Gå til innhold

Spør oss om ferie på Sørlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer du på noe når det gjelder ferie på Sørlandet?

Visit Sørlandet stiller til nettprat mandag 21.05 kl. 20-22. Du kan stille spørsmål allerede nå - så svarer vi ikveld.

• Liker 1
Skrevet

Finnes det utleie av båter i området Arendal -Grimstad? Jeg tenker da type skjærgårdsjeep eller lignende?

Skrevet

gå på hjemmesiden dems, sebastianen :sjenert:

Skrevet

gå på hjemmesiden dems, sebastianen :sjenert:

Jeg fant ikke noe om det der, derfor spør jeg.

Skrevet

kjipt for dem at de har skikkelig dårlig side. Men de blir stengt herfra om en liten stund. Sorry for at du ikke finner det du leter etter. Spør heller på Reiseliv.

Skrevet

Jeg fant ikke noe om det der, derfor spør jeg.

Vi er på saken, og skal finne ut av dette til ikveld. Kan jeg bare spørre hvilken nettside du har besøkt?

Mvh/

Hildegunn, Visit Sørlandet

Skrevet

Vi er på saken, og skal finne ut av dette til ikveld. Kan jeg bare spørre hvilken nettside du har besøkt?

Mvh/

www.visitsorlandet.com

Gjest PinkLeaf
Skrevet

Jeg så heller ingenting på den siden som sebastianen skrev.

Skrevet

kjipt for dem at de har skikkelig dårlig side. Men de blir stengt herfra om en liten stund. Sorry for at du ikke finner det du leter etter. Spør heller på Reiseliv.

Jeg synes siden var riktig fin, jeg. Det er en stund siden jeg har vært inne og kikket på den, og jeg ble positivt overrasket. Kanskje jeg til og med skal bruke den for å utforske mitt eget nærområde :-D

Skrevet

Lurer du på noe når det gjelder ferie på Sørlandet?

Visit Sørlandet stiller til nettprat mandag 21.05 kl. 20-22. Du kan stille spørsmål allerede nå - så svarer vi ikveld.

Da var Hildegunn fra Visit Sørlandet på plass for å svare på spørsmål om ferie på Sørlandet. Spør om hva det måtte være - kan jeg ikke svare på stående fot, sender jeg utfordringen videre til gode kolleger på de lokale turistkontorene på Sørlandet i morgen.

Skrevet

Vi vurderer å reise med et barn på 2,5år til Kr.sand og dyreparken 5 dager(4netter) siste uken i juni. Vi ønsker å bo billigst mulig, men litt kvalitet skal det jo være. Vi vil ha eget kjøkken og bad. Gjerne 2 soverom. Eventuelt billig hotellrom. Må være mulighet for å parkere bil.

Hadde egentlig vært litt positivt om det hadde vært et sted man kan ha med 2 hunder.

Var i kr.sand da jeg var liten og da leide vi et hus, men jeg husker ikke hva byrået het.

Skrevet

Hei! Vi er en familie på 6 som akkurat har bestemt oss for sommerferie på sørlandet i stedet for sydentur. Uke 31. 4 barn, gutter på 5,7,14, og jente på 16 år. Har ikke bil. Vi har ikke helt bildet klart, men ser for oss en kjekk "base" (f.eks en fin campinghytte/leilighet evt hotell) med en dag eller to dyreparken/badeland i Kristiansand, men ikke absolutt et krav. Har såvidt gløttet på overnattingsmuligheter, men ser at vi antagelig er sent ute, det er fullbooket mange steder allerede. Noen "knalltips" vi kan se på og lage et slags "program"? (Vi er ikke typiske "villmarksfolk", så vi må ha tilgang til eget bad).

AnonymBruker
Skrevet

Men de blir stengt herfra om en liten stund.

Hvorfor sier du det?

Skrevet

Finnes det utleie av båter i området Arendal -Grimstad? Jeg tenker da type skjærgårdsjeep eller lignende?

Hei Sebastianen!

Når det gjelder utleie av slike båter du spør etter har jeg funnet fram til Båtutleie Agder som leier ut skjærgårdsjeeper. Firmaet holder til på Fevik, mellom Grimstad og Arendal, men kan levere båter ellers på Sør- og Østlandet. Her finner du et lite utvalg som de har lagt ut på finn.no

Arendal Herregaard Spa og Resort på Tromøya utenfor Arendal leier ut flere ulike typer båter.

Sørlandet Feriesenter mellom Risør og Gjeving har også endel båter til leie. Vet ikke om det blir for langt øst?

I tillegg kan du leie mindre båter hos turistkontoret i Grimstad.

Håper dette var til hjelp, og at du får en flott sommer i båt langs sørlandskysten:)

Skrevet

Jeg synes siden var riktig fin, jeg. Det er en stund siden jeg har vært inne og kikket på den, og jeg ble positivt overrasket. Kanskje jeg til og med skal bruke den for å utforske mitt eget nærområde :-D

Tusen takk! Vi jobber hele tiden med å forbedre innholdet på siden, og vi er veldig takknemlige for alle tilbakemeldinger. www.visitsorlandet.com er ment som en overordnet side for hele Sørlandet, og det er ikke meningen at man skal finne all detaljert informasjon her. Det finner man på de lokale nettstedene til de ulike turistkontorene i landsdelen. Når det er sagt henter vi opp veldig mye informasjon fra de lokale databasene. Dette vil man finne dersom man søker i søkeboksen.

Hildegunn

Annonse
Skrevet

Jeg så heller ingenting på den siden som sebastianen skrev.

Hei!

Se svar som jeg gav til Sebastianen:)

Skrevet

Vi vurderer å reise med et barn på 2,5år til Kr.sand og dyreparken 5 dager(4netter) siste uken i juni. Vi ønsker å bo billigst mulig, men litt kvalitet skal det jo være. Vi vil ha eget kjøkken og bad. Gjerne 2 soverom. Eventuelt billig hotellrom. Må være mulighet for å parkere bil.

Hadde egentlig vært litt positivt om det hadde vært et sted man kan ha med 2 hunder.

Var i kr.sand da jeg var liten og da leide vi et hus, men jeg husker ikke hva byrået het.

Skrevet

Litt kjapp på labben der:)

Jeg kan anbefale følgende alternativ:

Roligheden Ferieleiligheter - ligger på Lund i Kristiansand, rett ved flott badestrand og 5 minutter i bil fra Kristiansand sentrum, 10 minutter å kjøre til Dyreparken.

Hamre Familiecamping- campingplass 10 minutter unna Dyreparken, rett ved siden av stranda Hamresanden. Her har de hytter i ulike størrelser.

Hamresanden Resort - ligger like ved Hamre Familiecamping, hytter og leiligheter i ulik standard og størrelse (og pris)

Lillesand Apartment - leiligheter nær E18, 20 minutter å kjøre til Dyreparken. Veldig sentralt på Sørlandet, med kort avstand til flere av de koselige sørlandsbyene.

I tillegg finner du en fullstendig oversikt over alle tilbyderene som har lagt ut kapasitet i Visit Sørlandet Booking på www.visitsorlandet.com eller www.dyreparken.no. Her kan du søke på de datoene du planlegger å besøke Sørlandet, så får du opp de stedene som har lagt ut ledig kapasitet gjennom oss. Du kan også prøve å kontakte stedet direkte dersom det ikke kommer opp på de datoene du ønsker. Som regel legger de ikke ut all ledig kapasitet hos oss.

Mvh/

Hildegunn

Håper dere får en fin tur til Sørlandet!

s

Skrevet

Hei! Vi er en familie på 6 som akkurat har bestemt oss for sommerferie på sørlandet i stedet for sydentur. Uke 31. 4 barn, gutter på 5,7,14, og jente på 16 år. Har ikke bil. Vi har ikke helt bildet klart, men ser for oss en kjekk "base" (f.eks en fin campinghytte/leilighet evt hotell) med en dag eller to dyreparken/badeland i Kristiansand, men ikke absolutt et krav. Har såvidt gløttet på overnattingsmuligheter, men ser at vi antagelig er sent ute, det er fullbooket mange steder allerede. Noen "knalltips" vi kan se på og lage et slags "program"? (Vi er ikke typiske "villmarksfolk", så vi må ha tilgang til eget bad).

Sørlandet er jo på mange måter Syden, synes jeg:) Satser på knallvær den uka - da skal nemlig jeg og ha ferie her hjemme på Sørlandet!

Jeg ser at Roligheden Ferieleiligheter har endel leilligheter ledig den uken. Dette er dublettleiligheter for inntil 6 personer med eget bad. Stedet ligger på Lund i Kristiansand, rett ved stranda Roligheden. Det tar ca 15 minutter å gå til bussstoppet der bussen til Dyreparken kjører forbi. Et par minutter unna ligger busstopp i retning sentrum av Kristiansand. Vil anbefale deg å søke på de datoene dere ser for dere på www.visitsorlandet.com Dette er nok et av de beste alternativene for dere som kommer uten bil og er såpass mange.

Mange av stedene i bookingen vår har kun lagt ut begrenset kapasietet, så det kan lønne seg å ta kontakt med dem direkte. Dere finner en fin oversikt over overnattingsstedene tilgjengelige i bookingen på www.dyreparken.no/overnatting

Mvh/

Hildegunn

Skrevet

Takk for meg for denne gang. Håper dere kom ihvertfall litt på vei med planleggingen av ferien deres. Vi sjekker tråden jevnlig, så hvis dere lurer på noe mer må dere skal vi svare så godt vi kan.

Dere kan også sende en mail til [email protected]

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...