Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett at dermalogica har en peeling for sensitiv hud. Er det noen som har prøvd denne? kan den anbefales til en sensitiv, fuktfattig kombinasjonshud? Hvor ofte bør man peele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er nydelig, men kan svi litt, for den inneholder fruktsyrer. Til en sensitiv hud ville jeg brukt den maksimalt en gang pr. uke.

AnonymBruker
Skrevet

ok :) men er den da egnet for sensitiv hud siden den svir? Bruker egentlig daily microfoliant en gang I uka sammen med rensemaske. Men litt redd for at dette tørker ut huden. Tror jeg dropper rensemaske og bytter peeling. Har og lest at en sensitiv uktfattig hud ikke bør utsettes for vann fra springen. Dette kan være uttørrende for huden.bruker til vanlig ultracalming cleanser og det står på flasken at den ikke trenger å bli skylt av. Men hvordan kan ansiktet bli vasket da?mulig jeg spør litt dumt, men :)

Skrevet

Jeg har selv sensitiv hud som er både fuktfattig og tørr, og tåler den. :) Men jeg bruker veldig lite peeling og masker, for min hud har det bedre når den ike utsettes for røffe behandlinger som kan skade hudbarrieren. Jeg bruker en kremete ansiktsrens, og fjerner den med en våt klut, og det er egentlig nok peelingeffekt.

Overse tastefeil pga. iPad og enhåndsskriving med baby fastklistret.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) da tror jeg at jeg prøver den.

Gjest calistaa
Skrevet

Har et spm om daily microfoliant forresten. Ser at det står på flasken at det "lysner og jevner huden". Er det noe lurt I sola?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har et spm om daily microfoliant forresten. Ser at det står på flasken at det "lysner og jevner huden". Er det noe lurt I sola?

Blir det nevnt hva slags ingrediens som har denne funksjonen? Om det er syrer av et slag pleier det som regel ikke lysne huden, men det jevner mer ut hudtonen. Om det er fruktsyrer som honesty sier kan det gjøre at huden blir mindre herdet i sollyset, noe som gjør bruk av solfaktor nødvendig. Nå er jeg ikke ekspert på dette området, men siden sola skinner så sterkt i hele Norge nå er man bedre safe enn sorry.

Oppdate: Ser nå at den inneholder salisylsyre, men er usikker på hvilken effekt det vil ha da det kun er en skrubb og et produkt du bare bruker en til to ganger i uken :vetikke:

Gjest calistaa
Skrevet

Takk for svar :) tror kanskje det går greit med salilsyre. De sier Jo at den er så mild at man kan bruke den hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...