Gå til innhold

han nekter å betale bidrag å dele/gjøre opp boet

Anbefalte innlegg

Gjest kristin
Skrevet

Har gjennomgått ett samlivsbrudd og det var jeg som flyttet ut. Vi har tre felles barn som pga hans jobbsituasjon bor fast hos meg. Jeg studerer og flyttet dermed et stykke unna.

Samværsavtalen holder han ikke, og spesiellt ikke etter at han fant seg ny samboer. Noe som forøvrig ikke er noe som helst problem for meg. Flott at han går videre med livet sitt.

Han eide en bolig før vi ble sammen, denne skrev vi inn i en samboeravtale med gårdsnr og bruksnr i 2002. Der jeg ble regnet som å eie halvparten. Fordi jeg var hjemme med omsorgen for tre små barn, inkludert hans sønn fra tidligere. Dette fordi hans jobb innebar at han var borte fra hjemmet i ukesvis. Da var det vanskelig for meg å jobbe i min turnus mens barna var så små. Ergo tapte jeg arbinntekt. Nå nekter han å dele boet, fordi han eide huset fra før. Han ser ingen betenkeligheter med at jeg må starte helt på 0 etter 11 års samboerskap. Huset er tinglyst på han.

Videre bidrag, han mener at han kan betale 3500 pr mnd for 3 barn. Han bidrar ikke med noe som helst utover det. Jeg har overgangstønad og barnetrygd utenom. Han tjener ca 700000 i året.

Er jeg urimelig som ber han om å bidra med mere?

Han har sagt klart ifra at det var jeg som vlgte å bryte å da må jeg værsågod bare ha det så godt. Utover det svarer han sjelden på sms og tlf fra meg. Må legge til at jeg kontakter han kun angående barna. Det er ikke snakk om at jeg maser på han.

Jeg føler videre at alt kun skal være på hns premisser, og jeg forsøker å strekke meg så langt som mulig for barnas skyld. For at de skal være sammen med far og ha det godt. Men nå kjenner jeg at det er nok, har forsøkt å ta opp at det må være mulig å få til en struktur på samvær. Slik at jeg også kan planlegge livet litt , både mht til jobb og fritid.

Er bare så utrolig skuffet...hvorfor slutter barn å bety noe for enkelte menn fordi samboer velger å dra ?