Porcelain Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Dette er ikke en dårlig jobbsøknad, men den kan forbedres. Først og fremst ville jeg korta den ned. Start med "viser til samtale med (helst navn på ansatt + hvor den er ansatt),og søker med dette på jobb som ekstrahjelp/deltidsansatt ved Bik Bok derogder". 2 avsnitt: Fortell kort om deg selv. 3 avsnitt: Fortell hvorfor du bør få jobben - vis både til personlighet og tidligere erfaringer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Har jeg ikke sett dette innlegget før, med mange svar? Mener til og med jeg svarte på det. Kan bare gjenta det jeg trodde jeg skrev, at søknaden blir i lengste laget. I tillegg ville jeg blitt lite imponert som arbeidsgiver hvis jeg fant søknaden ute på et kvinneforum. Ok å be om råd på nett, men jeg ville ikke oppgitt navnet på bedriften jeg søker hos.
HedvigR Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Den er god, men alt for lang. Du kan f.eks. kutte ut setningen med at du driver med dansing og at dere tok 1. plassen, og bare beholde at du er dansetrener. Reglene du skriver at du lærte litt lenger opp trenger du ikke ha med i søknaden. Hvis du blir innkalt til intervju kan du heller nevne det der 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Bare et lite tips: Riktig måte å skrive dato på: 14. mai Feil måter å skrive dato på: 14.mai 14 mai 14. Mai 14mai TALL PUNKTUM MELLOMROM LITEN FORBOKSTAV 2
P4F Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2012 Har jeg ikke sett dette innlegget før, med mange svar? Mener til og med jeg svarte på det. Kan bare gjenta det jeg trodde jeg skrev, at søknaden blir i lengste laget. I tillegg ville jeg blitt lite imponert som arbeidsgiver hvis jeg fant søknaden ute på et kvinneforum. Ok å be om råd på nett, men jeg ville ikke oppgitt navnet på bedriften jeg søker hos. ja, det kan nok stemme. Tror jeg la det ut to steder for jeg visste ikke om det funket første gangen. Men du sier noe der. kanskje der bør slette dem? Om det går an..?
Gjest Purelove Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har jobba i bikbok, da jeg fikk stillingen sa sjefen at søknaden min er veldig bra, og det var en av grunnene til at jeg fikk jobben Synes ikke din er dårlig men veldig lang. Kan godt sende deg min hvis du vil, så kan du få litt tips å sånt
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 ja, det kan nok stemme. Tror jeg la det ut to steder for jeg visste ikke om det funket første gangen. Men du sier noe der. kanskje der bør slette dem? Om det går an..? Du kan be moddene flette tråden, så får du alle svarene på ett sted
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Søknad på stillingen ekstrahjelp og deltidsarbeider hos Bik Bok. Jeg så at dere trengte ekstrahjelp da jeg var innom butikken deres mandag 14.mai, og etter en samtale med en av deres ansatte ønsker jeg å søke på denne stillingen. Jeg er kun *alder* år, men fikk beskjed om at det ikke var noe problem at jeg leverte inn søknad. Det er flere grunner til at jeg vil jobbe hos dere. For det første er jeg sikker på at en jobb hos Bik Bok ville passet meg veldig bra. <- skriv om Helt fra jeg var en liten jente har jeg interessert meg for klær og mote. Jeg er den typen jente som bruker mye av tiden min på netthandel fra klesbutikker som man ikke finner i Bergen, eller i Norge generelt. Mote er helt klart en av mine største lidenskaper. En annen grunn til at Bik Bok hadde passet for meg er fordi jeg trives godt med mennesker rundt meg, og jeg regner med at Bik Bok har et hyggelig arbeidsmiljø. <- evt skriv om Når jeg tidligere arbeidet hos ABC sykehjem i arbeidsuken og hos Rema 1000 på OD-dagen *Årstall* lærte jeg å være service-innstilt og hjelpe dem som lurte på noe eller dem som så ut som de trengte hjelp med noe. Jeg erfarte også at det er viktig å være blid og behjelpelig mot kunder og når jeg arbeidet på sykehjemmet fikk vi opplæring i hvordan man skulle behandle dem som var rundt oss. På OD-dagen hos Rema 1000 lærte alle de ansatte en "regle" vi måtte huske; Hei. Ja. Kom. Disse tre ordene var viktige. Vi skulle alltid hilse på kundene, alltid svare kundene høflig på spørsmål de stilte, og vise dem hvor varene lå hvis de spurte. Dette er noe jeg alltid vil ha i bakhodet. Jeg driver med dansing og gruppen jeg danser med deltar i konkurranser på høyt nivå. I november *årstall* deltok vi blant annet i nasjonal konkurranse og tok 1.plass. Jeg er også dansetrener for tre dansegrupper, og som dansetrener er jeg vandt til å arbeide under press og at folk har høye forventninger til det jeg gjør. Noe som følger med dansetrener arbeidet er ansvar. Når en er trener for nærmere 100 7-12 år gamle jenter på en gang er det å arbeide raskt, kunne svare på spørsmål og hjelpe dem som trenger hjelp noe en lærer seg raskt. Mine arbeidserfaringer tror jeg vil være veldig nyttig for meg i en klesforretning som Bik Bok. Jeg tror at bare lidenskapen min for klær og mote er nok for min motivasjon til å være effektiv, hyggelig og blid på arbeid. <- Skriv om, inkl en setning om Rema 1000 og sykehjemmet her, samt en setning om dans og trening. Men kun én Jeg kan starte i arbeid med en gang på kveldstid torsdag, fredag og lørdag og heltid fra 15. juni og utover hele sommeren til skolestart i midten av august, bortsett fra et par ferieuker med familie i løpet av juli. (<-- Ferie med familien kan man ikke regne med når man har sommerjobb) Etter sommeren kan jeg jobbe etter skoletid mandag, torsdag, fredag og lørdag. Dere kan nå meg på *telefonnummer* eller *mail-adresse* og jeg kan stille til intervju når det passer for dere. Selv har jeg bare gode erfaringer som kunde fra Bik Bok og ønsker å bidra til at andre kunder skal få de samme gode opplevelsene som jeg har fått. Vedlagt er CV. Vennligst ta kontakt om det er noe dere lurer på. Jeg kan stille på intervju på kort varsel. Med vennlig hilsen, Lilli Lullu 11
hmmz Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Brukte denne oppskriften med stort hell (maks 1/2-3/4 side. Blir en side med brevheader og luft i bunn. cv skal være på maks en side, og attester skal underbygge påstander). Skal du jobbe i BIK BOK så er vel søknaden mindre viktig enn hva du gjør for å få jobben. du skal jo bli serviceminded selger og ikke papirflytter. Tror jeg ville ringt sjefen og slarvet litt før jeg inviterte meg selv til å treffes. Er jo så mange mulige butikker å få jobb i uansett slik at en strategi der du søker mange steder i forhold til få fort kan lønne seg. <tittel på søknad i fet skrift> - hvorfor dem (oppmerksomhetsvekker som at ansatt x anbefalt meg å søke, din motivasjon, og hva du søker) - hvorfor meg (hvilke egenskaper/kunnskaper/erfaringer tar du med som øker fortjenesten) - historie om en gang du viste verdien av egenskapene/kunnskapene (beste selger etter å ha gjort xyz som resulterte i xyz. Mao betydningen av det du gjorde) - Call to action. (En setning som spør om jobben samt oppsummerer søknad + en setning om kontaktinfo (Mao to setninger) Vennlig hilsen tralala Endret 20. mai 2012 av hmmz 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 Brukte denne oppskriften med stort hell (maks 1/2-3/4 side. Blir en side med brevheader og luft i bunn. cv skal være på maks en side, og attester skal underbygge påstander). Skal du jobbe i BIK BOK så er vel søknaden mindre viktig enn hva du gjør for å få jobben. du skal jo bli serviceminded selger og ikke papirflytter. Tror jeg ville ringt sjefen og slarvet litt før jeg inviterte meg selv til å treffes. Er jo så mange mulige butikker å få jobb i uansett slik at en strategi der du søker mange steder i forhold til få fort kan lønne seg. <tittel på søknad i fet skrift> - hvorfor dem (oppmerksomhetsvekker som at ansatt x anbefalt meg å søke, din motivasjon, og hva du søker) - hvorfor meg (hvilke egenskaper/kunnskaper/erfaringer tar du med som øker fortjenesten) - historie om en gang du viste verdien av egenskapene/kunnskapene (beste selger etter å ha gjort xyz som resulterte i xyz. Mao betydningen av det du gjorde) - Call to action. (En setning som spør om jobben samt oppsummerer søknad + en setning om kontaktinfo (Mao to setninger) Vennlig hilsen tralala Signerer denne! Husk at det en butikk ønsker, er å selge varer, øke omsetning, bli beste butikk i kjeden +++ Egentlig så gir arbeidsgiver beng i om du er serviceminded mot kunder og er opptatt av mote og dans - det de er ute etter er noen som kan SELGE klær. Og det at man smiler, liker folk og er opptatt av mote KAN være faktorer som gjør at du selger klær. Husk det på intervju (om du kommer dit) også - de vil ha noen som kan selge. Egenskapene du bør ha for å få jobben, er egenskapene som trengs for å selge klær.
Sophia Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Jeg er enig med de andre som sier at denne er for lang. Husk at butikksjefen ofte må lese igjennom nesten 100 søknader. Derfor er det også viktig å tenke på hvordan du kan få denne søknaden til å skille seg litt ut. Endret 20. mai 2012 av Naive 2
P4F Skrevet 20. mai 2012 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har jobba i bikbok, da jeg fikk stillingen sa sjefen at søknaden min er veldig bra, og det var en av grunnene til at jeg fikk jobben Synes ikke din er dårlig men veldig lang. Kan godt sende deg min hvis du vil, så kan du få litt tips å sånt Det hadde jeg satt pris på! :D
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #14 Skrevet 20. mai 2012 Hei! Jeg jobber i en bik bok butikk i Bergen og jeg tror kanskje det var meg du snakket med. Jeg kan legge inne et godt ord for deg, da jeg synes du virker til å passe godt inn. Hvilke butikk var det snakk om? Må nesten vite om det var deg først 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå