Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er vi også med i "prøveklubben".

Ventetiden ble litt avkortet :)

Prøvde for første gang igår, har EL. trolig idag, vurdere nesten å bare kjøpe en EL-test bare for å se om det faktisk er idag, håper det kanskje klaffer på første forsøk :)

Men dette er jo litt skummelt også da..

Endret av lykkelig89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har EL i dag kan det være for sent å teste, testen er positiv 12-48 timer før EL.

Skrevet

Lykke til!!:)

jg og min samboer har begge hatt lyst på barn en stund, og den 10 mai tok samboeren steget og dro av meg plasteret. Dette er vårt første barn og da også første prøveperiode for oss begge:) noen som har erfaring med hvor lang til man eventuelt er inne i en normal syklus etter p-plaster?

Noen som har tips til hva man eventuelt bør ta av vitaminer osv videre når man planlegger barn osv.

Skrevet

Lykke til!!:)

jg og min samboer har begge hatt lyst på barn en stund, og den 10 mai tok samboeren steget og dro av meg plasteret. Dette er vårt første barn og da også første prøveperiode for oss begge:) noen som har erfaring med hvor lang til man eventuelt er inne i en normal syklus etter p-plaster?

Noen som har tips til hva man eventuelt bør ta av vitaminer osv videre når man planlegger barn osv.

Du burde iallefall ta folat,

det kan ta tid, med meg tok det ikke så lang tid å få normal syklus, kanskje to mnd, men kan ta lang tid det...

Skrevet

Har akkurat funnet ut at jeg har B12 mangel og fikk noen tabletter for det, og i de var det også folinsyre. Men det er vel ikke farlig å ta folat ed siden av?:)

Satser på at det ikke tar så lang til å komme i normal syklus:) *krysser fingre og tær*

Skrevet

Når EL test er positiv, kommer ELinnen ca to dager.

Velkommen :goodbye:

Skrevet

Også mai prøver?

Skrevet

Også mai prøver?

Jeg er det ja :jepp:

IKM ca. 16.06 ( kanskje jeg blir juni-prøver da..hm ... :roll: )

Enn du?

Skrevet

Jeg er det ja :jepp:

IKM ca. 16.06 ( kanskje jeg blir juni-prøver da..hm ... :roll: )

Enn du?

Du vet du hva jeg forstår ikke de forkortelsene, kan du forklare?

Ja, mai-prøver.

Skrevet (endret)

Vi er også Mai-prøvere !:) Mai har vært 1.prøveperiode for oss. Veldig spennende. IKM 4.juni! :)

IKM= Ikke kommende mens

(om jeg har forstått det riktig)

Endret av Nyx88
Skrevet

Ja du har forstått riktig ja :)

Jeg har prøveperiode tre nå... krysser fingrene!

Skrevet

Jeg var mai-prøver! Men jeg var også desember-prøver, januar-prøver, februar-prøver, mars-prøver, april-prøver og nå blir jeg jammen juni-prøver også! Haha- ja, jeg begynner å bli bitter!!!! Ble gravid allerede i februar (sluttet på Cerazette 31. oktober 2011). Følte meg SÅ heldig som "klarte" det så fort. Det endte dessverre i SA i uke 5. Siden har jeg ikke sett snurten av en positiv test og jeg kjenner jeg er møkklei og litt redd for at det aldri skal gå!! :(

Men jeg håper jo at det betyr at jeg KAN bli gravid OG bære frem et barn, siden jeg allerede har blitt gravid en gang... Kjenner jeg føler det året man skal prøve, begynner å løpe mot slutten og jeg er litt redd jeg ikke kan bli gravid igjen :-(

Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg var mai-prøver! Men jeg var også desember-prøver, januar-prøver, februar-prøver, mars-prøver, april-prøver og nå blir jeg jammen juni-prøver også! Haha- ja, jeg begynner å bli bitter!!!! Ble gravid allerede i februar (sluttet på Cerazette 31. oktober 2011). Følte meg SÅ heldig som "klarte" det så fort. Det endte dessverre i SA i uke 5. Siden har jeg ikke sett snurten av en positiv test og jeg kjenner jeg er møkklei og litt redd for at det aldri skal gå!! :(

Men jeg håper jo at det betyr at jeg KAN bli gravid OG bære frem et barn, siden jeg allerede har blitt gravid en gang... Kjenner jeg føler det året man skal prøve, begynner å løpe mot slutten og jeg er litt redd jeg ikke kan bli gravid igjen :-(

Masse lykke til!!

Uff, joda, det går sikkert bra :)

Skrevet

Hei. Vi er også prøvere. Begynte nå i mai, og jeg merker at jeg ikke har like mye is i magen som forrige gang og som jeg hadde tenkt jeg skulle ha.

Jeg gikk på Cerazette, men sluttet for 14 dager siden. Hvis jeg tidligere har glemt et pille eller to, så har jeg fått mensen med en gang, men ikke denne gangen. Men i 1 og 1/2 uke nå har jeg hatt PMS, uten at noe mer skjer.. Og nå begynner jeg å tro at jeg kanskje kan være gravid.. men er det i det hele tatt mulig så tidlig og før jeg har fått mensen?

Noen som vet? :sjenert:

Skrevet

Hei. Vi er også prøvere. Begynte nå i mai, og jeg merker at jeg ikke har like mye is i magen som forrige gang og som jeg hadde tenkt jeg skulle ha.

Jeg gikk på Cerazette, men sluttet for 14 dager siden. Hvis jeg tidligere har glemt et pille eller to, så har jeg fått mensen med en gang, men ikke denne gangen. Men i 1 og 1/2 uke nå har jeg hatt PMS, uten at noe mer skjer.. Og nå begynner jeg å tro at jeg kanskje kan være gravid.. men er det i det hele tatt mulig så tidlig og før jeg har fått mensen?

Noen som vet? :sjenert:

Nå har jeg egentlig fått svaret på dette spørsmålet selv. I form av en svak strek på en plaspinn. :jepp:

Skrevet

startet prøvingen for en måned siden. Har gått 1 uke over tiden nå men teste negativ i dag så er bare å vente å se om det blir positiv test etter hvert.. Vet ikke hva annet jeg skal gjøre :)

x-fingrene :D

:ninja:

Skrevet

Vi ble visst plutselig mai prøvere vi også, da vi mistet tidligere i uken :( Var heldigvis ikke kommet langt, men vondt selvom. Håper at det klaffer ganske snart igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi er også mai-prøvere. Men det funka dessverre ikke denne måneden; fikk mensen i dag :( Men sluttet på p-pillen forrige mnd (etter 2 mnd bruk), så kanskje det er derfor *krysser fingrene for det*. For vi hadde sex både dagen for EL + neste dagen. Hadde uregelmessig syklus forrige gang jeg noterte (har blitt et barn siden det); usikker på hvordan syklusen min er nå.

Masse lykke til alle sammen :D

Og jeg skjønte fremdeles ikke IKM jeg da :sjenert: Betyr det at IKM er datoen dere egentlig skal ha mensen, men håper den ikke kommer fordi da kan dere være gravide? Beklager for dumt spørsmål :) hehe

AnonymBruker
Skrevet

startet prøvingen for en måned siden. Har gått 1 uke over tiden nå men teste negativ i dag så er bare å vente å se om det blir positiv test etter hvert.. Vet ikke hva annet jeg skal gjøre :)

x-fingrene :D

:ninja:

Ååå så spennende!! Krysser fingrene for dere :)

Skrevet

Vi er også mai-prøvere. Men det funka dessverre ikke denne måneden; fikk mensen i dag :( Men sluttet på p-pillen forrige mnd (etter 2 mnd bruk), så kanskje det er derfor *krysser fingrene for det*. For vi hadde sex både dagen for EL + neste dagen. Hadde uregelmessig syklus forrige gang jeg noterte (har blitt et barn siden det); usikker på hvordan syklusen min er nå.

Masse lykke til alle sammen :D

Og jeg skjønte fremdeles ikke IKM jeg da :sjenert: Betyr det at IKM er datoen dere egentlig skal ha mensen, men håper den ikke kommer fordi da kan dere være gravide? Beklager for dumt spørsmål :) hehe

He he ja det stemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...