Gå til innhold

JEg trenger frieri tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det gått langt over 10 år siden gubben og jeg fant hverandre. Det ser ut til at han ikke tenker å fri noen gang, så nå skal jeg ta motet til meg. Tenkte at jeg skal fri på skuddårsdagen, men har ingen som helst annelse om hvordan jeg skal gjøre det. Vi har to små barn, så romantisk blir det vel kanskje ikke.

Har dere noen frieri tips?

Jeg føler egentlig ikke for å gå ned på knærne å fri (gjør forresten damer det?).

Huff, nå må dere hjelpe meg :oops: hvis ikke går det vel hverfall 10 år til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ 1:

Skaffe barnevakt fra lørdag til søndag.

Lage det romantisk i stua med lys og blomster og piknik.

Evt ta den med ring i glasset? Eller rett og slett bare spørre ham der dere sitter på gulvet om han vil gifte seg med deg.

Alternativ 2:

Inkludere ungene?

Lage frokost på senga til ham og alle tre kommer inn med den og skrive "vil du gifte deg med oss" med syltetøyet eller noe sånt??

Lykke til uansett!

Skrevet

Ikke det at jeg er den mest kreative, men her har du tips fra meg også.

Først av alt skaff barnevakt, så kan du gjøre det hele mer romantisk. Lag god mat og gi han et glass med vin som du har skrevet "vil du gifte deg med meg?" på. Det glasset kan jo gies før eller etter middagen.

Skrevet

Har dere et spesielt minne sammen som betyr mye for dere begge to? Fx en plass e.l.

I såfall bruk det i frieriet ditt (eks fri der dere møttes)

Skrevet

Valentines day er jo rett rundt hjørnet, kan du ikke gjøre noe morsomt ut av det?

Barnevakt er et must den kvelden, gjerne overnatting :)

Lag god middag, tenn masse stearinlys, gjerne hjerteformet (hvis du finner noen)

Skriv "gift deg med meg" eller lign på en sexy truse eller noe sånt, og etter middager er det klart for "desseren" :wink:

Gjest Seleena
Skrevet

... :D Eller kva med ein rebus ein morgon? La han få ein lapp der det står eit ord og ei gåte på ,

og la han finne neste lapp. På den lappen står det eit nytt ord og ei ny gåte. Osv.. Til slutt har han alle lappane som han kan setje saman til : Vil du gifte deg med meg?

NB! La lappen med "gifte" liggje under deg (som ligg i senga). Lappen har sjølvsagt lagt i nattbordskuffa heile natta. Og la rekjefølga bli sånn: Du, Meg, Deg, , Med, Vil, Gifte.

Dette hadde eg gjort om eg skulle fridd :P

Skrevet

Barnevakt, god middag og rødvin lørdags kveld, og til dessert serverer du hjertemarsipankake der det står skrevet "vil du gifte deg med meg" i sjokolade. Pynt med røde marsipanroser, og kjøpt slike pyntegifteringer i en bokhandel som du legger oppi den ene rosen.....

Så må du selvsagt ha tre røde roser du gir han rett før du sjenker i champagneglassene....

Lykke til :ler:

Varm ham opp ved å la han få sitte i fred foran tv`n og sportslørdag... :blunke:

Skrevet

Det jeg gjorde: Min sambo er skikkelig hockeygal, og denne kvelden var det siste finalen i hockeysluttspillet. Han jobbet kvelden denne uka og fikk ikke sett denne så jeg tok den opp på video. Dro til byen og handlet ringer, god mat stearinslys, champagneglass musserende alkoholfri vil (jeg var ganske så gravid, hadde en mnd igjen til termin). Så dro jeg hjem og laget fløtegratinerte poteter og biff. Dekket på og gjorde det romantisk, la datteren min og dusjet. Laget maten og spolte tilbake filmen og så kom han. Jeg visste at han kom til å si ja, men da hadddde jeg skikkelig hjertebank altså. Gikk ned på kne, begge siden det var vanskelig å holde balansen mens jeg skjalv sånn, og spurte om han ville dele resten av livet sitt med meg. Så koste vi oss med maten og han fikk sett kampen.

For å si det sånn; det var et drømmefrieri for ham. Og han satt veldig pris på det, vet også at han skrøt av det til dem han jobber sammen med. Så mitt tips er å finne noe du vet at han vil sette pris på samtidig som du får litt romantikk med. Du har jo fått mange fine tips her. Lykke til og fortell hvordan du gjør det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...