Gå til innhold

Kjøtt Fra Rev

Anbefalte innlegg

Gjest Reza08
Skrevet

Er det noen her inne som har smakt revekjøtt? Del deres erfaringer her.

Gjest kittycat
Skrevet

Neii og det kunne aldri falt meg inn for de er i slekt med hunder og er noen nydelige dyr jeg kunne tenkt å ha som kosedyr om d gikk an. Lenge leve rev, de er så fin. Skamme seg de nordmenn som spiser rev.

Gjest Reza08
Skrevet

Jeg personlig ville heller ikke ha gjort det, synes de er noen bra dyr på sitt vis.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan godt røyke rev, men der går grensen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes rever er kjempesøte, men hvis jeg hadde blitt tilbudt revekjøtt hadde jeg absolutt sagt ja. Liker å prøve ut ting.

Skal bli interessant å se om noen har smakt det :D

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Usj. Nå er jeg veggis, så jeg spiser ikke noe kjøtt. Men revekjøtt ville jeg aldri spist uansett, grunnet fare for parasitter og annet ekkelt. De er jo rovdyr, og generelt er det ikke noe særlig å spise det.

• Liker 3
Skrevet

Pass deg for reven.

Av alle dyr som lever i Norge så er reven det eneste kjøttet som ikke er spiselig.

Dette har alt å gjøre med revens diett, den lever ikke bare på kjøtt fra andre dyr, men råttent kjøtt fra andre dyr.

Man skulle ikke tro det, men grevling egner seg bedre til mat enn rev, har smakt grevlingskinke en gang, det var faktisk ikke verst :)

Styr langt unna revekjøtt, det er sikker måte å bli seriøst sjuk!

• Liker 9
Skrevet

Hvordan smakte grevling? Noe du kan sammenligne det med? :)

Skrevet

Jeg synes det er interessant at vi så sjelden spiser kjøtt fra andre rovdyr. Er det fordi vi blir syke av den type kjøtt generelt?

• Liker 1
Skrevet

Har ikke spist rev, men har smakt bjørn.

:heks:

Skrevet

Hvordan smakte grevling? Noe du kan sammenligne det med? :)

Det er mat for veldig spesielt interesserte, kan ikke sammenlignes med noe jeg har spist.

Kommer til å takke nei neste gang jeg får det servert, fysjom....

Jeg synes det er interessant at vi så sjelden spiser kjøtt fra andre rovdyr. Er det fordi vi blir syke av den type kjøtt generelt?

Ja, du blir dårlig av å spise kjøtt fra dyr som spiser råtten mat.

Finnes såklart åtseldyr som er spiselige, men de lever ikke på råtten mat.

"Du blir hva du spiser"

Skrevet

Ja, du blir dårlig av å spise kjøtt fra dyr som spiser råtten mat.

Finnes såklart åtseldyr som er spiselige, men de lever ikke på råtten mat.

"Du blir hva du spiser"

Jo, men nå tenkte jeg på rovdyr generelt, ikke bare åtseldyr.

Skrevet

Jeg har også hørt hva Bud sier, men jeg har ikke peil.

Men hva med hai? De spiser vel råtten mat?

Skrevet

Jeg personlig ville heller ikke ha gjort det, synes de er noen bra dyr på sitt vis.

Mens gris, ku og sau bare er noen møkkadyr som fortjener å dø?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det finnes alltid unntak. Mye av fisken vi spiser er jo rovdyr (eller sier man kanskje rovfisk?). Alligatorer er heller ikke så uvanlig å spise enkelte steder.

Men vi spiser så absolutt mest planteetere.

Endret av HedvigR
Skrevet

Jo, men nå tenkte jeg på rovdyr generelt, ikke bare åtseldyr.

Dagens uinteressante fakta:

Norges minste rovdyr er.... snømus!

Snømus er spiselig, og god :)

Det at du ikke får servert snømus og røyskatt på restaurant er jo at det er en forholdsvis spesiell kost - betyr ikke at det smaker vondt for det ;)

Jeg har også hørt hva Bud sier, men jeg har ikke peil.

Men hva med hai? De spiser vel råtten mat?

Haien spiser blodig mat, råtten mat er ikke blodig.

Fisk bryr meg strengt tatt midt bak, men men... :gjeiper:

Skrevet

Hai er ikke fisk. ;)

Skrevet (endret)

Kan vel ha noe med at det er litt vanskelig å holde mange nok rovdyr samlet bak gjerder uten at de dreper hverandre. De skal ha sine revir osv. Så er de dyre å fore. Ville osgså blitt noe tynt med elg i området for bonden som skal fore bjørneflokken sin.

Alt i alt for lite egnet til å drive kjøttproduksjon på.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Skrevet

Hai er ikke fisk. ;)

Det er den da så absolutt :) Og verdens største fisk er hvalhai :D

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Neii og det kunne aldri falt meg inn for de er i slekt med hunder og er noen nydelige dyr jeg kunne tenkt å ha som kosedyr om d gikk an. Lenge leve rev, de er så fin. Skamme seg de nordmenn som spiser rev.

Skam deg du som liksom er moralens vokter her og vil beskytte de dyrene som du syns er søte. Sånne holdninger er det jeg forventer av ureflekterte småjenter på 13-14 år, ikke voksne.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...