Gå til innhold

Er jeg heldig eller hva?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 21 år. Jeg har aldri opplevd ting som er vondt fysisk. Jeg er ikke rik akkurat, men har penger for det. Mange har jo tak over hodet, men jeg har faktisk noe mer, jeg bor i et fint, stort og ryddig hus og har en egen, ganske ny bil, men jeg lever ikke i luksus akkurat da. Jeg har en jobb jeg liker eller faktisk så vil si elsker, jeg har alltig mat i skapet og går aldri sulten. Jeg har en 50 tommers flatskjærm tv, en kraftig pc med internett, jeg har 984 filmer (sist jeg telte) på dvd og 36 på blu-ray og dvd-spiller og blu-rayspiller. Jeg har hovedsaklig moderne ting i mitt hus, jeg har noen få venner og ei venninne jeg kan fortelle alt til. Hvis jeg vil kan jeg kjøpe meg noe dyrt og stort eller gå ut å spise uten å spare noe spesielt. Jeg er aldri blakk. Jeg må veldig skjelden slite for å få til noe, hovedsaklig med penger eller skaffe ting til huset. Altså vil jeg dra på ferie, ja da drar jeg på ferie. Trenger egentlig ikke å spare så lenge.

Jeg har mye fritid og hvis jeg vil så kan jeg legge meg ned, slå på en film, ta beina på bordet og spise noe godt uten at det vil gå uter over meg økonomisk.

Og kanskje viktigst av alt, jeg er faktisk lykkelig og lever trygt og godt.

Ikke alle her i verden har det som meg. Noen må slite rumpa av seg for å få ei brøsmule på bordet til sin kone og 10 unger og andre må selge sjela si for å få en 10 tommers tv i svart/hvitt. Og legge seg ned å se på tv? Det er vel bare en drøm for mange?

Klart jeg har mine problemer som alle andre, men er jeg egentlig en heldig person?

Jeg er ikke noen fetter Anton, det detter faktisk ikke tusenlapper ned i hånda mi bare av å rekke den ut og jeg har aldri vunnet noe, i hvertfall ikke noe stort, men ja, jeg tror faktisk jeg vil kalle meg ganske heldig. Svært mange andre steder her i verden så ville det lille jeg skrev blitt sett på som en uoppnåelig drøm. Liksom, hvor mange i hele verden er det egentlig som kan liste opp en samling på 984 dvd-er når de forteller om livet sitt eller sin 50 tommers flatskjærm? Andre steder har de nok langt andre ting som teller mer, som "overlever jeg i dag", "får jeg beholde jobben", "Har jeg nok mat".

Noen vil kanskje si, "nei, du er ikke heldig, du er bortskjemt", og det er vel kanskje litt sant. Men for meg så vil jeg ikke si at jeg bryr meg, jeg er lykkelig og lever trygt og godt og for meg så er jeg heldig... i hvertfall sammenlignet med svært mange andre her i verden.

Og jeg er faktisk evig takknemlig for dette livet jeg har fått. Har ikke alltid vært det, som jeg sa, jeg har mine problemer, men sammenlignet med mange andre her i verden så er de vel bare et sandkorn i Sahara.

Selv så tror jeg på et liv etter døden, hovedsaklig gjenfødelse, men tenk om alt er slutt når man dør? Tenk om dette livet var min eneste sjanse? Jeg vet det finnes folk som har det langt bedre, men jeg tror uansett jeg vil si, jeg vant førstepremien jeg også. Det gjorde jeg uansett på en måte, men fortsetter det etter døden så får jeg jo bare en ny sjanse, det kan gå alle veier, men før eller siden blir jeg vel president, verdens rikste eller noe jeg også om så det tok tusen år, men hvis alt er slutt, tenk at jeg faktisk ble meg. Jeg har det jo fint, er lykkelig og lever trygt og godt uten noen spesielle bekymringer. Ikke alle var like heldig. Og det er jo ekstra trist å tenke på at det kanskje er det eneste livet de har og vil ha.

Faktisk så vil jeg si at jeg egentlig ikke har noe å klage på bortsett fra noen ting som at, det er varmt i dag, jeg er litt trøtt etter jeg la meg sent i går, jeg er lei av å vente på en pakke jeg har bestilt (grrr), jeg hater å fylle bensin kunne ikke bilen gått av seg selv, jeg hater når internett går tregt, tror jeg hadde dødd om internett ble lagt ned i ett år. Og du skjønner vel resten.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vet ikke hva en har,før en har mistet det.

Er noe i det kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du vil frem til? Du skriver jo at du er lykkelig og at du lever trygt. Ja da vet du vel selv om du er heldig eller ikke? :klo: Denne tråden virker mer som et skryte-innlegg. Isåfall, ja du er heldig som har det så bra. Det er ikke alle som har det sånn :)

• Liker 1
Skrevet

Du er heldig, ikke nødvendigvis fordi alt i livet ditt er så bra, mest fordi du tydeligvis vet å verdsette det!

Håper livet smiler videre til deg i fremtiden også!

:heks:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...