AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Det hender jeg må bruke toaletter der det er barn. Jeg benytter ofte lokalene til en SFO. Heldigvis har de en personaltoalett. For de toalettene barna bruker, er gjerne fulle av bæsj. På setet, på sokkelen, doruller og vegger! Hvordan klarer de? Jeg kan ikke skjønne dette. Og da lurer jeg virkelig på hvordan foreldrene har lært opp barna. Er det ikke en selvfølge og lære opp barna til normale toalettrutiner? Tørke seg, kaste i do evnt tørke opp det de søler. Jeg kjenner mange barn og selv ned i fireårsalderen klarer de fint å tørke seg uten å kline bæsj utover hele badet. 2
kråkefjas Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Det hender jeg må bruke toaletter der det er barn. Jeg benytter ofte lokalene til en SFO. Heldigvis har de en personaltoalett. For de toalettene barna bruker, er gjerne fulle av bæsj. På setet, på sokkelen, doruller og vegger! Hvordan klarer de? Jeg kan ikke skjønne dette. Og da lurer jeg virkelig på hvordan foreldrene har lært opp barna. Er det ikke en selvfølge og lære opp barna til normale toalettrutiner? Tørke seg, kaste i do evnt tørke opp det de søler. Jeg kjenner mange barn og selv ned i fireårsalderen klarer de fint å tørke seg uten å kline bæsj utover hele badet. Er det mange muslimske barn der? De fortsetter jo gjerne sånn i voksen alder også. De står over toalettet og bruker heller ikke dopapir. Blir fort litt skittent. 2
Gjest Vettel Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Kråkefjas: noe du tror eller vet...? Har ikke vært borti det fenomenet der hos muslimer i Norge eller Sverige. TS: Jeg tror foreldrene oppdrar barna, men at noen barn gir blaffen... Har vært med om 3. klassinger som tisser PÅ lokket og i søppelkorga. Med vilje, "fordi det er morsomt". Vet virkelig ikke hvorfor det virker som at flere og flere barn gjør dette. Kan ikke huske dette skjedde noen ganger da jeg var barn. (og dette var en skole der alle var norske, så har ikke noe med muslimer å gjøre!) 2
kråkefjas Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Kråkefjas: noe du tror eller vet...? Har ikke vært borti det fenomenet der hos muslimer i Norge eller Sverige. Da kan du ikke kjenne mange. Det er veldig utbredt også i norge. 2
Gjest Vettel Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Jo jeg kjenner mange. Jobbet på skole og i barnehage med MANGE muslimske barn, både i Norge og i Sverige. Og mange kolleger som er muslimer. Og INGEN står på doen, og alle bruker dopapir. Den eneste gangen jeg har jobbet på skole der noen (få) barn tisser og griser, var på en "hel-norsk" skole. Og det var ikke engang en såkalt skole med mange sosialt utsatte heller. 3
kontoinformasjon Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Av samme grunn som at enkelte begår hærverk, tagger o.l. : Enkelte gir rett og slett bare F***, MEN det har nok mye å si hva slags hjem de kommer fra. Det er ikke alle som lærer å ha respekt for andre eller andres eiendom. Dessuten finnes det også dem som sikkert gjør det i protest mot skolen osv... Dessuten er det ikke værre enn toalettet på byen en lørdagskveld 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Er det mange muslimske barn der? De fortsetter jo gjerne sånn i voksen alder også. De står over toalettet og bruker heller ikke dopapir. Blir fort litt skittent. Ta deg en jævla stor bolle og få deg et liv. Du har virkelig ikke filla peil på hva du snakker om (ser deg jevnt over i flere tråder der du lirer av deg idiotiske kommentarer) 6
eitrande Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Jobber selv i småskolen, men min erfaring er at de som starter i 1. trinn er ganske godt pottetrente. De fleste episodene vi har hatt med gris på do har blitt gjort med vilje; tiss oppetter dører, på gulvet, bæsj klint her og der, papir i vasken osv. Tror barnehagene og de fleste foreldre jobber hardt med å lære ungene å gå på do selv, men pøbelstreker er en vond uvane å vende.... 1
Gjest Vettel Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Tenker det samme som kontoinformasjon og eitrande. Handler nok mer om hærverk og manglende respekt for eiendom, enn manglende do-trening.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2012 #10 Skrevet 21. mai 2012 Jo jeg kjenner mange. Jobbet på skole og i barnehage med MANGE muslimske barn, både i Norge og i Sverige. Og mange kolleger som er muslimer. Og INGEN står på doen, og alle bruker dopapir. Den eneste gangen jeg har jobbet på skole der noen (få) barn tisser og griser, var på en "hel-norsk" skole. Og det var ikke engang en såkalt skole med mange sosialt utsatte heller. Går du inn i avlukkene og sjekker hvordan de bruker doen? Det er faktisk overraskende vanlig at mange utlendinger fra land der hull i bakken er vanlig, sitter på huk over doskåla. I tillegg er det vanlig at mange ikke skyller ned brukt dopapir, men hiver det i søpla... Ja, jeg har jobbet steder hvor dette har vært så stort et problem at man har klistret doregler på innsiden av avlukkedørene. Det skal sies at det snakkes om turiststeder, men likevel, det er ingen selvfølge at alle følger norsk doetikette....
Gjest bølla Skrevet 21. mai 2012 #11 Skrevet 21. mai 2012 KAn bekrefte at det er vanlig at muslimer står. jeg jobber i en stor internasjonal bedrift, og det der er allmenn kjent.
Gjest Vettel Skrevet 21. mai 2012 #12 Skrevet 21. mai 2012 Går du inn i avlukkene og sjekker hvordan de bruker doen? Det er faktisk overraskende vanlig at mange utlendinger fra land der hull i bakken er vanlig, sitter på huk over doskåla. I tillegg er det vanlig at mange ikke skyller ned brukt dopapir, men hiver det i søpla... Ja, jeg har jobbet steder hvor dette har vært så stort et problem at man har klistret doregler på innsiden av avlukkedørene. Det skal sies at det snakkes om turiststeder, men likevel, det er ingen selvfølge at alle følger norsk doetikette.... Nei jeg sjekker ikke etter hver eneste som har vært på do. Men skolene har hatt få doer, så temmelig oversiktelig. Jeg jobber med de minste barna og det hender jeg må følge de inn på do, hjelpe de med å skifte tøy, etc. Så har rimelig oversikt ja. Og personaldo har jeg i allefall ikke oppplevd dette, der går jeg tross alt selv. Kan kanskje muslimer setter like mye pris på vanntoalett som alle andre folk i vesten?? Mye enklere å sette seg ned enn å stå, mer hygiensk for alle parter med dopapir også. (gjerne de muslimske damene som kommer springene etter bøtta når barn har hatt uhell og tisset utenfor, da skal det vaskes og brukes halve flaska antibac. ) Merkelig at det stilles så spørsmål med min troverdighet (eller er det samme person??)....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå