AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Er det noen som vet hvilke rettigheter man har i forhold til skolen ved evt. utbrudd av buss-streik i eksamensperioden? Jeg er ganske bekymret, for det snakkes om at det muligens blir tatt ut streik der hvor jeg bor. Nå vet jeg ennå ikke hvor eksamenen min avholdes, men dersom jeg skal sitte på skolen min og det blir streik så sitter jeg tynt i det. Jeg _HAR_ jo penger til taxi, men jeg er bekymret for at det kan bli vanskelig å få bestilt seg det på morgenen dersom det er streik. Er mange unge studenter og folk uten bil i min by, og det er 1t med buss til skolen, så kan ikke akkurat ta skoene fatt heller. Vurderer å bare kjøpe meg en billig sykkel sånn i tilfelle, men jeg har ikke noen sykkelbod/sted å ha sykkelen, så det blir jo i såfall en nødløsning. Noen som vet hvordan skolen forholder seg til dette? Dersom det blir vanskelig å komme seg til skolen ("skolen" i dette tilfellet er Dragvoll, og veldig mange studenter bor jo langt unna siden dragvoll nettopp ligger langt uti høgget). Noen som husker liknende situasjoner? Kan det bli gitt ny eksamensdato?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Du har ingen rettigheter om det blir streik. Du har selv ansvaret for å komme deg på eksamen, enten det betyr sykkel, kjøre selv, ta drosje. Det var busstreik i Trondheim en av eksamensperiodene mine. Og dæven, vi ble spreke, skal jeg si deg! Jeg bodde nok 5 km fra Trondheim spektrum. Så litt upraktisk var det, jo. Var nok verst for alle de studentene som ikke hadde fått med seg busstreiken den dagen streiken begynte. For de rakk ikke eksamen. De mistet dermed et eksamensforsøk, og måtte ta den enten neste semester eller på konteeksamen, 1
Chocoholic Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Har ikke satt meg inn i dette, men jeg kan ikke forestille meg at dette skal ha noe å si. Man vet jo om muligheten for streik på forhånd og da må man planlegge deretter. Kun uforutsette ting har noe å si for eksamen.
Gjest Gagaen Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Er det streik så er det streik . Det blir ikke gitt noen ny dato, da er det opp til deg selv om komme deg dit du skal . Vitsen med streik er jo at det skal merkes og da taes ingen hensyn hvis det ikke gjelder liv og helse . Du må nok ordne deg med sykkel i tilfelle .
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Hvor langt fra Dragvoll/Spektrum bor du? Har du sykkel, evt. mulighet til å få lånt deg sykkel? Jeg sykler fra Møllenberg til Dragvoll hver dag. Tar ca. en halvtime, og bare ett kvarter tilbake pga. nedoverbakkene Dusjer på Idrettsbygget når jeg kommer fram.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Takk for svar. Jeg bor på byneset, så det er nok litt lengre unna enn Møllenberg er jeg redd. Men skal se an litt de neste dagene. Har forhørt meg om sykler, men folk jeg kjenner har jo eksamenstid selv, og trenger da disse syklene i tilfelle streik. Men tror jeg sover på Dragvoll hvis jeg får eksamensplass der. Om det blir i spektrum får jeg vel bare kjøpe meg en sykkel, for der er det vel ikke åpent.
Rosalie Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Ingen busstreik med det første, ihvertfall: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/article1825592.ece
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Byneset er et stykke fra Dragvoll/Spektrum, men det er ikke umulig å sykle. Tipper det tar halvannen time. Absolutt overkommelig hvis du er i normalt god form og har en ok sykkel. Har du en bekjent som bor nærmere byen? Du kan jo høre om noen du kjenner eller noen som kjenner noen har plass til deg den natta det kan være aktuelt. Så får du evt. rusle opp til Dragvoll dersom sykkel er umulig. Fra sentrum tar det litt over en time, og er det fint vær er det en fin tur å gå Lykke til med eksamen uansett!
Rosalie Skrevet 21. mai 2012 #9 Skrevet 21. mai 2012 Ingen streik i bussektoren: http://www.fagforbundet.no/forsida/?article_id=92378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå