Gå til innhold

Katten min har tatt seg en langtur?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pusekatten min, hokatt på 3 år, har vært ute siden klokken 11 i går formiddag. Altså nesten 36 timer siden jeg så henne nå...

Hun har hatt turer før, men den lengste varte i 20 timer.. Og det er bare av og til dette skjer, da ca 15 timer om gangen.. Hun er forresten sterilisert, og er en typisk jakter..

Nå er saken litt annerledes... Hun slikket litt på maten i går før hun gikk ut, og hvor i alle dager kan hun ha blitt av. Hun kommer alltid inn og spiser litt før hun går ut igjen... :sukk:

Hun er heldigvis chippet også men...

Noen som har noen beroligende ord til meg?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun har funnet seg en lekekamerat, de oppdager skogen og jakter sammen. Kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Det er det jeg håper på... Og jeg har ikke veldig dårlig magefølelse på at det har skjedd noe ille, men jeg har jo en rævakjip magefølelse likevel fordi jeg er bekymret... :sukk:

Savner henne :hjerte:

-TS

Gjest santus
Skrevet (endret)

Min katt er en rolig, sky og hjemmekjær katt. Vi vet at hun ikke beveger seg over store områder, fordi vi ser hun titt og ofte i nærområde, og hun kommer alltid løpende når vi kommer hjem (forskjellige tider).

Men noen ganger, et par ganger i året, så kan hun være borte i 2-3 dager. ANER ikke hva hun holder på med da. Hun virker ikke sulten eller noen ting, så jeg mistenker at hun har vært på dyrepensjonat :biggrin:

Ta ikke sorgene på forskudd, hun kommer nok hjem igjen! :)

Endret av santus
AnonymBruker
Skrevet

Min katt er en rolig, sky og hjemmekjær katt. Vi vet at hun ikke beveger seg over store områder, fordi vi ser hun titt og ofte i nærområde, og hun kommer alltid løpende når vi kommer hjem (forskjellige tider).

Men noen ganger, et par ganger i året, så kan hun være borte i 2-3 dager. ANER ikke hva hun holder på med da. Hun virker ikke sulten eller noen ting, så jeg mistenker at hun har vært på dyrepensjonat :biggrin:

Ta ikke sorgene på forskudd, hun kommer nok hjem igjen! :)

Åå det hjalp litt. Takk skal du ha :klemmer:

Jeg blir sittende til ca 3 inatt før jeg legger meg, forhåpentligvis får jeg sove litt også....

Om hun ikke er kommet til imorgen, er det da på tide å sette opp lapper å lignende, eller burde jeg vete til dag 3? Huff nei, håper jeg slipper å måtte gjøre det. Og at hun kommer løpende inn til matmor innen et par min max :rodmer:

Gjest santus
Skrevet

Jeg ville ventet litt, men det er jo min mening. Om du føler det hjelper det å henge opp lapper, så gjør du det! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ventet litt, men det er jo min mening. Om du føler det hjelper det å henge opp lapper, så gjør du det! :)

Hvor lenge ville du ventet? Det er vaskelig å være realist når man er så bekymret... :tristbla:

-TS

Skrevet

På denne årstiden kribler det nok litt ekstra i alle katter; kastrerte eller ikke.

Vår katt har vært borte hele natten flere ganger de siste ukene. Riktignok ikke så lenge som din, men det avviker likevel fra vanlig oppførsel.

Et lite tips: Har dere noen trær i nabolaget? I såfall, sjekk disse. For ca. 3 uker siden var katten vår borte hele natta. Vi tenkte at den sikkert satt pent på dørmatta om morgenen. Det gjorde den ikke. Så vi ble litt bekymret. Litt senere på dagen skulle vi ut for å handle. Og i et av de store kastanjetrærne like ved parkeringsplassen satt pus. Stille og rolig, kikket ned på oss. Mjauet litt da han så oss. Men kom seg tydeligvis ikke ned på egenhånd. Han var mange, mange, mange meter oppe i treet. Stakkars pusen, der hadde han kanskje sittet siden kvelden før. I hvertfall var han kjempesulten da vi fikk ham inn (ja, min mann er nabolagets svar på Tarzan, han svingte seg greit opp i treet og fikk pus trygt ned på bakken) Det er mye fuglereder nå, og jaktinnstinktet er sterkt på våren. Så kanskje katten din sitter i et tre i nabolaget og venter på hjelp for å komme ned?

Gjest santus
Skrevet

Hvor lenge ville du ventet? Det er vaskelig å være realist når man er så bekymret... :tristbla:

-TS

Første gangen det skjedde ble jeg også ganske hysterisk! Det gikk vel ca. 4 dager, og da vurderte jeg å henge opp lapp. Men plutselig satt dronninga på trappa som om ingen verdens ting hadde hendt.

Jeg personlig ville ventet nærmere en uke. Det er fordi jeg tenker som så at har det hendt noe, så har det dessverre hendt. Dersom hun har slått seg til ro hos andre over flere dager, er det mange som ville hengt opp lapp om at de har fått seg ny leieboer.

Men det skader jo selvfølgelig ikke å henge opp lapp! :)

AnonymBruker
Skrevet

På denne årstiden kribler det nok litt ekstra i alle katter; kastrerte eller ikke.

Vår katt har vært borte hele natten flere ganger de siste ukene. Riktignok ikke så lenge som din, men det avviker likevel fra vanlig oppførsel.

Et lite tips: Har dere noen trær i nabolaget? I såfall, sjekk disse. For ca. 3 uker siden var katten vår borte hele natta. Vi tenkte at den sikkert satt pent på dørmatta om morgenen. Det gjorde den ikke. Så vi ble litt bekymret. Litt senere på dagen skulle vi ut for å handle. Og i et av de store kastanjetrærne like ved parkeringsplassen satt pus. Stille og rolig, kikket ned på oss. Mjauet litt da han så oss. Men kom seg tydeligvis ikke ned på egenhånd. Han var mange, mange, mange meter oppe i treet. Stakkars pusen, der hadde han kanskje sittet siden kvelden før. I hvertfall var han kjempesulten da vi fikk ham inn (ja, min mann er nabolagets svar på Tarzan, han svingte seg greit opp i treet og fikk pus trygt ned på bakken) Det er mye fuglereder nå, og jaktinnstinktet er sterkt på våren. Så kanskje katten din sitter i et tre i nabolaget og venter på hjelp for å komme ned?

:( :( :( :( :(

Det er drøssevis av trær her :( Bor i et skikkelig skogsområde............ Hun fikk riktignok en liten redsel for trær da hun var 7mnd, da hun klatret opp og jeg måtte hente henne ned igjen.....

Men om jeg ikke finner henne i nærheten i et tre (skal ut å rope og puse nå når mørket har senket seg da det er roligere i nabolaget og lettere å høre om noen mjauer), at om hun er der lenge nok klarer å komme seg ned på egenhånd?

Skal ut å puse og mjaue også pga det kan være mulighet for at hun er innelåst i en bod eller noe, og da kan jeg forhåpentligvis høre at hun gir fra seg en lyd.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen det skjedde ble jeg også ganske hysterisk! Det gikk vel ca. 4 dager, og da vurderte jeg å henge opp lapp. Men plutselig satt dronninga på trappa som om ingen verdens ting hadde hendt.

Jeg personlig ville ventet nærmere en uke. Det er fordi jeg tenker som så at har det hendt noe, så har det dessverre hendt. Dersom hun har slått seg til ro hos andre over flere dager, er det mange som ville hengt opp lapp om at de har fått seg ny leieboer.

Men det skader jo selvfølgelig ikke å henge opp lapp! :)

Ok, da gjør jeg det ikke imorgen hvertfall. Jeg håper uendelig mye at jeg slipper å måtte gjøre det i det hele tatt.

-TS

Skrevet

Katten vår var borte i 10 dager en gang, vi var sikker på at det hadde skjedd noe, men så kom hun plutselig tilbake sulten og kosesyk! Det er ikke uvanlig at katter kan bli borte noen dager i strekk selv om de ikke pleier å gjøre det.

Du kan også sende en melding til Dyrebeskyttelsen i området ditt om at en katt er savnet. De har ofte fanpage på facebook der de legger ut bilder av katter som er savnet eller om noen har funnet bortkomne katter.

AnonymBruker
Skrevet

Katten vår var borte i 10 dager en gang, vi var sikker på at det hadde skjedd noe, men så kom hun plutselig tilbake sulten og kosesyk! Det er ikke uvanlig at katter kan bli borte noen dager i strekk selv om de ikke pleier å gjøre det.

Du kan også sende en melding til Dyrebeskyttelsen i området ditt om at en katt er savnet. De har ofte fanpage på facebook der de legger ut bilder av katter som er savnet eller om noen har funnet bortkomne katter.

Det er beroligende å høre deres historier :klemmer:

Jeg adopterte henne fra dyrebeskyttelsen forresten. Tenkte jeg skulle gjøre dette samtidig med lapper, samt andre dyresider på nett. Dyrebar (?) feks.

Men jeg håper som, sagt jeg slipper :hjerte:

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Hørte ingen som mjauet ute nå når jeg var :(

Jeg tror fortsatt hun kommer, men hufffff så frustrerende å vente og være bekymret...... :tristbla:

-TS

Skrevet

Har du ruslet litt vekk fra huset deres og puset? For å utvide søket. :) Håper hun kommer inn snart. Jeg får hjertet i halsen hver gang pus ikke kommer inn når jeg roper (9/10 ganger på flekken). Han har nettopp begynt å gå ute - og jeg har lært meg og prøver bare å tenke at han er med lekekameraten sin og opptatt med noe sprell. Det har jo gått fint hver gang - men jeg skjønner godt at man blir litt nedfor av slikt. Sender en :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Har du ruslet litt vekk fra huset deres og puset? For å utvide søket. :) Håper hun kommer inn snart. Jeg får hjertet i halsen hver gang pus ikke kommer inn når jeg roper (9/10 ganger på flekken). Han har nettopp begynt å gå ute - og jeg har lært meg og prøver bare å tenke at han er med lekekameraten sin og opptatt med noe sprell. Det har jo gått fint hver gang - men jeg skjønner godt at man blir litt nedfor av slikt. Sender en :klem:

Takk for :klem:

Ja, jeg gikk litt rundt i nabolaget. Og puste og ropte i der det er boder ol.

Det som jeg egentlig også #reagerer# på, er at jeg har sett de fleste andre kattene i nabolaget siden hun gikk ut igår......

-TS

Skrevet

Takk for :klem:

Ja, jeg gikk litt rundt i nabolaget. Og puste og ropte i der det er boder ol.

Det som jeg egentlig også #reagerer# på, er at jeg har sett de fleste andre kattene i nabolaget siden hun gikk ut igår......

-TS

Hva med å gå enda litt lenger, litt i utkanten av nabolaget?

Pleier hun å være med de andre kattene i nabolaget - pleier de å holde sammen? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gå enda litt lenger, litt i utkanten av nabolaget?

Pleier hun å være med de andre kattene i nabolaget - pleier de å holde sammen? :)

Tja, de gjør vel egentlig det. De sitter og ser på hverandre titt og ofte.

Jeg vil ikke gå så langt nå ikveld, er litt redd hun hadde dukket opp her, og så var jeg ikke til stede :( :( Men jeg må jo gjøre det imorgen i såfall..

:sukk:

Skrevet

Kan du ha døren åpen mens du går litt lenger? Evt til i morgen. Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men ha et vindu åpent eller lignende så kan du høre henne mjaue utenfor.

At de andre kattene er der og ikke pus, trenger ikke bety noe. Min pus er en skygge på nabolagets katter, og når jeg puset på han i dag, kom gjengen løpende uten han. Da var han og vandret alene.

Det er vanskelig å finne ord som kan trøste eller beroligende, men det er jo vanlig at de vandrer litt lenger enkelte ganger - og glemmer at det er noen som bekymrer seg for dem hjemme :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ha døren åpen mens du går litt lenger? Evt til i morgen. Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men ha et vindu åpent eller lignende så kan du høre henne mjaue utenfor.

At de andre kattene er der og ikke pus, trenger ikke bety noe. Min pus er en skygge på nabolagets katter, og når jeg puset på han i dag, kom gjengen løpende uten han. Da var han og vandret alene.

Det er vanskelig å finne ord som kan trøste eller beroligende, men det er jo vanlig at de vandrer litt lenger enkelte ganger - og glemmer at det er noen som bekymrer seg for dem hjemme :)

Bra jeg får trøst :klemmer:

Jeg skal ha terrassedøren åpen i natt.. Satser på at det går bra. Jeg må bare la det stå åpent om jeg må ta meg en lengre tur imorgen.

Håper hun kommer i løpet av natten seinest. Og ja, hun skal få beskjed om hvor frekt det er å skremme matmor på den måten :nei::hjerte:

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...