Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fristen for å prioritere studieønsker nærmer seg, og jeg er litt i tvil.

Står mellom en bachelor (og mest sannsynlig en master etterhvert) i pedagogikk, eller grunnskolelærerutdanningen (5-10), men er litt usikker på hva jeg har mest lyst til.

Synes pedagogikkfagene virker veldig spennende, og kommer mest sannsynlig til å velge fag innenfor organisasjon, opplæring, motivasjon og ledelse eller lignende.

Men her stiller jeg vel sterkest med en master, noe som vil si at jeg ikke er ferdig før om 5 år.. Har hatt et par år med studiepause, og akkurat nå virker det litt.. mye.

Hva tror dere om jobbmulighetene med bare en bachelor? Det blir kanskje litt tynt?

Eventuelt så setter jeg grunnskolelærer først. Er litt usikker på om jeg kommer til å trives i en undervisningsstilling, med alt som hører med. Vet ikke om jeg er så god til å lære bort? Det er vel en del jobb, iallefall på de litt høyere trinnene?

Dere som jobber som lærere i grunnskolen, trives dere?

Hjeelp :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har selv bachelor+master i ped. Nå gikk jeg rett på master etter BA da, men regner med at det er vanskelig å få jobb kun med BA.

Jeg er ikke interresert i å undervise, så lærerutd. har aldri vært aktuelt her, men det er nok lettere å få jobb i skolen hvis man er lærer i bunn (veldig mange administrative stillinger innebærer f.eks 30% undervisning), så hvis du har interesse for undervisning og læreryrket så kan du jo satse på å ta lærerutdanning + master i ped. (Du kan komme inn på master etter 3 å på lærerutd., det første året på masteren blir da regner som 4. året på lærerutd. Da tar det 5 år, kun ett lite år mer enn lærerutdanningen)

AnonymBruker
Skrevet

Hm.. Det skal jeg se litt nærmere på, takk for svar :)

Noen andre som har noen innspill?

• 6 år senere...
Skrevet

Prøver å blåse liv i denne tråden igjen! Jeg står i samme situasjon som TS, noen flere som har innspill?

Anonymkode: 6932a...d89

Skrevet

Jeg trives ledig godt som lærer i grunnskolen. 🙂 Det er hektisk, mye jobb i perioder og man må være god på å ta ting på strak arm. Men det er også givende, kreativt og variert. Jeg synes undervisning og relasjonsarbeid er gøy, så for min del hadde en større pedagogisk utdannelse, eller spesped, ikke vært aktuelt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...