Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg liker å synge og driver litt på det. Jeg har aldri synget offentlig eller noe av det, men nå vil jeg ta opp musikkinteressen igjen. Jeg har i det siste øvd meg litt på å synge til visse sanger fra diverse artister. Det jeg lurer på om det finnes noen sider der man kan få vurdering av samgstemme (helst gratis)?

Takk på forhånd! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Youtube

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det vet jeg, men man får ikke direkte respons der. Ikke så lett at folk skal legge merke til et klipp der fra noen som har 0 abbonementer.

Lurte på om det var noen andre sider? Hvis ikke funker youtube bra.

Skrevet (endret)

Hvis du bor i en storby, kan du kontakte f.eks. musikkonservatoriet/-høgskolen. Der er det ofte studenter som gir sangundervisning ved siden av studiene. Spør om du kan få en prøvetime.

I mindre byer er det ofte en videregående skole med musikklinje eller en kulturskole. Begge disse stedene har lærerkrefter med sangpedagogisk kompetanse, og som i tillegg ofte underviser privat.

Kordirigenter vurderer ofte også stemmer ved opptaksprøver til koret o.l.

Hvis du vil at noen skal bruke tiden og kompetansen sin på deg, vil jeg anbefale deg å bruke de hundrelappene det koster på en vurdering, og ikke satse på at det er helt gratis.

Til slutt; husk at stemmen er et instrument på linje med andre instrumenter. Selv om du tidligere var god til å synge er det ikke sikkert at du er det lengre. Det kan kreve mye øvelse for å komme på et nivå som gjør at andre har lyst til å høre på deg. Det kan derfor være verdt å investere i noen sangtimer.

Lykke til!

Endret av Grylet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på sangtimer ja, men er litt usikker på hvordan jeg skal tre frem. Som sagt så har jeg aldri sunget noe særlig før heller så jeg vet egentlig ikke om jeg _har en god sangstemme. Det var derfor jeg lurte på om det fantes noen sider på nettet med vurdering av sangstemme. Til vanlig er jeg en ganske stille person. Det eneste er vel i dusjen jeg har synget før, det er bare nå jeg har blitt litt mer gira på det. Jeg er i en alder over 20 så er nok kanskje for gammel til videregående skole eller kulturskolen.

Men tusen takk=) Får prøve å investere penger i det.

Skrevet

Jeg er i en alder over 20 så er nok kanskje for gammel til videregående skole eller kulturskolen.

Jeg tenkte ikke at du skulle gå på videregående skole eller kulturskolen, men at de muligens har lærere som underviser privat på kveldstid. Jeg kjenner flere som er ansatt i videregående skole innen musikk og som gir privarundervisning ved siden av. Har inntrykk av at dette ikke er uvanlig.

For øvrig så kan den stilleste person ha den vakreste stemmen. Stillest vann har dypest grunn, vet du...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...