Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke hev jeg meg på en Bodypump-time på SATS for første gang. Jeg er glad i å trene styrke, så tenkte at dette kunne være noe for meg. Etter timen satt jeg igjen med blandede følelser - jeg synes rett og slett det var ganske kjedelig. Det var vanskelig å vite hvor mye vekt man burde legge på, og repetisjonene var maaaaaange. Ikke viste instruktøren hvordan man skulle løfte riktig heller, og samtlige i salen hadde sin egen stil og rytme. Kort sagt ble jeg litt støl i tricepsen, ellers er det tydelig at jeg har på for lite vekter. Tenker å gi Bodypump en sjanse til, for jeg tror det kan bli bra dersom man finner kombinasjon riktig vekt og kombinasjoner. Derfor er jeg interessert i å høre fra erfarne "bodypumpere" om gode tips og triks slik at jeg får mest mulig ut av timen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Bodypump en gang i uken i over et år nå, og det har vært en god time for meg. Det viktige er å ha på nok vekter, jeg tenker at hvis jeg klarer alle repetisjonene så har jeg for lite på. Men jeg kjenner at jeg begynner å bli lei nå, det er jo i grunnen veldig monoton trening med 3-5 minutter på hver muskelgruppe. Så nå har jeg begynt å gå på Shape. Der er det mer variasjon synes jeg, timen er lagt opp som sirkeltreningssekvenser. F.eks. utfall med vekter - dips - Planken - alt repeteres 3 ganger. Så er det tre nye øvelser i "sirkel". Jeg ble KRAFTIG støl etter første timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...