AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Som tittelen sier har jeg fått et godt øye til ei som studerer det samme som meg. Så henne smile til meg en dag og innså plutselig hvor søt hun var. Vi er ikke i samme "gjeng" men ettersom vi har forelesninger og gruppetimer sammen hilser vi på hverandre. (det jeg studerer er et ganske lite studium). Vi har aldri snakket med hverandre utover å si "hei", men vi har en gruppe på facebook hvor de fleste fra studiet er medlem. Hun virker som en ålreit jente og jeg vil gjerne bli bedre kjent med henne, men jeg vet ikke helt hvordan. Jeg er ganske sjenert og er generelt dårlig på smalltalk, men kan jeg bare prøve å smile til henne noen ganger og se om jeg får noen reaksjon tilbake? Og vil det være creepy å legge henne til på facebook, ettersom vi aldri snakker sammen. Jeg har noen folk på facebook fra studiet jeg ikke er i samme gjeng med heller, men de var jeg i faddergruppe med og føler at det er litt annerledes. Uff, ble langt dette men håper noen har noen tips til meg
Gjest UngKalven Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Ikke for å ødelegge forhåpningene dine, men ett smil en gang, det behøver ikke nødvendigvis å bety så mye. Men det er det du som kjenner best uansett. Bare vær forberedt på at det kan gå skeis. Lykke til.
Siggen! Skrevet 21. mai 2012 #3 Skrevet 21. mai 2012 Sant som UngKalven sier; et smil behøver ikke bety noe. Jeg ville nok forøvrig ventet med å legge ho til på facebook før etter vi hadde pratet litt Bare spør hvordan det går med ho, hva ho synes om studiet og litt rundt før du begynner å spørre litt hva ho driver med ellers. Men unngå den avhør-stilen, da det fort kan bli ubehagelig og bare stå der og henge opp og ned. Lykke til!
sophiaM Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Det er da vel ingen vits i å se så negativt på det! Et smil er jo selvfølgelig for å være hyggelig, og TS har heller ikke sagt at han trur hun er hodestups forelsket heller. Et smil kan være starten på et vennskap, og starten på noe mer. Du må bare tørre å ta det videre. Kanskje ikke legge henne til på facebook med en gang, men fortsette å hilse og smile til henne, og kanskje du er heldig, også komme i prat med henne et par ganger. Prøv alltid å gå ett steg utenfor komfortsonen din, og ikke vær redd for å drite deg ut!
Gjest Janus Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 (endret) Kanskje ikke legge henne til på facebook med en gang, men fortsette å hilse og smile til henne, og kanskje du er heldig, også komme i prat med henne et par ganger. Prøv alltid å gå ett steg utenfor komfortsonen din, og ikke vær redd for å drite deg ut! Listen to the lady. Om du er for sjenert til å snakke med henne i det virkelige liv, så vil det sannsynligvis stille deg i et dårlig lys om du tar kontakt gjennom Facebook, så sant hun selv ikke er av den sjenerte typen som liker sjenerte gutter. Om jeg forstår riktig, så er du i en situasjon hvor du omgås denne skjønnheten rimelig ofte. Da bør du rett og slett komme i prat med henne i det virkelige liv når anledningen byr seg. Det er ikke så farlig som du tror og du vil være glad for det etterpå. Selv hater jeg small talk, så jeg driver ikke med det og anbefaler heller ikke at du gjør det. Jeg snakker om ting jeg bryr meg om og interesserer meg om. Du kan vel slå av en prat om studiene eller høre hva hun gjør med livet sitt når hun ikke pugger historie? Endret 21. mai 2012 av Janus
Gjest .-L-. Skrevet 22. mai 2012 #6 Skrevet 22. mai 2012 Meh, bare slapp av Hun tenker sikkert enda mer på dette enn deg!
SemperFi Skrevet 23. mai 2012 #7 Skrevet 23. mai 2012 Jeg føler en friendzone som sniker seg nærmere og nærmere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå