Gå til innhold

Underjordisk FETTKUL på låret (stor som en klinkekule)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor underjordisk fettkul på låret og lurer på hva årsaken til slike er?

Den synes knapt utenpå låret,men kjennes godt under...som en ganske hard stor klinkekule som ikke kan flyttes på. Gjør ikke vondt...ifølge legen min er det en fettkul...

Andre som har/har hatt slike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en sånn. Så lenge den ikke vokser eller er vond plager den meg ikke.

Skrevet

Jeg er en makaber jævel, så jeg hadde stukket hull på den selv med en nål. Så lenge nåla er ren og du ikke stikker flere desimeter ned i låret så er det vel ikke noen krise?:) (Om dette er et alternativ for deg da. Ikke alle som vil leke dr.dyregod på seg selv ;) )

Skrevet

Hvordan kan man ha en underjordisk fettkul på låret? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan man ha en underjordisk fettkul på låret? :klo:

Den sitter øverst på låret/på siden av rumpeballen

Skrevet (endret)

Tror Kitten referer til den litt gale bruken av ordet "underjordisk". Ting som er inni kroppen er ikke også under jorden:P

Forøvrig har jeg ikke hatt noe sånt selv, men hvis den plager deg kan du kanskje spørre om legen kan skjære den ut? Da vil du få arr da, så det blir jo en vurderingssak (hvis legen i det hele tatt vil gjøre det)

Informasjon funnet via googlemaskinen tilsier at det kan skjæres ut av legen din:

-Fettkul (lipom)

Dette er en godartet ansamling av fettvev som ligger like under huden. Disse kan oppstå over alt i kroppen vår men er altså mest vanlig like under huden. De vanligste stedene er på overkroppen og på armene, og man har ofte flere enn en. I motsetning til ved ateromer så kan huden her beveges over kulen.

Noen ganger kan de bli så stor at de forhindrer bevegelse i ledd eller de blir svært kosmetisk skjemmende, i slike tilfeller kan det være lurt å få dem fjernet. Å fjerne lipomer er et enkelt og greit inngrep som ofte gjøres av allmennleger.

Endret av SoftKitty
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...