Gå til innhold

Hva studere du og hvorfor dette studiet

Miracl3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg studerer psykologi, mest fordi det er veldig interessant, men gode jobbmuligheter og god lønn er en stor ekstra bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer arkeologi. Det er litt vanskelig å få seg jobb siden så mange valgte dette studiet på 90 tallet, men det er vel bare å stå på. Spesialiseringene til hver arkeolog er jo så forskjellig.. Lønna..hmm tror ikke den er så super, så sant en ikke blir anerkjent, skriver bøker og reiser halve jorda rundt for å holde foredrag. :ler: Det er det nok ikke så mange fra Norge som gjør.

Dessuten er jobbene i kommunal/statlig sektor så jeg regner ikke med å bli millionær i dette yrket, men håper en fremtidig jobb som arkeolog vil gjøre meg yrkesmessig lykkelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
men håper en fremtidig jobb som arkeolog vil gjøre meg yrkesmessig lykkelig. :D

Og det er jo det viktigste da :D At man trives i jobben og har det bra. Ikke lønna. Selv om det selvfølgelig er et kjempepluss!!!

Selv holder jeg på med hjelpepleierutdanning nå, har permisjon fra den faste jobben min for å gå på skole, og jobber deltid ved siden av nå. Om hjelpepleierutdanningen kan jeg jo si at det er et flott yrke, men dårlig lønn, og hardt belastende fysisk, og evt psykisk - avhengig av hvor man jobber, og hvordan man er som person til å takle det å jobbe med mennesker som ofte er syke, døende, mange ulike skjebner... Men en meningsfull og givende jobb!!!!!