Gå til innhold

De vil at jeg skal leie ut til kusinen min,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg bolig, og har tenkt å leie ut det ene soverommet slik at jeg deler leiligheten med en annen person.

Jeg er ikke helt desperat etter en romkamerat, men om jeg kommer over en person jeg kan leve med, så er jeg åpen for dette.

Kusinen min har veldig lyst til å bo med meg, og både bestemor og tante og flere er ganske så begeistret for at hun skal bo med meg,

men jeg har ikke lyst til å leie ut til henne!

Jeg er redd hun kommer til å ødelegge alt i leilgheten, fordi hun er så uforsiktig med andres ting. Med sine egne ting er hun veldig forsiktig, for det er viktigere ... :gjeiper:

Har bodd med henne før, og hun er så braskete og uforsiktig med andres ting. Hun ødela mye for meg, og om jeg rørte hennes ting var hun helt hysterisk ...

Dessuten tok hun ikke hensyn når jeg lå hadde lagt meg for natten. Da bråkte hun ekstra mye, akkurat som om hun ville plage meg.

Om jeg pratet med henne og spurte høflig om hun kunne ta hensyn, så ble hun bare mer vrang. Og når bestemor var på besøk, og jeg fortalte dette til bestemor, og bestemor pratet med henne, ble hun snill som et lam...

Derfor fikk jeg helt avsmak av å bo med henne.

Nå forventer både bestemor og tante at kusinen min skal få bo med meg, men jeg begynner nesten å gråte med tanken på at hun skal smelle i dører, være uforsiktig med ting som ikke er hennes, skrape opp kjøkkenbenker og bråke :tristbla:

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si nei!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når du er voksen nok til å kjøpe bolig er du voksen nok til å si ifra til familien din også. Lei ut til noen andre.

• Liker 8
Gjest Bella111
Skrevet

du må nesten bare si nei! det funket for meg:)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vil helst leie ut til en pålitelig person som er på min alder, og som vet å ta hensyn og å ta vare på andres ting.

Skal har ikke sagt så mye om vi kommer inn på dette med at kusinen min skal leie.

Kusinen min er rett og slett bare lei noen ganger, og hun vet det nok, men hun skjuler det for bestemor og tante..

AnonymBruker
Skrevet

du må nesten bare si nei! det funket for meg:)

Hadde du samme problem som meg? :)

• Liker 1
Skrevet

Si det rett ut :)

Gjest Bella111
Skrevet

Hadde du samme problem som meg? :)

ja var ikke kusinen min ,men en annen i familien. jeg måtte bare si at det går ikke. det er min leilighet. det er koselig med besøk av og til men ikke en permanent løsning. det er ikke alltid like lett å si fra når det er familie spesielt men du må nesten gjøre det. her så sa jeg nei helt fra starten men de pressa på og pressa på...men til slutt virka det som det gikk opp for dem at jeg vil bo alene.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Du får gi den forklaringen du har gitt her og si nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som bestemmer hvem du vil leie ut til, og du skal ikke la deg presse av tanten/bestemoren din!

Du sier bare at det er uaktuelt å leie ut til din kusine, du har bodd med henne før, og det fungerte ikke (ikke gå inn i detaljer). Om de fortsatt ikke gir seg, forteller du dem rolig at å bo sammen vil ødelegge forholdet deres fullstendig, og det ønsker du ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er hva du gjør. Du sier ja til kusinen din, og forteller hvor mye du gleder deg til at dere skal bo sammen. Så får du en kamerat hun ikke har møtt til å late som han er din nye slaskete kjæreste, som selvsagt ALLTID er der i bare trusa, rapende, bannende og sleskete. Kusina di blir til slutt så drittlei at HUN ikke vil bo der lenger, og du har fremdeles alles sympati og forståelse og har gjort det beste du kunne.. :fnise: Problem solved

• Liker 2
Skrevet

Si det som du sier det her:

Du kommer etterhvert til å leie ut til ett menneske som er på din alder, som er voksen og ansvarlig og tar vare på dine ting. Og som følger vanlig høflighet og holder ro på kvelden etter at andre har lagt seg.

Fortell din bestemor og tante at etter å ha bodd med kusinen din før, så oppfyller hun ikke disse kriteriene, når bestemor og tante IKKE er tilstede!!

• Liker 1
Skrevet

Alt forklaring kan være at du som prinsipp ikke gidder å leie/selge ting til familie pga familien skal du leve med for alltid. Det er rett og slett ikke verdt det om noe skulle skje (uenighet, skade, klage, etc).

• Liker 1
Skrevet

Jeg henger meg på det flere her inne har sagt om at du kan si at du ikke synes det fungerte så bra forrige gang og ønsker ikke at forholdet deres skal bli ødelagt.

Tenk på hva som er mest ubehagelig:

Å ha din kusine boende hos deg i all overskuelig fremtid.

Å forklare at du ikke ønsker å leie ut til henne.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...