Gå til innhold

rettigheter iforb med graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa opp min faste stilling for et par dager siden, for å fortsette i min nåværende jobb. Jeg har fått vikariat tom august 2013.

Har nå blitt (uplanlagt) gravid. vi er ikke sikre på om vi skal beholde barnet.

Jeg må isåfall gå ut i fødselsperm. fom desember. og vikariatet mitt vil jo naturlig gå ut i løpet av den tiden.

Hva slags økonomiske rettigheter har jeg krav på etter vikariatet har gått ut? er det dagpenger?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke rett på noe etter at permisjonen er over, dagpenger får du kun hvis du er reel arbeidssøker.

AnonymBruker
Skrevet

Etter fødselspermisjonen så trur jeg at du kan få dagpenger, men da må du ha barnet i barnehage eller hos dagmamma (eller noen andre som garantert kan passe barnet på kort varsel) fordi du skal i teorien kunne stille opp på en jobb med ett dags varsel. Har du ikke mulighet til å stille opp på en jobb så fort så er du ikke reell arbeidssøker og kan ikke få dagpenger.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på dagpenger fra vikariatet er slutt og til du skal ut i permisjon. Så har du selvfølgelig rett på foreldrepenger under permisjonen.

Etter permisjonen har du rett på dagpenger så lenge du er aktiv arbeidssøker. Det kan være at nav krever at du skal ha barnehageplass eller dagmamma klar før du kan få dagpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...