AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg lurer på om noen har erfaring med å selge brudekjolen sin på finn.no? Hvor enkelt er det egentlig? Vurderer å kjøpe kjole fra USA via nett, og lurer på om jeg kan regne med å få solgt den igjen (uten å tape halvparten av pengene) om jeg virkelig ikke kler den? Da selvfølgelig ubrukt, og i prisklassen 8000-12000. Det er snakk om kjente merker som ikke selges i norge, så det er jo litt jobb med å få den hit også. Ser for meg at det skal gå greit, men vil jo ikke sitte igjen med en ekstra kjole jeg aldri blir kvitt
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Ikke svar på spørsmålet ditt, men har du vært i brudesalong å prøvd? Du er ikke pliktet til å kjøpe bare fordi du prøver. Da vil du fort finne ut hvilket snitt du kler, dessuten har de mange kjoler i 8000-12000 kroners klassen. Ei venninne leide kjole, og hun endte på 6000,- med alt tilbehør. Da slipper du alt styret med å selge etterpå også...
Lyra Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har solgt brudekjole på finn, den ble vel solgt en uke før annonsen gikk ut. Den jeg solgte var brukt, renset og til en meget pen pris, under 1/3 av nyprisen. Den var ganske klassisk også, allikevel tok det en stund. Så jeg ville nok aldri tatt med i beregningen at jeg skulle få solgt en kjole på finn, hvertfall ikke til nypris. Jeg ville nok ikke kjøpt en brudekjole på finn for full pris av en privatperson selv om den var ubrukt. Da skulle det isåfall ha vært Kjolen med stor K som jeg hadde lengtet etter i lang tid. Kjøpte forresten kjolen min ubrukt fra ebay for langt under nypris.
Gjest Doh Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har min liggende ute nå og har fått null respons, hadde trodd det skylle bli ganske lett å selge den, men det er virkelig ikke det. Kjolen min finnes det en av i Norge men den er klassisk fordet, men som sagt er det ingen som har vært interessert. *skuffa*
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #5 Skrevet 21. mai 2012 Mitt inntrykk er at det er veldig vanskelig å få solgt kjoler på FInn. Jeg hr fulgt endel med i en lengre periode, og mange annonser går igjen og igjen - selv om det er klassiske, pene kjoler i normale størrelser og i alle slags stiler.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #6 Skrevet 21. mai 2012 TS her, tusen takk for svar. Jeg har litt det samme inntrykket, synes mange av de samme kjolene går igjen. Må virkelig vurdere om jeg tar sjansen da skjønner jeg. Som svar til et innlegg litt lenger oppe her så har jeg vært i flere salonger og prøvd kjoler, men likevel så er det den lille frykten for "enn hvis" akkurat den kjolen ikke blir fin på meg:) Det er jo vanskelig å se kun ut fra bilder. Spørs om jeg bare må slå fra meg den kjolen da
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #7 Skrevet 21. mai 2012 Jeg har prøvd å selge min i sikkert et år, har gitt opp nå.. Den er i str 34, kanskje derfor.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #8 Skrevet 21. mai 2012 TS her, tusen takk for svar. Jeg har litt det samme inntrykket, synes mange av de samme kjolene går igjen. Må virkelig vurdere om jeg tar sjansen da skjønner jeg. Som svar til et innlegg litt lenger oppe her så har jeg vært i flere salonger og prøvd kjoler, men likevel så er det den lille frykten for "enn hvis" akkurat den kjolen ikke blir fin på meg:) Det er jo vanskelig å se kun ut fra bilder. Spørs om jeg bare må slå fra meg den kjolen da Det hadde jeg gjort. Ofte ser man bilder og tenker at "det er drømmekjolen" - men de ser gjerne annerledes ut i virkeligheten, og dermed er man kanskje like nærme med en av kjolene du allerede har prøvd på. Sitter den bare litt annerledes på deg enn modellen kan det plutselig oppleves som en helt annen kjole.
Gjest Doh Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Jeg kjøpte min ut fra et bilde i en katalog/Internett og den var veldig fin. Men jeg bestilte den gjennom en salong for å være sikker på at jeg kunne få sydd den om det var no som ikke satt som det skulle. Hadde ikke trengt det da, for hadde søring i ryggen og da er man litt sikra
CathFoto Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Jeg ville ikke kjøpt kjole i en slik prisklasse om du er avhengig av å selge den etterpå. Jeg har også inntrykk at det går tregt på Finn. Ei venninne av meg solgte sin kjole på Finn i løpet av noen timer, mens ei annen ikke har fått solgt sin etter tre år.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #11 Skrevet 22. mai 2012 Jeg er på andre siden av bordet og forsøker å kjøpe en kjole - men har problemer med å finne en som er akkurat mine mål i den stilen jeg ønsker. De fleste er enten lavere enn meg, mindre enn meg eller mye større. Så ja, det skal nok godt gjøres å få solgt en kjole - spesielt om det er glidelås i ryggen og det er slep. Høyde kan man jo sy opp - og bånd i ryggen gjør jo at flere størrelsesvarianter kan bruke dem, men likevel er det jo endel som naturlig nok får sydd inn til sin perfekte form, og det er sjeldent alle andre har den
Paprica Skrevet 22. mai 2012 #12 Skrevet 22. mai 2012 Jeg la ut brudekjolen min på Finn flere ganger etter bryllupet men fikk ikke solgt. Helt normal kjole og ok pris... Så den henger i skapet
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #13 Skrevet 22. mai 2012 Når jeg skal gifte meg, så kommer jeg til å tråle finn etter kjoler. Men dere som selger kjole, hadde dere synes det var OK om jeg kom hjem til dere for å prøve den på? Hva mener dere om sånt?
Gjest Doh Skrevet 22. mai 2012 #14 Skrevet 22. mai 2012 Ja, man må jo prøve kjolen før man kjøper. Og det mest naturlige stedet å gjøre det hos den som eier kjolen 1
Cindi Skrevet 22. mai 2012 #15 Skrevet 22. mai 2012 Jeg fikk solgt min dagen etter jeg la den ut på finn.no. Og til samme pris som jeg kjøpte den for. Men så var min kjole helt unik da, og i en klasse for seg selv Jeg kjøpte den i utlandet, men tilsvarende kjole ville kostet 4 ganger mer i Norge. Så jeg fikk drømmekjolen, og gikk i null. Superfornøyd! Men skal du ha en helt klassisk kjole, så er det nok vanskeligere å få solgt igjen, fordi det er så mange av de på finn allerede.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2012 #16 Skrevet 22. mai 2012 En får kjøpt kjole sydd etter sine egne mål for 1000 kr på nettet, så og betale flere tusen som de fleste krever for en brukt kjole, som ofte trenger skreddersying i tillegg, virker dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #17 Skrevet 23. mai 2012 En får kjøpt kjole sydd etter sine egne mål for 1000 kr på nettet, så og betale flere tusen som de fleste krever for en brukt kjole, som ofte trenger skreddersying i tillegg, virker dumt. Aldri i verden om jeg hadde kjøpt en dårlig ripoff-brudekjole fra Kina på nett uansett om den kosta 100 eller 1000 kr. Da hadde jeg heller kjøpt ekte kjoler brukt Bra folk er forskjellige. 1
Amens Skrevet 23. mai 2012 #18 Skrevet 23. mai 2012 Jeg vurderte lenge å kjøpe brukt kjole på finn.no, men mange av kjolene er veldig like, det er mye dårlig informasjon og en del kjoler er ganske dyre. Størrelser er fint, men best med faktiske mål. Da er lettere å vite om en kjole passer da.
lilljan Skrevet 23. mai 2012 #19 Skrevet 23. mai 2012 Min ble faktisk solgt på finn etter noen dager. Jeg la med mange detaljbilder og hadde en god tekst som ikke var en skrytetekst. Det synes jeg nemlig det er mange av på finn. Jeg skrev også at det var bare å komme å prøve kjolen hvis man ønsket. Ble solgt til en jente i nabobygda. Hun så fantastisk ut i den! Kjøpte den for 14000 og solgte den for 8000. Fikk også solgt mannen sitt tilbehør for halv pris.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2012 #20 Skrevet 23. mai 2012 Jeg fikk solgt min dagen etter jeg la den ut på finn.no. Og til samme pris som jeg kjøpte den for. Men så var min kjole helt unik da, og i en klasse for seg selv Jeg kjøpte den i utlandet, men tilsvarende kjole ville kostet 4 ganger mer i Norge. Så jeg fikk drømmekjolen, og gikk i null. Superfornøyd! Men skal du ha en helt klassisk kjole, så er det nok vanskeligere å få solgt igjen, fordi det er så mange av de på finn allerede. Så fint å høre Det er ikke en typisk klassisk kjole nei, har ikke funnet noe særlig som ligner på finn så langt. Håper jo at flere enn meg ønsker seg noe litt annerledes:) Og selvfølgelig må det en god annonse til, kanskje ikke ha overskriften "nydelig brudekjole til salgs" Uansett om jeg kjøper i brudesalong og ikke på nett så vil jeg nok prøve å få solgt den etterpå, greit å få tilbakemeldinger på hvordan markedet er for brukte brudekjoler. Takk for mange nyttige tips! -TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå