Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener 3-4 økter i uka av ca 60 minutt. 2 harde styrke økter inkludert bakkeløp og 1-2 harde kondisjonsøkter hvor jeg jobber på mellom 80 og 90 % av makspuls. Har det noe for seg å drikke protein-og/eller restitusjonsdrikker før og etter slike økter eller kan jeg liksågodt spise en banan eller ei brødskive med f. eks egg? Jeg skal ikke nødvendigvis gå ned i vekt men tone kroppen og bli sterkere. Altså erstatte fett med muskler.

Hva er god før og ettermat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brød med egg er like bra som en proteinshake. Disse restitusjonsdrikkene må man ofte ta med en klype salt, er mye tull ute å går i butikkene for tiden.

Om du ikke får i deg nok proteiner(mellom 1-2g pr kg kroppsvekt) kan proteinshake være ett godt suppliment til ditt vanlige kosthold. Når på dagen du tar den har ingenting å si.

Etter en hard treningsøkt er det viktig å få i seg karbohydrater og proteiner. Derfor er brød (karbohydrater) med egg(proteiner) ett godt valg (gjerne ett stort måltid etter trening om du klarer)

En frukt er greit rett etterpå, men da må du følge opp med ett større måltid når du kommer hjem fra trening, en frukt alene er jo ganske lite mat, og veldig lite proteinrikt.

Før trening pleier jeg å drikke en proteinshake og litt frukt eller mager kesam. Noe litt lett, fordi jeg ikke liker å trene etter ett tungt måltid. Etter måltid tar jeg gjerne en frukt i garderoben etterfult av en middag når jeg kommer hjem :)

Skrevet

Brød med egg er like bra som en proteinshake. Disse restitusjonsdrikkene må man ofte ta med en klype salt, er mye tull ute å går i butikkene for tiden.

Om du ikke får i deg nok proteiner(mellom 1-2g pr kg kroppsvekt) kan proteinshake være ett godt suppliment til ditt vanlige kosthold. Når på dagen du tar den har ingenting å si.

Etter en hard treningsøkt er det viktig å få i seg karbohydrater og proteiner. Derfor er brød (karbohydrater) med egg(proteiner) ett godt valg (gjerne ett stort måltid etter trening om du klarer)

En frukt er greit rett etterpå, men da må du følge opp med ett større måltid når du kommer hjem fra trening, en frukt alene er jo ganske lite mat, og veldig lite proteinrikt.

Før trening pleier jeg å drikke en proteinshake og litt frukt eller mager kesam. Noe litt lett, fordi jeg ikke liker å trene etter ett tungt måltid. Etter måltid tar jeg gjerne en frukt i garderoben etterfult av en middag når jeg kommer hjem :)

Takk for svar!

Jeg pleier å passe på å spise middag etter trening. Spiser jeg før, selv 2-3 timer før blir jeg kvalm og klarer ikke yte noe særlig.

Men da tror jeg de drikkene blir "tidsnød" drikker framfor fast innslag i kosten min. Men har du noen forslag til gode proteinshaker til før trening?

Skrevet

Du trenger karbo umiddelbart for å fylle glykogenlagrene igjen. Hva er ikke så nøye. Jeg pleier drikke en halvliter juice og et par bananer. Når du kommer hjem må du ete godt med masse proteiner. Masse kjøtt, egg og melk.

Skrevet

Gå for 100% whey om du skal kjøpe proteinshake, gymgrossisten her mange som jeg synes smaker godt. Akkurat nå går det i Stacker Chocolate Royal, smaker som oboy :)

Kan selv ikke drikke de rett før trening, da blir magen så full ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...