Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest .-L-.
Skrevet

Jeg er egentlig ikke så flink å se dette når jeg er ute heller, men på kg, så er jeg verre en Sheldon på å se ironi og sarkasme.

Jeg må jo faktisk lese det et par ganger før jeg ser at det er sarkamse. Flere som sliter med det? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest foremma
Skrevet

Ja, hahha! har kjeftet på et par brukere fordi jeg ikke skjønte at de var sarkastiske.. :sjenert:

Skrevet

Jenter forstår ikke ironi, så det er ganske useless her på KG

Gjest Liss`pia
Skrevet

Ja, hahha! har kjeftet på et par brukere fordi jeg ikke skjønte at de var sarkastiske.. :sjenert:

Jeg har gjort det omvendte, nylig :fnise: Jeg er forøvrig kanskje en god dose i overkant følsom for sarkasme og ironi :gjeiper:

Gjest foremma
Skrevet (endret)

der kom sannelig en av dem jeg har rettet på også.. haha, unnskyld!

Endret av foremma
Skrevet

I virkeligheten er det ikke no problem å skjønne når noen er sarkastiske. Når en skriver derimot, er det tilnærmet umulig for meg å tolke ironi og sarkasme dersom ikke innlegget er del av en større sammenheng.

' :ironi: ' og ' :sarkasme: ' smiliene funker bra dersom en skal forsikre seg at folk som jeg ikke mistolker hele greia.

• Liker 2
Skrevet

I virkeligheten er det ikke no problem å skjønne når noen er sarkastiske. Når en skriver derimot, er det tilnærmet umulig for meg å tolke ironi og sarkasme dersom ikke innlegget er del av en større sammenheng.

' :ironi: ' og ' :sarkasme: ' smiliene funker bra dersom en skal forsikre seg at folk som jeg ikke mistolker hele greia.

Eller en kan bare skrive (ironi) eller (sarkasme) for å unngå de idiotiske smileyene.

• Liker 2
Skrevet

Eller en kan bare skrive (ironi) eller (sarkasme) for å unngå de idiotiske smileyene.

Det er man for all del velkommen til å gjøre, funker like greit for min del.
  • Liker 2
Gjest Nuppdupp
Skrevet

Noen jenter forstår ikke ironi, så det er ganske useless her på KG

Skrevet (endret)

Og du er tydeligvis en av dem

Vennligst ikke fiks på sitater så det ser ut som jeg har skrevet ting jeg ikke har.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Skrevet

Er det så rart da? Ironi og sarkasme kjennetegner man mest på kroppspråk og toneleie...Litt vanskeligere her:)

• Liker 1
Skrevet

Mine ironi innlegg pleier å være etterfulgt av mange ......... i egen linje. Og kanskje med en :natti:

• Liker 1
Skrevet

:fnise:

Er det noe å le av? Juksing med sitater er ille.

• Liker 1
Skrevet

Og du er tydeligvis en av dem

Vennligst ikke fiks på sitater så det ser ut som jeg har skrevet ting jeg ikke har.

Forstår du ikke ironi, Kråkefjas? Du er da mann...

Skrevet

Forstår du ikke ironi, Kråkefjas? Du er da mann...

Hvor kommer ironi inn i bildet ved sitatforfalskning?

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Er det noe å le av? Juksing med sitater er ille.

ja, blir fengselstraff av det, så er enig.

Jeg husker fortsatt den gangen du ble jukset med. Var morsomt, men kanskje ikke for deg.

• Liker 1
Gjest foremma
Skrevet

ja, blir fengselstraff av det, så er enig.

Jeg husker fortsatt den gangen du ble jukset med. Var morsomt, men kanskje ikke for deg.

Å? Hva skjedde?

Skrevet

Hvor kommer ironi inn i bildet ved sitatforfalskning?

I det at det helt obviously var lagt til noe der, som alle så med en gang?

Slik at det mer kan karakteriseres som en morsomhet enn det langt mer alvorlige "sitatsorfalskning"?

Og fordi innlegget ditt var ironisk i utgangspunktet, og dermed inviterte til en fortsettelse i samme spor?

Eller var det kanskje bare jeg som oppfattet forskjellen, og kanskje det bare var meg som tolket innlegget ditt ironisk.

Ooops...

Skrevet

I det at det helt obviously var lagt til noe der, som alle så med en gang?

Slik at det mer kan karakteriseres som en morsomhet enn det langt mer alvorlige "sitatsorfalskning"?

Virker ikke som om du vet hva ironi er engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...