Gå til innhold

Bedre kondisjon og litt ned i vekt - hjelper kun løping?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som mål å få bedre kondisjon og klare å løpe en mil sammenhengende. Jeg har mulighet til å trene 2-3 ganger i uken. Samtidig vil jeg også gå litt ned i vekt, mest for å få mindre lår og en finere og fastere kropp. Jeg har et helt ok kosthold, drikker mye brus og spiser mye snop, men har nå begynt å kutte det ned til en dag i uken og da i mindre mengder enn tidligere. De få gangene jeg har trent nå har jeg vekslet mellom å gå og å løpe i ca en halvtime slik at jeg blir veldig sliten, men er det nok for å oppnå mitt mål? Vil jo etterhvert øke løpingen i forhold til gåingen. Noen innspill? Tips til bedre treningsmetoder?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som mål å få bedre kondisjon og klare å løpe en mil sammenhengende. Jeg har mulighet til å trene 2-3 ganger i uken. Samtidig vil jeg også gå litt ned i vekt, mest for å få mindre lår og en finere og fastere kropp. Jeg har et helt ok kosthold, drikker mye brus og spiser mye snop, men har nå begynt å kutte det ned til en dag i uken og da i mindre mengder enn tidligere. De få gangene jeg har trent nå har jeg vekslet mellom å gå og å løpe i ca en halvtime slik at jeg blir veldig sliten, men er det nok for å oppnå mitt mål? Vil jo etterhvert øke løpingen i forhold til gåingen. Noen innspill? Tips til bedre treningsmetoder?

Intensiv Ashtanga yoga vil faktisk hjelpe både på kondisjon og oppstramming om du gjør pustingen riktig under øvelsene. Kan være greit å variere med?

Skrevet

heisann!!

Jeg fikk bra uttelling på kondis og i tillegg noe vektreduksjon (sånn sirkus 5-6 kg) med 4x4 intervaller. Kombinerte med noe styrketrening samt litt motbakkeløping og noen langkjøringer og turer på fjellet innimellom. Hjelper veldig å kutte ned på snop og brus og spise sunt og variert kost til vanlig.

Skrevet

Hei

Du høres litt ut som meg bare at jeg i tillegg vil gå ned en del kg. Har også holdt på meg sånn jogge/gå i en halvtime flere ganger, men lungene "kollapser" før musklene får jobba noe særlig. Derfor har jeg har gått over til hoppetau og liker det ganske godt. Der blir man max sliten i hvert fall!!

Merker litt mer muskler i lår og stumpen med dette, også litt i armene faktisk :jepp: Spesielt om man tar å hopper i kryss (krysser armene) annenhver gang.

Minuset er at det er ganske flaut :gjeiper:

Gjest Nanne70
Skrevet

Egentlig litt på siden av spørsmålet ditt, men disse løpeprogrammene(podcaster) har jeg tro på! Jeg har nettopp startet med C25K, men jeg har jukset litt og begynt på uke 4 siden jeg har jogget endel fra før, må bare trene meg opp igjen etter et avbrudd i treninga. Planen er å gå videre med Gateway to 8 K og Freeway to 10 K etterhvert <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> C25K finnes også som apper til iPhone og Anderoid-telefoner.

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Jeg startet selv med powerwalking og joggeintervaller. Gikk fra totalt utrent til å løpe 5 mil i uka. Men det er viktig at du gir deg selv tid, da det tar tid for kroppen å venne seg til løpeteknikk, belastning og for å unngå skader.

Fortsett som du gjør og ha delmål. Hvor mange kilometer klarer du å løpe sammenhengende? Øk med en halvkilometer for hver gang du merker at du har litt mer å gi. Før du vet ordet av det sitter halvmila og fra der så går det temmelig greit til mila :)

Endret av *Maja*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...