Gå til innhold

Kjøpe møbler for visning - og så returnere?

12 stemmer

1. 1. OK å kjøpe en lenestol på IKEA til visning for så å returner den igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om jeg kan returnere en lenestol el. kjøpt på IKEA el. etter å ha montert beina på den og hatt den i stuen i 1 uke uten å ha sittet i den? Tenker å kun ha den for bildene til prospektet og under visningen.

Dette er litt over grensen for hva jeg synes er moralsk riktig å gjøre, så jeg vet ikke om jeg kommer til å gjøre det. Men vi skal selge leiligheten, og driver og "styler" den litt før bilder og visning... og det er kjipt å kjøpe en stol til 1500 som vi ikke kommer til å bruke. Og hvis man kan returnere av andre årsaker... f eks at den ikke passet inn om det går an) er jo denne like lite brukt! IKEAS 30 dagers garanti er litt vanskelig å tolke synes jeg.

Noen som har andre tips til visning?

Tenker såklart å ha friske blomster, fjerne alt personlig "rot" fra kjøkken og bad som krydder og shampoflasker samt familiebilder etc. Machende puter i sofa og soverom samt lite nips er allerede standard hos oss. Vi har også kvittet oss med litt småmøbler og malt litt for å gi inntrykk av at det er stort og luftig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en "Stylist" hos oss før fotografering. Anbefaler det virkelig!

Ang. Stolen så kjenner jeg flere som har gjort nettopp dette blant annet senger.. Det er forbi min moralske grense, men på en annen side- Reklame for ikea på bildene ? :)

Skrevet

Hva betalte dere for stylist, Lykkelise?

Jeg kan ikke reglene for retur hos Ikea, men det hørtes litt merkelig ut hvis dette er innenfor. Finnes det ingen stol som kunne passet inn OG som du kunne tenke deg å beholde?

For øvrig synes du å ha tenkt på de viktige tingene på visning. Hvis det er leilighet kan det også lønne seg å tenke på hvordan det ser ut i oppgangen/bakgården.

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør rydde oppgang/hage osv.

Her vi kjøpte ser oppgangen helt dass ut, og jeg tror en del reagerte på det. Så det har vi definitivt tenkt å gjøre noe med til vi skal selge. Male muren, pene blomster ved inngangsdøren osv.

Husk å tenne taklysene selv om det er på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...