Sol28 Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 Hei hei... Jente på 28 som skal på jentetur sammen med min kjære mor i fellesferien, altså midten av juli. Vi tenker å reise til Hellas men jeg synes det er litt vanskelig å finne ut hvor vi skal dra. Har ikke lyst til å reise til ett typisk party sted - er mer interessert i en ferie hvor man får ladet batteriene skikkelig! Det vi er ute etter er sol, strand, god mat, litt shopping og noe aktiviteter eventuelt. Er det noen som har noen gode tips? Er også åpen for forslag til andre destinasjoner
Gjest barista Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Jeg vil anbefale ett typisk ferieland som Spania. Jeg og min mor var på jentetur i fjor. Vi tok fly til Alicante, og bodde i leilighet i Torrevieja. Med leiebil fikk vi fartet litt over alt. Og i en nydelig leilighet med basseng, og stand 150 meter bortenfor var det perfekt. Muligheter for å bare ligge på strand og slappe av hele dagene, lage mat hjemme. Eller å ta leiebilen ut på tur. Skofabrikker med grisebillige sko i Elche, flotte shoppingssenter i Alicante med dyrere merker. Helt perfekt. Vi bodde litt utenfor, så vi måtte 5 min med bil for å nå sentrum. Med markeder, flotte restauranter og godt liv. :-)
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Hva med en av de små landsbyene på franske rivieraen? Vi var i Villefranche-sur-Mer i fjorsommer. Deilig strand, OK restauranter og under 10 min med toget til Nice, med all verdens shoppingmuligheter. 1
Nita Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har reist sammen med moren min til Kreta flere ganger, jeg vil spesielt trekke frem Rhetymnon. Masse små hyggelige leilighetshotell i utkanten av byen. Selve byen er veldig koselig, enten man er 25,50 eller 70(og eventuelle andre aldre) Koselig gammelby med trange gater og masse butikker, damer i alle aldre liker vel det
Bachata Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Barcelona!! Der har du strender og by rett ved siden av hverandre, du har parker og fjell, tivoli og spa. Nydelig mat og masse fint å shoppe. Har dere god tid, så kan dere ta toget ned til Valencia, har ikke vært der enda selv, men det blir garantert på vår neste barcelonatur! Der skal det være nydelig. Også kystby. 1
caroprins Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Da vil jeg anbefale hotel Dionysos på Rhodos. Kom akkurat hjem derfra . Hotellet ligger i Ixia og er en rolig oase med flott basseng, romslige rom, mye god mat god underholdning og koselig personale. Det er bare et par hundre meter til lokalbussen som tar ca 5 min. inn til rhodos by der utvalget av restauranter ,butikker,strender og gammel historie er noe for en hver smak. Vi dro med star tour som har mange fine utflukter på sitt program og gjør det mulig å besøke mye av øya samt en tur til Symi og Marmaris om man ønsker. 1
Sol28 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2012 Herlig, tusen takk for mange bra svar, da har vi litt å jobbe med her Hvis det er noen som har flere tips er det bare å komme med de!!!
Leonora8 Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 Estland, latvia eller københavn Og kanskje London!!
Nita Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Estland, latvia eller københavn Og kanskje London!! Tror nok det var badeferie hun var ute etter
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Hadde gått for Italia. Alt ved Italia er bra, fra maten - innom shopping- til hotellene. Hva med å bo nært Venezia(fly dit billig med Lufthansa), så får man både bading og kultur, rett ved hverandre.
Bex Skrevet 21. mai 2012 #13 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har reist sammen med moren min til Kreta flere ganger, jeg vil spesielt trekke frem Rhetymnon. Masse små hyggelige leilighetshotell i utkanten av byen. Selve byen er veldig koselig, enten man er 25,50 eller 70(og eventuelle andre aldre) Koselig gammelby med trange gater og masse butikker, damer i alle aldre liker vel det Enig! Der har mamma og jeg vært på jentetur også! Har også vært på Skiathos sammen, men der var det bare par... Ikke like spennende. Flott øy, men vil heller anbefale Rethymnon! 1
loraine Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Ser at flere anbefaler Rethymnon, og det anbefaler jeg varmt også! Var der første gang for noen år siden, året etter dro vi et annet sted i Kreta. Da tenkte vi: fy fader, hvorfor dro vi ikke til Rethymnon istede? Hver gang vi har dratt et annet sted enn Rethymnon angrer vi, fordi Rethymnon har alt! Du kan feste der, samtidig som det er familievennlig, det er tilgang til shopping, bading, koselige restauranger, helt grei strand. Byen har også en borg man kan besøke, veldig gammel, som jeg iallfall syntes er spennende. Utenfor byen ligger badeland, og om du leier bil kan du dra til utallige spennende steder. Har vært der et par ganger selv, og skal dit til sommeren! Det er det beste sydenstedet jeg veit om, om du ser bort i fra karibien osv. ANBEFALER! 1
naudsynt Skrevet 23. mai 2012 #15 Skrevet 23. mai 2012 Hei! Eg vil sterkt anbefale Calpe (1 time i frå Alicante). Dei har nydelege strender (blått flagg), er ikkje for mykje og ikkje for lite leven og det er tur-moglegheiter om det skulle vere av interesse. Sist eg var der overnatta eg på Hotel Gran Sol Calpe, eit familiedrive hotell av norsk familie. Eg syns det er veldig greit med norsk personale.. Så mykje enklare å finne ut av ting Heimesida deira er: www.hotelgransolcalpe.com God tur, uansett kvar du bestem deg for å reise
Sol28 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter #16 Skrevet 23. mai 2012 Da har vi blitt enige om Rethymnon, ser utrolig flott ut og masse man kan finne på Tusen takk for gode svar
Gjest Seajewel Skrevet 25. mai 2012 #17 Skrevet 25. mai 2012 Jeg vil anbefale ett typisk ferieland som Spania. Jeg og min mor var på jentetur i fjor. Vi tok fly til Alicante, og bodde i leilighet i Torrevieja. Med leiebil fikk vi fartet litt over alt. Og i en nydelig leilighet med basseng, og stand 150 meter bortenfor var det perfekt. Muligheter for å bare ligge på strand og slappe av hele dagene, lage mat hjemme. Eller å ta leiebilen ut på tur. Skofabrikker med grisebillige sko i Elche, flotte shoppingssenter i Alicante med dyrere merker. Helt perfekt. Vi bodde litt utenfor, så vi måtte 5 min med bil for å nå sentrum. Med markeder, flotte restauranter og godt liv. :-) Er det vanskelig å kjøre bil der, og hvordan fant dere hus til leie? Dyrt eller rimelig?
Silfen Skrevet 25. mai 2012 #18 Skrevet 25. mai 2012 Jeg vil anbefale ett typisk ferieland som Spania. Jeg og min mor var på jentetur i fjor. Vi tok fly til Alicante, og bodde i leilighet i Torrevieja. Med leiebil fikk vi fartet litt over alt. Og i en nydelig leilighet med basseng, og stand 150 meter bortenfor var det perfekt. Muligheter for å bare ligge på strand og slappe av hele dagene, lage mat hjemme. Eller å ta leiebilen ut på tur. Skofabrikker med grisebillige sko i Elche, flotte shoppingssenter i Alicante med dyrere merker. Helt perfekt. Vi bodde litt utenfor, så vi måtte 5 min med bil for å nå sentrum. Med markeder, flotte restauranter og godt liv. :-) Jeg sniker meg inn her og ønsker meg flere tips i Torreviejaområdet. Vi skal til Punta Prima om noen få uker.
hobbychef Skrevet 30. mai 2012 #19 Skrevet 30. mai 2012 Enig i at Rethymnon er en bra destinasjon som kan passe disse damene. Vil også ta med Agia Marina, som også ligger på Kreta. Rolig sted som har gangavstand til det litt mere pulserende Platanias.
Gjest Seajewel Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Enig i at Rethymnon er en bra destinasjon som kan passe disse damene. Vil også ta med Agia Marina, som også ligger på Kreta. Rolig sted som har gangavstand til det litt mere pulserende Platanias. Kreta Vest er best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå