Gå til innhold

Kondisjonstrening med alvorlig bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med alvorlig bekkenløsning under graviditeten, har mye smerter som blir spesiellt ille når jeg står og går, hopping/løping/sykling har jeg måttet droppe for lenge siden.

Går til behandling hos fysioterapeut og hun har gitt meg øvelser jeg kan gjøre hjemme, type enkle styrkeøvelser for armer/skuldre, som gjøres sittende på stor ball. Er også en del tilpassede øvelser for kjernemuskulatur og bekkenbunnen. Jeg merker jo god effekt av disse øvelsene, med tanke på stabilisering og fleksibilitet, men alle sammen er sakte og rolige øvelser. Ingenting som får i gang "pumpa" og gjør meg svett. Føler jeg sitter i ro og visner på en måte.

Er det noen som har tips til aktiviteter jeg kan prøve? Vet det kanskje er litt fåfengt å spørre, men som en som aldri har likt trening i det hele tatt og heller vært aktiv i hverdagen er dette noe jeg kan veldig lite om. Har en lang liste over ting jeg ikke kan fordi det forverrer smertene, men ikke et eneste punkt på lista over kondisting jeg kan gjøre. Hjelp?

Kan ikke:

Gå (bruker krykker for å komme til/fra bil)

Jogge/løpe etc

trappetrinn/steps etc

Sykle

Svømme med beintak

Vridninger der man bruker magemuskler/ryggmuskler

Lista er basert på rådene jeg får fra fysioterapeuten om å ikke gjøre ting som gjør vondt, jeg må absolutt ikke pushe meg i det hele tatt.

Så kort og godt trenger jeg noe jeg kan bli svett av, men der hele lår/rumpe/bekken/rygg/mage må være stabilt og ikke utsettes for belastninger. Hennes forslag da jeg spurte var å sitte på ballen og svinge så fort jeg kan med armene... Jeg har prøvd det og selv med min helt elendige kondis nå så må jeg gi meg pga alt for mye blod i hendene lenge før jeg får opp pulsen :(

Håpløst?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...