Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en jusseksamen som skal inn neste fredag. Første utkast kom tilbake for to uker siden. Etter jeg fikk tilbake førsteutkastet har han både kommentert i oppgaven min, men han har også laget et felles problemnotat. I problemnotatet har han skrevet fasiten på hele eksamensoppgaven, eller det virker sånn i vertfall.

Han har skrevet at vi skal bruke problemnotatet, men ikke til avskrivning. Jeg klarer ikke å gjøre noenting nå for jeg skjønner ikke hvorfor han har lagt ut dette ei heller hva jeg skal skrive for at det skal bli en grei karakter ut av det.

Måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde problemnotat var noe elevene lagde selv, at det var et annet ord for disposisjon? Uansett så er vel dette noe som inneholder det oppgaven skal dreie seg om; tema, problemstilling/hypotese, tilnærmingsmåte/metode, kildebruk. Som regel innledningen på oppgaven på en måte.

Skrevet

For meg så ser dette problemnotatet til min foreleser ut som fasiten.

Det står dette er ikke til avskriving.

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si når man ikke har sett hverken oppgaven eller problemnotatet.

Skrevet

Er problemnotatet langt? Stikkordsform? Skjønner jo at du sikkert ikke kan gjengi hva som står her. Jeg fikk ihvertfall på en eksamen tidligere et vedlegg hvor det sto alle punkter som burde være dekt for å få toppkarakter, det kunne se ut som en slags fasit. Så med utgangspunkt i det og oppgaveteksten så måtte jeg finne kilder i pensum hvor dette sto. Nå har ikke jeg peiling på juss, så jeg aner ikke hva slags oppgaver dere får.

Skrevet

Umulig å si når man ikke har sett hverken oppgaven eller problemnotatet.

Det skjønner jeg kan bli vanskelig når man ikke har sett oppgaven eller problemnotatet. Måtte bare lufte min frustrasjon. Trodde også at det var noe studentene laget selv.

Har prøvd å ringe foreleseren, men han er da ikke til stede.

Skrevet

Er problemnotatet langt? Stikkordsform? Skjønner jo at du sikkert ikke kan gjengi hva som står her. Jeg fikk ihvertfall på en eksamen tidligere et vedlegg hvor det sto alle punkter som burde være dekt for å få toppkarakter, det kunne se ut som en slags fasit. Så med utgangspunkt i det og oppgaveteksten så måtte jeg finne kilder i pensum hvor dette sto. Nå har ikke jeg peiling på juss, så jeg aner ikke hva slags oppgaver dere får.

Problemnotatet er på 8 sider. Det er full tekst, hele svar.

Nei jeg kan jo ikke skrive det av, det ville jo bare være for dumt.

Skrevet

Merkelige greier. Skjønner at du er forvirret. Blir jo så vanskelig å finne en egen vri på det. Hadde en oppgave en gang hvor det som sto om det i pensum var så godt skrevet, at alle strevde med å gjøre det om til sitt eget. Det sto jo der på noen få sider akkurat slik det burde være. Jeg ville diskutert det med en medstudent, kanskje han/hun har noen andre råd, og prøv å få tak i foreleser eller noen andre faget.

AnonymBruker
Skrevet

Legg vekk problemnotatet og jobb med oppgaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...