AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Hvem bør man ha som toastmaster? Kan man spørre nærmeste familie, eller bør det være noen "lenger ut" eller evt. venner? Bør man kjenne denne personen veldig godt og motsatt? Er veldig usikker på hvem vi skal velge! Eneste i nærmeste familie vi tror kunne egnet seg er broren til sambo, men han skal være forlover så det funker dårlig. Er egentlig ikke heller noen av vennene vi skal ha på middag vi føler vi kan spørre heller! Vi tenker litt på fetteren til sambo, men har lite kontakt med han, og jeg har så vidt møtt han, men gjør det egentlig noe?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Jeg ville ikke spurt broren som også skal være forlover. Det blir mange oppgaver på en gang, og vil bli mye for ham. Det viktigste er ikke hvor godt dere kjenner vedkommende, men at han eller hun er klar for oppgaven. Det er lurt å velge noen som ikke har noe imot å snakke i forsamlinger, og som er gode til å holde tidsskjema og organisere ting. Toastmasteren skal helst ha kontroll på middagen og på når taler og andre innslag kommer. Husk at du kan ha en kvinne som toastmaster også!
Gjest BM2 Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har vert toastaster som bror andre har hatt sin far atter andre en nær venn samt de mest snobbet har leid inn proffesjonell toastmaster. Den som definitivt gjorde jobben best var meg. Så det du skal er å finne noen som forstår hva en toastmaster er og ikke er.
Lyra Skrevet 21. mai 2012 #4 Skrevet 21. mai 2012 Hos oss er det svigerfar som skal være toastmaster. Har igrunn litt dårlig samvittighet for det, han skal gjøre så mye med maten i tillegg (men ikke på dagen da), men det var rett og slett ingen andre som ville/kunne (som passet). Vi har budsjettbryllup, så jeg er ikke villig til å legge ned masse penger i en profesjonell toastmaster samtidig så syns jeg det er fint at han kjenner oss og dermed at det blir litt mer personlig. Når det er sagt så var jeg i bryllup i helgen med profesjonell toastmaster. Og de er ikke noen snobber av den grunn, bare så det er sagt. Jeg syns det fungerte kjempebra. Han annonserte brudeparet når de kom, han loset oss mellom lokalene (hadde et vi var i der gavene sto og vi oppholdt oss der mens personalet ryddet bordene etter middagen) og han skapte stemning. Han hadde innhentet masse informasjon av og om brudeparet, han hadde hentet hilsener fra arbeidsstedene deres og han introduserte alle gjestene på en artig måte. Jeg så absolutt verdien av å ha en profesjonell toastmaster den dagen, da kan hvertfall brudeparet slappe helt av og stole på at programmet blir fulgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå