Gå til innhold

Selger huset vårt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med salg av hus som ikke har vært helt ferdig oppusset?

Vi har et hus som vi begynte en total renvasjon på for tre år siden. Nå er vi helt tom for middler til å gjøre det ferdig og må desverre selge det slik at vi kan komme oss videre. Noen sm vet hvor mye et hus taper seg i verdi når det ikke er ferdig?

Det vi har gjort er: Nytt kjøkken og stue, 2 nye soverom, Nytt sikringskap og inntak til huset. Etterisolert vegg, gulv og tak i stue. Nye vinduer på hele huset(3 ble ikke byttet da disse var relativt nye) Ny varmtvannstank på 200L. Nye dører følger med(inkl ny ytterdør.)

Badene står urørte anno 1990 og 1970.

Takst på huset ved kjøp var 700 000kr. Fikk det for 580 000 og lånte 900 000 til oppussingen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wei Wei
Skrevet

Du må få en takstmann til å vurdere huset deres. Det koster, men det blir i hvert fall offisiell dokumentasjon. Ellers kan flere meglere gi deg gratis verdivurdering.

Jeg vil tippe at dere ikke får tilbake alle de lånte 900 000 kr i form av rent verdistigning på grunn av oppusingen for den er ikke ferdig. Men hva vet jeg uten å se boligen?

Lykke til i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøkken og bad er det viktigste når det kommer til oppussing og verdi på huset. Jeg aner ikke hva dere kan komme til å få, men jeg er veldig sikker på at dere ville fått betraktelig mer for huset dersom dere hadde prioritert badene fremfor å pusse opp stuen og soverommene med en gang. Stue og soverom er jo ofte heller ikke så omfattende som bad så med nesten en million til oppussing ville ikke det vært det første jeg begynte på.

Men det avhenger også mye av verdiøkning der hvor boligen er, hvordan omgivelsene er, og ikke minst størrelse på boligen og om det fremstår som i generelt god stand.

Lykke til med salget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...