Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest blondiie
Skrevet

Hei.

Jeg var hos frisøren for 3 dager siden og striper det mørkere. Når frisøren var ferdig syns jeg det var helt ok, ikke så fint som jeg hadde tenkt meg, men orket ikke å klage. Men da hadde hun jo i tillegg brukt masse forskjellige produkter og rettet håret mitt. Dette er ikke noe jeg gjør til vanlig, så håret mitt er ganske så annerledes enn det var i frisørsalongen.

Men, poenget mitt er, går det an å klage på frisøren i ettertid eller blir det for dumt? Jeg er ikke fornøyd med fargen på håret mitt i det hele tatt, og jeg kunne merke at når hun holdt på, at hun ikke hadde så mye peiling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ser at ingen svarer, lurer litt på dette selv..

Men da tror jeg du helst skulle ha klaget med engang(?)

Man skal da være fornøyd..

Edit: det er sikkert litt vanskelig å klage på noe du valgte å gjøre selv og så ble misfornøyd med resultate,men hvis du sa ifra tydlig at du ville ha lyse striper,men fikk mørke, er det nok litt lettere..

Endret av Mobillader
AnonymBruker
Skrevet

De fleste frisører har en ukes angrefrist. De er vant med at folk vil vaske og style håret selv før de bestemmer seg om de er fornøyde. Du får det gratis dersom det er frisøren som har gjort feil, har det vært en kommunikasjonsfeil kan det være at du må betale halv pris.

Gå innom frisørsalongen eller ring og si "hei, jeg var hos dere og stripet meg i forrige uke. Nå er jeg ikke helt fornøyd og vil gjerne ha en ny time til striping." Hvis de ikke nevner noe om det selv, så kan du nevne at det er en reklamasjon.

AnonymBruker
Skrevet

De fleste frisører har en ukes angrefrist. De er vant med at folk vil vaske og style håret selv før de bestemmer seg om de er fornøyde. Du får det gratis dersom det er frisøren som har gjort feil, har det vært en kommunikasjonsfeil kan det være at du må betale halv pris.

Gå innom frisørsalongen eller ring og si "hei, jeg var hos dere og stripet meg i forrige uke. Nå er jeg ikke helt fornøyd og vil gjerne ha en ny time til striping." Hvis de ikke nevner noe om det selv, så kan du nevne at det er en reklamasjon.

En ukes angerefrist låter kanske ikke helt rätt, en kan inte ångre på att en fått vad en önsket tex.

Men om det resultat du fick ikke er det du spurte efter då ska du få omfarge, dette skall göres om så fort som muligt.

Kan ikke se varför frisören din skall ge dej halv pris på att förändra fargen om det er du spurt om. Varför skulle de få lavere lönn om de faktiskt gett det resultat du önsket.

Det er vanskligt att "bli kjent med sej själv" när en förändrat farge. Och det bruker som regel bli penere när du vasket noen gånger på det. Men om du er osikker så skall du gå tillbake och snakke med dem, kanske gå till en ordentlig fargetekniker om du vill göre en förändring neste gang. De vet vad de gör ;-) Lycke till hoppas du blir förnöjd.

AnonymBruker
Skrevet

Hva var det som var så galt med sluttresultatet?

• Liker 1
Skrevet

Vel, det spørs jo hva du sa du ville ha, og hva du fikk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ukes angerefrist låter kanske ikke helt rätt, en kan inte ångre på att en fått vad en önsket tex.

Men om det resultat du fick ikke er det du spurte efter då ska du få omfarge, dette skall göres om så fort som muligt.

Kan ikke se varför frisören din skall ge dej halv pris på att förändra fargen om det er du spurt om. Varför skulle de få lavere lönn om de faktiskt gett det resultat du önsket.

Det er vanskligt att "bli kjent med sej själv" när en förändrat farge. Och det bruker som regel bli penere när du vasket noen gånger på det. Men om du er osikker så skall du gå tillbake och snakke med dem, kanske gå till en ordentlig fargetekniker om du vill göre en förändring neste gang. De vet vad de gör ;-) Lycke till hoppas du blir förnöjd.

Jeg tar det som en selvfølge at det har vært en dialog mellom TS og frisøren, og at TS kan si at stripene ikke ble helt som ønsket. Det er selvsagt en forskjell på å ville gjøre noe helt annet enn forrige gang, og å gjøre en justering på det som ble gjort sist gang. F.eks. kan man komme tilbake og få klippet litt på luggen, jevnet ut fargen eller gjort andre småting dersom man ikke er helt fornøyd. Dersom det man ønsket er noe helt annet enn det man har fått er det også rimelig at frisøren ordner opp i det (f.eks. ønsket man seg stuss, men fikk klippet av halve håret. Da er det rimelig at man får pengene tilbake eller gavekort på ny klipp.)

Jeg gikk fra blondine til brunette i fjor høst, ble ikke fornøyd med fargen, gikk tilbake og fikk avfarget håret og farget det til riktig farge. Det kostet meg ingenting, og frisøren beklaget. Jeg går fortsatt til samme frisør, nettopp fordi jeg vet at hvis jeg ikke blir 100 % vil hun strekke seg for å gjøre meg fornøyd.

De fleste frisører vil strekke seg langt for å ha fornøyde kunder. En fornøyd kunde vil komme tilbake og kanskje også anbefale frisøren til andre, en misfornøyd kunde vil ikke komme tilbake og vil sannsynligvis advare andre.

Skrevet

Husker jeg hørte en liknende diskusjon da jeg selv ble klippet en gang, og det endte med at kunden ikke fikk medhold i klagen, da hun ikke hadde reagert mens hun hadde timen sin, men noen dager senere. I hennes tilfelle var det at hun ville ha en "helt ny frisyre", men i navn av etterpåklokskapen, så fant hun ut frisyren ikke var annerledes nok.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg frisør da, men er det ikke litt 'urettferdig' for frisøren hvis kunden virker fornøyd der og da når hun forlater lokalet og er misfornøyd noen dager etter? Jeg kan skjønne det hvis man f.eks sitter med brennmerker i hodet etter bleking, eller skamklippt hårsveis som egentlig bare skulle trimmes litt, men som regel merker man jo noe når man går derfra..

Og til trøst blir gjerne mørke striper lysere av seg selv i sommersola :)

Litt vanskelig emne dette her...

Skrevet

Jeg tror jeg ville gått tilbake. Kan uansett ikke skade å ta kontakt og gi beskjed, og så kan du ta det derfra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...