AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Hva tenker dere om å løpe/jogge på kirkegårdene? Her i Oslo har vi store fine kirkegårder med veier i/rundt. Hva syntes dere om å benytte disse til løping utendørs? Er dette respektløst eller er det bare fint at områdene benyttes? Jeg tenker at det er ok så lenge man løper 'rolig' uten å gjøre så mye ut av det... hadde ikke lagt intervalløkten dit for å si det slik..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har sett flere jogge rolig på vår frelsers i alle fall.. så tror ikke det er noe problem :-) Ville hatt større problem med en kirkegård der folk nylig var lagt i jorda, liksom :-) (Bare ikke vær der etter det har blitt mørkt, er en del overfall der om kveldene....) 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Jeg synes det er respektløst. Hvis man sitter ved graven til noen man er glad i og sørger - også kommer det en joggendes forbi?? Det hadde jeg følt vært veldig respektløst. En kirkegård er ikke et treningsareal. Dra i nordmarka eller en av parkene i steden. 9
Spøkelse Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Det syns jeg faktisk er respektløst, da andre kommer dit for å sørge. Det er en plass for fred og ettertanke, ikke trening. Løp andre steder hvor folk i sorg ikke kommer for å samle tankene eller føle seg nærmere avdøde familie og venner! 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Gud bedre, nei det er ikke OK! Hadde jeg vært på kirkegården for å sitte og minnes mine kjære, og hadde noen som trente rundt og rundt på stiene der man vanligvis vandrer tankefull og minnende, ofte også sorgfull, hadde jeg faen meg stoppet deg og spurt om du ikke hadde lyst å ta deg noen bukkehopp over gravsteinene i tillegg, når du først var i gang. 5
Gjest Peaches Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 jeg synes ikke det er greit. om jeg hadde sittet ved graven til venninna mi og tent lys å der ser jeg plutselig et par joggere suse forbi. Nei det går ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 oi, visste ikke at så mange hadde så imot det.. hmm..
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Veldig respektløst. Her skal man holde gangfart. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Det er jo noe symbolsk over det! Du farer avgårde, dødsangsten driver deg, ett skritt til nå, en meter til, tren det hjertet, løp litt fortere, der passerer jeg graven til onkel Rune som aldri trente, men var særdeles glad i kolesterol, og kom igjen, 80% av maks puls nå!! 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Det er jo noe symbolsk over det! Du farer avgårde, dødsangsten driver deg, ett skritt til nå, en meter til, tren det hjertet, løp litt fortere, der passerer jeg graven til onkel Rune som aldri trente, men var særdeles glad i kolesterol, og kom igjen, 80% av maks puls nå!!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 Veldig respektløst, og jeg hadde definitivt skjelt deg ut etter noter hvis du hadde jogget forbi meg på en kirkegård! Noen ting passer ikke, og de fleste med litt vett i hodet skjønner vel at en kirkegård ikke er en treningsarena!! 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Helt ærlig så syntes jeg det er noe behagelig over det. Det er så stille og fredelig - og sjeldent jeg se et annet menneske. Skulle jeg se noen som satt ved gravene ol. så hadde jeg holdt meg unna. Jeg har forøvrig all min nærmeste familie 'i jorda' for å si det slik, så det handler heller ikke om at ikke forstår meg på døden, sørg og symbolikk i den forbindelse. Uansett, det var for å høre hva andre syntes - jegvar klar over at jeg muligens er noe mer tollerant uht. slikt.. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Her i Oslo så er det skilt ved inngangene til alle kirkegårdene, og der står det spesifikt at det ikke er lov
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 Aker er nesten på størrelsen med vigelandsparken
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #15 Skrevet 21. mai 2012 Her i Oslo så er det skilt ved inngangene til alle kirkegårdene, og der står det spesifikt at det ikke er lov Det er jeg klar over. Jeg ville likevell høre her på forumet. Det er mye som ikke er lovlig men som likevell gjøres og aksepteres..
Gjest Guilty Skrevet 21. mai 2012 #16 Skrevet 21. mai 2012 Det er utrolig respektløst. Det er jo et sted hvor de døde "hviler" og man kan sørge, det blir for dumt om det skal komme noen joggende forbi. 1
Miah Skrevet 21. mai 2012 #18 Skrevet 21. mai 2012 Jeg går gjennom kirkegården hver dag i joggeklær, det er ikke noe galt i det, vel? Jogger aldri inne på selve kirkegården. Er korteste vei til "banen" der jeg løper.
Gjest Purple Haze Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Må man virkelig spørre om det er ok? Litt sunn fornuft bør man ha, og det tilsier at man ikke bruker en kirkegård som treningsarena. Ja, det er respektløst. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #20 Skrevet 21. mai 2012 Må man virkelig spørre om det er ok? Litt sunn fornuft bør man ha, og det tilsier at man ikke bruker en kirkegård som treningsarena. Ja, det er respektløst. Tjaa, jeg syntes ikke det er et like åpenbart svar på dette som du forsøker å fremstille det som da det er mange som gjør dette. Iste da jeg var på tur med hunden så jeg minst 3-4 joggere og et par på tur med staver i løpet av de femten minuttene jeg var der. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå