Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #1 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Noen som har noen tips til lignende bøker? ^^ Har allerede lest alt av Jo Nesbø, Unni Lindell, Jeffrey Deaver og Arne Dahl. Liker veldig godt krim der man ser saken fra politiets ståsted om dere skjønner. Følger etterforskningen osv. Endret 21. mai 2012 av Mortem
Topplue Skrevet 21. mai 2012 #2 Skrevet 21. mai 2012 Foretrekker du skandinavisk krim? Akkurat nå på morgenkvisten står det ganske stille i topplokket, men mener å huske at Anne Holt skriver fra politiets ståsted.
Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Nja, ikke sånn spesielt. Sjekker ut alt jeg kommer over. Thank you, skal sjekke ut Anne Holt!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Patricia Cornwell, om du også er interessert i den rettsmedisinske vinkelen. 1
Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Patricia Cornwell, om du også er interessert i den rettsmedisinske vinkelen. Sjekka ut et par bøker på nettet og det høres lovende ut. :jepp. Thanks!
Ixnay Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 Henning Mankell, bøkene om Kurt Wallander. Også fra politiets ståsted, jeg har likt disse veldig godt. 1
Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Henning Mankell, bøkene om Kurt Wallander. Også fra politiets ståsted, jeg har likt disse veldig godt. Takk! De bøkene om Kurt Wallander, må man lese de etter når de kom ut?
Ixnay Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Takk! De bøkene om Kurt Wallander, må man lese de etter når de kom ut? Hver bok har en egen historie, men det er en rød tråd gjennom serien om Wallander og hans utvikling (litt som Harry Hole), så jeg anbefaler å lese dem i rekkefølge.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Sjekka ut et par bøker på nettet og det høres lovende ut. :jepp. Thanks! Tips, Scarpetta-serien har en god del "personlig drama", for å få mest mening ut av det er det lurt å ta dem i riktig rekkefølge.
KristinL Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 Camilla Lackberg. Ikke bare fra politiets ståsted, men veldig bra og spennende uansett
Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Hver bok har en egen historie, men det er en rød tråd gjennom serien om Wallander og hans utvikling (litt som Harry Hole), så jeg anbefaler å lese dem i rekkefølge. Var det jeg tenkte på. ^^ Da begynner jeg på første bok. Tips, Scarpetta-serien har en god del "personlig drama", for å få mest mening ut av det er det lurt å ta dem i riktig rekkefølge. Takk!
Gjest badeand1 Skrevet 21. mai 2012 #14 Skrevet 21. mai 2012 harlan coben Camilla Lackberg. Ikke bare fra politiets ståsted, men veldig bra og spennende uansett Takker.
eva-80 Skrevet 21. mai 2012 #16 Skrevet 21. mai 2012 Håkan Nesser. Han er svensk også, veldig god Sånn Mankell type han også.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #17 Skrevet 21. mai 2012 Camilla Läckberg skriver om et par, der hun er forfatter og han er politimann. Gunnar Staalesen skriver om privatdetektiven Varg Veum. Det blir ikke akkurat som politi, både på grunn av at han ikke er det og fordi sakene ofte ikke er "vanlige" politisaker, men de er etter mitt syn noen av de beste krimbøkene skrevet på norsk og verdt å lese!
Topplue Skrevet 21. mai 2012 #19 Skrevet 21. mai 2012 Patricia Cornwell, om du også er interessert i den rettsmedisinske vinkelen. Isåfall vil jeg anbefale Kathy Reichs. Hun skriver spennende og lærerike bøker. TV-serien "Bones" er basert på hennes bøker.
Gjest ¤ Pikekyss ¤ Skrevet 24. mai 2012 #20 Skrevet 24. mai 2012 Ser du har fått en del tips til bra lesestoff men slenger på to forfattere til. Tom Egeland er jo allerede nevnt, men vil bare legge til at hans bøker er fantastiske. Spesielt bøkene om arkeologen Bjørn Beltø. Må ikke, men er greiest å lese i kronologisk rekkefølge da det refereres litt til tidligere bøker. Knut Faldbakken sine krimromaner med overbetjent Jonfinn Valmann overrasket meg positivt. Det er virkelig bøker en ikke klarer å legge fra seg. Stryker jeg på bacheloroppgava mi og eksamen så er det disse bøkene si skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå