Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare et kort spørsmål siden jeg både søker jobber og studier til høsten. Ønsker å jobbe som assistent/lærervikar, og søker lærerstudier.

Kan man ha praksis på samme sted som man eventuelt er ansatt? Det har litt betydning for hvor jeg eventuelt søker assistentstillinger, så derfor vil jeg gjerne vite det om noen andre har hatt hindringer med det.

Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet

Hei!

Bare et kort spørsmål siden jeg både søker jobber og studier til høsten. Ønsker å jobbe som assistent/lærervikar, og søker lærerstudier.

Kan man ha praksis på samme sted som man eventuelt er ansatt? Det har litt betydning for hvor jeg eventuelt søker assistentstillinger, så derfor vil jeg gjerne vite det om noen andre har hatt hindringer med det.

Nei, en kan ikke ha praksis på et sted man jobber.

Skrevet

Det kommer an på studiested. Jeg har tatt nettbaserte lærerstudier ved HiT og fikk praksis på eget arbeidssted 2. studieår. Spør på skolen du skal studere ved :)

Gjest WendyClear
Skrevet

På nettbaserte studier må en vel selv ordne praksisplass? Da er de nok åpne for at man har praksis på et sted man er ansatt. På Høyskolen i Oslo (HiAK nå) er de hvertfall strenge på praksis ved et sted man er ansatt (eller har vært tidligere) eller har egne barn som går. Praksiskontoret der er riktignok veldig surrete, så hvor godt de sjekker opp i slike ting har jeg ingen anelse om.

Skrevet

Takk for svar:) Da avventer jeg iallefall med å søke assistentstilling på skolen jeg virkelig ønsker meg å ha praksis på til jeg får svar fra studiestedet, for sikkerhetsskyld.

Skrevet

På deltidsstudiet FPPU på NTNU kan man (i alle fall kunne man det da jeg begynte i 2009) ta inntil 80% av prakisen i egen klasse så fremt man underviser i de fagene man utdanner seg i, dette tilsvarer 80 timer. Inntil 40 av disse kan man ta uten veileder. 20% må man ta på annen skole. Men jeg ville forhørt meg med den utdanningen du har søkt for å være på den sikre siden.

Skrevet

Jo, det kan man. Vet ikke om det gjelder over alt, men har sett det flere steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...