Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå har jeg fått på pergotime 2 ganger.

Skal begynner på 3 gangen nå når jeg får menstrasjonene, men den kommer ikke.

Jeg har gått 3 uker over tiden.

Har tatt 2 tester og jeg er ikke gravid !

Har overhode ingen tegne på kroppen at den kommer heller.

Har ringt med legen og han sier jeg må bente noen uker til så kan jeg komme til en sjekk å evt begynne på tbl for å få menstrasjoene.

Noen som har vært boti lignende og vil dele litt erfaring med meg :takke:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått påvist om du har hatt eggløsning? For hvis det ikke har fungert og gitt eggløsnign det jo ikke rart du ikke får mensen. Mensen er jo "oppryddding" i livmoren når egget ikke har blitt befruktet, og null eggløsnig betyr null opprydding. Det som også kan skje er at eggløsning kommer senere enn den skulle, jeg opplevde å få eggløsning rundt to uker etter jeg skulle den ene gangen jeg tok pergotime.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært uten mentrusjon i 3(!!!!) år snart nå :'(

Har fått pergotime 3 ganger uten resultat :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært uten mentrusjon i 3(!!!!) år snart nå :'(

Har fått pergotime 3 ganger uten resultat :(

Du må kreve henvisning til en gynekolog som helt sikkert kan gi deg bedre hjelp enn legen. Det er ingen vits å fortsette på pergotime når det ikke fungerer.

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått påvist om du har hatt eggløsning? For hvis det ikke har fungert og gitt eggløsnign det jo ikke rart du ikke får mensen. Mensen er jo "oppryddding" i livmoren når egget ikke har blitt befruktet, og null eggløsnig betyr null opprydding. Det som også kan skje er at eggløsning kommer senere enn den skulle, jeg opplevde å få eggløsning rundt to uker etter jeg skulle den ene gangen jeg tok pergotime.

Nei, førte ganger var det ikke eggløsning, andre gangen hadde prøven gått opp på 1. (veit ikke hva den skal være på, men det var forandring positivt) Men jeg har alltid kunne sagt hvem dag og kl når jeg fikk mensen før. Derfor jeg syns det er så rart jeg plutselig blir 3 uker over når jeg går på disse.

Gjest Marmot
Skrevet

For meg ble det også sånn da jeg tok to Pergokurer uten pausemnd. mellom. Endte med 60 dagers syklus og så blødninger i 3 uker etterpå.

Ring til den som har skrevet ut Pergo og fortell dette, så får du noe for å sette igang en bortfallsblødning.

AnonymBruker
Skrevet

Du må kreve henvisning til en gynekolog som helt sikkert kan gi deg bedre hjelp enn legen. Det er ingen vits å fortsette på pergotime når det ikke fungerer.

Takker for svar. Ja, det er en gynekolog som har undersøkt meg og gott meg respet på pergo, selv om jeg ikke har menstruasjon :(

Føler meg så rådløs, vet ikke hvordan jeg skal gå frem for synes det er så merkelig at jeg ikke får resept på Provera eller noe annet som kan få i gang menstruasjonen min igjen for så å ta pergotime...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...