reiseglad Skrevet 20. mai 2012 #1 Del Skrevet 20. mai 2012 Sitter og prøver å fylle en uke i sommer med "noe", og lurer på hvordan det er på Korfu? Hvor er det lurt å bo på øya? Har du leid bil der? Hvordan er det for ungdommer der? By, eller bare øy og strand? Går det båt over til fastlandet? Som da ser ut til å være Albania? Aktiviteter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Del Skrevet 20. mai 2012 Har vært to ganger på et lite sted der som heter Agios Gordis. Veldig stille, og ikke noe for en som evt er glad i uteliv og nattklubb. Korfu by er nok bedre da. Det går båtturer fra Korfu til Parga, som er en nydelig by på fastlandet. Der er det også ok uteliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 22. mai 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 22. mai 2012 Ingen flere som har vært på Korfu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #4 Del Skrevet 22. mai 2012 Var der på interrail da jeg var 21. Lå med en ekstremt harry australier som her Derek. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #5 Del Skrevet 22. mai 2012 Var der på interrail da jeg var 21. Lå med en ekstremt harry australier som her Derek. Jeg var på Korfu ca 1990. Leide motorsykkel, ikke bil. Det går båt til Albania. Den eneste byen er vel Korfu by, som jeg tror er ganske sliten for tiden, ellers er mange sv småsteder fulle av fulle briter. Men det er en pen øy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbychef Skrevet 30. mai 2012 #6 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg var på Korfu for ca.8 år siden med familien. Vi bodde i Sidari på et lite leilighetshotell.Det jeg husker var den fine stranden, at det blåste en del,at det var en del mygg,at vi fant en fantastisk strand-bar, som hadde mange gode lunsj-retter,at vi tok bussen til Korfu by en dag og at det virket som et koselig sted og at det blåste så mye den dagen at båtturer var innstilt,at restaurantene i Sidari hadde varierende kvalitet på maten og servicen, men at vi alt i alt hadde en grei ferie.Det var ikke stappfullt av fulle ungdommer, når vi var der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karmosin Skrevet 30. mai 2012 #7 Del Skrevet 30. mai 2012 Korfu by er nyyydelig. Rolig, vakker og med flere gode cafeer og restauranter. Det er en del gateselgere der, men de er ikke innpåslitne. Lengst i sør og på Pink Palace i Agios Gordis finner man fjortisfestene, resten av øya er grønn og rolig og vakker. Korfu er populært blant briter, og har vært hovedsetet for det britiske styret av de joniske øyene, men det er ikke de verste pintsvingerne som kommer dit. Turister frarådes å leie motorsykkel. Trafikken er enda et hakk skumlere og veiene enda et hakk dårligere enn i resten av Hellas, og det er mange ulykker. Lei bil hvis dere vil litt rundt, og det er mye fin natur å se. Grønt og frodig = fuktighet = mygg. Bruk myggmiddel om kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elissima Skrevet 31. mai 2012 #8 Del Skrevet 31. mai 2012 Corfu er nydelig! Jeg var der i 2002 og tror jeg reiser tilbake neste år. Jeg bodde i Dassia, som er ved Gouvia. Fine strender og hyggelige restauranter. Gouvia er en veldig skandinavisk by, mange ungdommer fra Skandinavia som er der for å feste. Corfu by er også kjempefint! Det er mange utflukter man kan ta, jeg var i byen Palaiokastritsa, som har krystallklart vann. Anbefaler ikke Albania, det er skikkelig fattig og ganske farlig. En jeg møtte på Corfu dro til Albania på vannski, dritings. Han angret på det da han ble ranet der. Men Parga er visst veldig fint! Er nok av båtturer du kan være med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå