Arwen Skrevet 31. januar 2004 #1 Skrevet 31. januar 2004 Hva i alle dager skal jeg bruke? Har ingen arvesmykker i familien. :-?
Gjest MrsL Skrevet 31. januar 2004 #2 Skrevet 31. januar 2004 Jeg har arvet alle gullringene etter min bestemor, kanskje det blir en av dem. Ellers så har jeg rett og slett ikke peiling! Hva med å sy fast sløyfen fra dåpskjolen din eller noe??? Hvor gammelt må det være for å kvalifisere som gammelt?
Gjest Tex Skrevet 31. januar 2004 #3 Skrevet 31. januar 2004 Hvor gammelt må det være for å kvalifisere som gammelt? Det temaet har jeg tatt opp her inne mange ganger... ser ut til at flere syns at hvis noe er tre fire år gammelt er det ok. Jeg for min del syns at skal det være noe vits i må det være gammelt altså minst førti, femti år..... Jeg skal ha min oldermors brudebrosje på meg, jeg vet ikke hvor gammel den er men hun hadde den da hun giftet seg og det må ha vært.... *tenke* rundt 1915 eller noe sånt......
magnhild Skrevet 31. januar 2004 #4 Skrevet 31. januar 2004 Jeg skal ha en antikk elfebenbrosje i halsen som noe gammelt (den må vel være gammel nok Tex, selv om jeg ikke har hatt den så lenge...). Også får jeg gullkjede av pappa i bryllupsgave som noe nytt...
Emy Skrevet 31. januar 2004 #5 Skrevet 31. januar 2004 Jeg ska ha min bestefars giftering. Jeg bruker den hver dag. Fikk den i konfirmasjonsgave av bestemor, smeltet om og med mitt navn på. Orginalt og fint syns jeg.
Lullu Skrevet 31. januar 2004 #6 Skrevet 31. januar 2004 Jeg skal få gamle gullsmykker av mormor og mamma, som jeg skal smelte om å bruke i gifteringene :D
Tosca Skrevet 1. februar 2004 #7 Skrevet 1. februar 2004 Vi smelter om en av mammas gamle gullringer og hennes onkel sin giftering fra 1926 + våre forlovelsesringer til de nye gifteringene våre. Teller det som "something old"?
Tusenogtredve Skrevet 1. februar 2004 #8 Skrevet 1. februar 2004 Mamma skal sprette av noen av "blomstene" fra sin brudekjole og sy på min. Synes det er gammelt nok - hun har vært gift i over 30 år...
Tari Skrevet 1. februar 2004 #9 Skrevet 1. februar 2004 Jeg skal ha et perlehalsbånd og perleøredobber som jeg har arvet etter mamma.. Vet ikke hvor gammelt det er jeg, rundt 30 år gammelt kanskje. Egentlig bryr jeg meg ikke om hvor gammelt det er, det som er viktig er at der var hennes, og at pappa kjøpte det til henne da de var unge og forelskede. De hadde vært gift i 38 år i desember om hun hadde levd litt lenger...så det må jo bety lykke
Gjest Tex Skrevet 1. februar 2004 #10 Skrevet 1. februar 2004 Vi smelter om en av mammas gamle gullringer og hennes onkel sin giftering fra 1926 + våre forlovelsesringer til de nye gifteringene våre. Teller det som "something old"? Pass på at de bruker det rette gullet da..... Ellers har dere rett, tredve år, eller blomster fra mammas brudekjole kvalifiserer som gammelt.
Tari Skrevet 1. februar 2004 #11 Skrevet 1. februar 2004 Pass på at de bruker det rette gullet da..... Ellers har dere rett, tredve år, eller blomster fra mammas brudekjole kvalifiserer som gammelt. Hva mener du med det rette gullet? Svigermor snakker om at hun gjerne vil at vi skal smelte om bla. gifteringen hennes og noe annet gull til gifteringene...
Gjest Tex Skrevet 1. februar 2004 #12 Skrevet 1. februar 2004 Dere må be spesielt om de skal bruke deres gull, ellers bruker de annet gull de har.....
Tari Skrevet 1. februar 2004 #13 Skrevet 1. februar 2004 Dere må be spesielt om de skal bruke deres gull' date=' ellers bruker de annet gull de har.....[/quote'] Gjør det det? Har ikke hørt om det jeg, takk for at du sa ifra. Snill du
Isiselin Skrevet 1. februar 2004 #14 Skrevet 1. februar 2004 Vil bare påpeke til dere som skal ha noe gammelt og lånt i ett så skal det lånte være fra et lykkelig gift kvinnemenneske... For tradisjonsslavene av dere altså (akkurat som jeg ikke er en sånn en selv... ) Lurer på om jeg skal spørre mammen min etter om jeg får raide litt i bryllupsutstyret hennes og se om jeg finner et eller annet som jeg kan sy på innsiden av min kjole (sløyfe eller noe) eller en perle fra hårpynten hennes som jeg legge i strømpe min eller noe sånt. Det kan jo kvalifisere som noe gammelt også, men 15 år er jo ikke så veldig gammelt da... Men det går i nødsfall!
Peluche Skrevet 1. februar 2004 #15 Skrevet 1. februar 2004 Hvorfor skal dere ha noe gammelt da...? Hørt reglen om blått og gammelt og alt det der men hva har det rot i for deres del? På hvilken måte betyr det noe?
Ruby Skrevet 2. februar 2004 #16 Skrevet 2. februar 2004 Jeg fin en nydelig klokke til konfirmasjonen min, og den brukte jeg som mitt noe gammelt.
Tari Skrevet 2. februar 2004 #17 Skrevet 2. februar 2004 For meg betyr det noe fordi jeg syns det hører til tradisjonen med å gifte seg...Men, jeg skal også dekke til skuldrene, og også ha hansker i kirken så jeg er kanskje litt vel opptatt av tradisjon
Gjest Tex Skrevet 2. februar 2004 #18 Skrevet 2. februar 2004 Den hansketradisjonen din har jeg aldri hørt om... Har du noe sted der man kan lese om den?
Tari Skrevet 2. februar 2004 #19 Skrevet 2. februar 2004 Jeg hadde en side, men den klarer jeg ikke å finne igjen. Ellers står det noe om det på www.christiane.no under skikk og bruk - ettermiddagsbryllup. Ellers har jeg vel hørt mest om det når jeg har snakket med bekjente, og en del av damene som jobber i brudesalongene. Jeg kjøpte forresten hansker på lørdag, ganske korte med mansjetter. Det ble faktisk veldig fint, jeg trodde jeg måtte ha lange hansker siden kjolen er stroppeløs - men de korte passet mye bedre til.
Tosca Skrevet 2. februar 2004 #20 Skrevet 2. februar 2004 Pass på at de bruker det rette gullet da..... Joda Tex, jeg var klar over dette, og ga klar beskjed til gullsmeden om det da vi leverte inn gullet og bestillte ringene. Ellers er det jo ikke noen vits i. Men det er greit at du minner oss på dette, for jeg visste det faktisk ikke da vi begynte å tenke på å gjøre dette. Så husk på det dere andre også som vil levere inn gull til omsmelting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå