AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Proteiner bygger muskler og fett..ja, det blir til fett på kroppen :-P Men hva gjør egentlig karbohydratene med kroppen?
OhMickey Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Proteiner brytes ned til amonisyrer som er med på å bygge alt i kroppen. Fett brytes ned til fettsyrer og er med på å lagre energi blandt annet. Karbohydrater er kroppens hovedkilde til energi, og er en av 3: monosakkarid, disakkarid (som er 2 monosakkarider) eler polysakkarider som er flere monosakkarider sammen. Det er i all hovedsak sukker og stivelse, glukose, laktose, fruktose o.l. stoffer. Alt brytes ned til monosakkarider i kroppen, og glukose er ett av disse monosakkaridene de kan brytes ned til. Glokose brytes ned i kroppen og nedbrytingen frigjør masse ATP som er den energien alle cellene i kroppen nyttiggjør seg av. Men får du for mye av det vil det lagres, da som glykogen. Får du for mye av dette, vil det omdannes til fett og lagres som fett i fettceller, som i for store mengder kan føre til vektoppgang. Dermed teorien om at et lavere inntak av karbohydrater kan hjelpe deg med vektnedgang til en viss grad Håper du skjønte det jeg skrev. 1
Supraspinatus Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Ikke akkurat det du spør om, men dog passe interessant. Endret 20. mai 2012 av Supraspinatus
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Proteiner brytes ned til amonisyrer som er med på å bygge alt i kroppen. Fett brytes ned til fettsyrer og er med på å lagre energi blandt annet. Karbohydrater er kroppens hovedkilde til energi, og er en av 3: monosakkarid, disakkarid (som er 2 monosakkarider) eler polysakkarider som er flere monosakkarider sammen. Det er i all hovedsak sukker og stivelse, glukose, laktose, fruktose o.l. stoffer. Alt brytes ned til monosakkarider i kroppen, og glukose er ett av disse monosakkaridene de kan brytes ned til. Glokose brytes ned i kroppen og nedbrytingen frigjør masse ATP som er den energien alle cellene i kroppen nyttiggjør seg av. Men får du for mye av det vil det lagres, da som glykogen. Får du for mye av dette, vil det omdannes til fett og lagres som fett i fettceller, som i for store mengder kan føre til vektoppgang. Dermed teorien om at et lavere inntak av karbohydrater kan hjelpe deg med vektnedgang til en viss grad Håper du skjønte det jeg skrev. Jeg forstod, jeg forstod!!! :-D Tusen takk for godt formulert svar :-)
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 En karbohydrat sniker seg inn i skapet ditt om natten og syr inn klærne dine 4
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 en lille karbohydrat vil kose i kroppen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå