AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har datet en fyr noen ganger nå,vi har god kjemi og praten går lett,synes også han er attraktiv.Men den helt spesielle gnisten uteblir Er det sjangs for at det kommer etterhvert?
Gjest Gorgonzola Skrevet 20. mai 2012 #2 Skrevet 20. mai 2012 Høres ut som du liker ham som menneske men ikke tenner seksuelt. Da har du plassert ham i "vennestigen" og jeg må skuffe deg, den gnisten kommer ikke etterhvert. Mer om den teorien her hvis du gidder å lese, mange er skeptiske og avfeier denne glatt, det er dumt. Den har nemlig endel relevante og valide aspekter ved seg som ikke minst kvinner bør ta inn over seg. Nå er ikke selverkjennelse kvinners sterkeste side må vite (på linje med menn faktisk) men det er lov å øve på det også. Du kan nok like ham mer og mer og tenke at han er et bra valg i forhold til trivsel, harmoni og komfort. Problemet med manglende gnist og bare "liker" er at du vil starte en tråd på KG om noen måneder hvor du i fortvilelsen formidler hvor trasig der er at følelesene bare forsvinner samtidig som du lurer på om det er vanlig og om andre har det sånn. Jeg tror kvinner må begynne å erkjenne at forhold, forelskelse, følelser og relasjonelle forpliktelser er mer instinktive og intuitive enn kvinners ofte tradisjonelle "krav spec." hvor det forsøkes å være logisk og rasjonell. Det funker bedre på jobben, i huseierlaget, idrettslaget og ditto. 1
Gjest Janus Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 (endret) Godt skrevet av Gorgonzola og jeg er stort sett enig. "Ladder theory" har nostalgisk verdi for min del, da det var det første jeg leste om emnet når jeg for ti år siden fikk "La oss bare være venner" fra en jente jeg var håpløst forelsket i. Selv foretrekker jeg når elekrisitet oppstår alt før vi har snakket sammen, men jeg har til min overraskelse lest flere historier her inne hvor det har tatt litt lenger tid før det har blusset opp og endt med stormende forelskelse, så det er nok mulig om du vil gi det litt mer tid og se hva som skjer. At du er tiltrekt av mannen taler til din favør og han kan kanskje fortsatt overraske deg. Endret 20. mai 2012 av Janus
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Det tror jeg, men det spørs vel HVOR attraktiv og interessant du synes han er. Liker du ham bedre for hver gang, tenker du på ham? Jeg tror kanskje en må ha en viss kjemi som utvikler seg gradvis. Og hva med magefølelsen din, kan den ha noe å si for manglende gnist? Jeg kan like folk, men kjenne på at de ikke er rett for meg.
Gjest "gjest" Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Jeg tror kvinner må begynne å erkjenne at forhold, forelskelse, følelser og relasjonelle forpliktelser er mer instinktive og intuitive enn kvinners ofte tradisjonelle "krav spec." hvor det forsøkes å være logisk og rasjonell. Det funker bedre på jobben, i huseierlaget, idrettslaget og ditto. Men det er da ikke bare kvinner som må det. 1
Gjest Gorgonzola Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Jeg tror kvinner må begynne å erkjenne at forhold, forelskelse, følelser og relasjonelle forpliktelser er mer instinktive og intuitive enn kvinners ofte tradisjonelle "krav spec." hvor det forsøkes å være logisk og rasjonell. Det funker bedre på jobben, i huseierlaget, idrettslaget og ditto. Men det er da ikke bare kvinner som må det. I stedet for å dissekere hve jeg skriver/mener kunne du kanskje si hva du mener om tema, fortrinnsvis adressert til trådstarter? Hakket mer konstruktivt. Når det er sagt; vi er på et kvinneforum, det florerer av "tror jeg har mistet/mister følelser for ham"-tråder her, utelukkende startet av kvinner, primært besvart av kvinner. Når vi samtidig vet at kvinner og menn legger ganske så ulike tanker i forventningspotten til forelskelser og følelser så kan det være greit med en lett formanende påminnelse om å realitetsorientere seg en smule. Og nei, det betyr ikke at menn ikke forstår eller gir faen i forelskelser, følelser og forhold men at vi har en noe annen tilnærming til det hele, tenker andre tanker og forholder oss til verden og livet litt mer på mannemåten, som i bunn og grunn ikke er direkte sammenlignbar med kvinnemåten, for å si det forsiktig. Uten at jeg dermed plasserte den ene foran den andre - sånn for å unngå misforståelser og avsporende diskusjon.
jabx Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har datet en fyr noen ganger nå,vi har god kjemi og praten går lett,synes også han er attraktiv.Men den helt spesielle gnisten uteblir Er det sjangs for at det kommer etterhvert? Du har altså ikke lyst til å ha sex med ham?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Du har altså ikke lyst til å ha sex med ham? Noen dager har jeg det,andre dager ikke.(vi har ikke hatt sex ennå) Tenker mye på ham.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Noen dager har jeg det,andre dager ikke.(vi har ikke hatt sex ennå) Tenker mye på ham. Prøv å ha sex, og se om gnisten kommer da? (kanskje det er en jeg kjenner du dater, han vil i hvert fall gjerne ha sex med deg i såfall ) 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 Ts her. Ville bare fortelle at gnisten kan tydeligvis komme etterhvert og at jeg er på god vei til å bli forelsket i fyren (Og det helt uten at vi har hatt sex enda)
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 Ja, vil si at gnisten kan komme etterhvert. Har selv opplevd det. Ble sammen med min kjæreste etter at vi hadde kjent hverandre i noen år. Vi studerte på hver sted,og da vi møtes så jeg han mer som en venn, men etter vi hadde møttes etter et par år, hadde vi bare enda mer til felles og fant ut at vi trivdes utrolig godt sammen og da kom også gnisten. Jeg sier ikke at det burde ta like lang tid for deg, men jeg sier bare at det er mulig. Jeg vil heller være i et forhold hvor jeg trives i selskap med han og vi har et langvarig vennskap, enn å lete etter den gnisten, for den kommer og går alikevel. Ble litt rotete.. hehe Håper du forstår likevel.
Sophie-Ann Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Jeg har selv opplevd at gnisten kom etterhvert. Tror vi er så opphengt i at lynet skal slå ned, at vi avfeier folk før de i det hele tatt har fått en sjanse. Hvis ikke ALT stemmer fra første sekund, så gidder vi ikke mer. Jeg tror det lønner seg og se ting litt mer ann, før man konkluderer. 1
Eudyptula Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Gnisten kan komme etterhvert, men jeg tror det må være noe der som kan ta fyr fra begynnelsen.
Gjest Gorgonzola Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Gnisten kan komme etterhvert, men jeg tror det må være noe der som kan ta fyr fra begynnelsen. Er ikke det "noe" egentlig gnisten da?
Gjest Marmot Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Gnisten kan komme etterhvert, men jeg tror det må være noe der som kan ta fyr fra begynnelsen. Det tror ikke jeg. En gang for mange år siden traff jeg en mann som var særdeles lite attraktiv og ikke sjarmerende i det hele tatt. Jeg ble tvunget til å ha ganske mye å gjøre med ham, og etterhvert som jeg ble kjent med ham, forandret mitt syn på ham seg totalt. Han ble plutselig skikkelig kjekk og smart og fin og sjarmerende.
Eudyptula Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 Er ikke det "noe" egentlig gnisten da? Tja, nei... Slik jeg ser det, kan det holde med en interesse for å bli videre kjent, at man liker den andre osv. Det har jeg følt overfor flere menn jeg har truffet/datet, men det har definitivt ikke alltid oppstått gnister. som har vært verdt å bygge et forhold på. Da jeg traff mannen min, var det heller ingenting som sa meg der og da at dette var den rette. Jeg syntes han var hyggelig å prate med og trivdes i hans selskap, men det var først etter en tid at "gnisten" kom. 1
Gjest Janus Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 Ts her. Ville bare fortelle at gnisten kan tydeligvis komme etterhvert og at jeg er på god vei til å bli forelsket i fyren (Og det helt uten at vi har hatt sex enda) Hyggelig å høre at det gikk din vei.
Gjest _Blomsten_ Skrevet 31. mai 2012 #18 Skrevet 31. mai 2012 Tror den kan det, har aldri opplevd at gnisten har kommet etter hvert, men opplever ofte at den blir borte. Med gnist mener jeg den gode følelsen i magen som sier at jeg vil seld livet med vedkommende
strawberry Skrevet 31. mai 2012 #19 Skrevet 31. mai 2012 Med min nåværende kjæresten kom ikke gnisten med engang, og jeg tenkte egentlig sånn som du skriver. Men nå er jeg stormende forelsket, og kan ikke tenke meg å være sammen med noen andre enn godgutten(mannen?) min.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Hyggelig å høre at det gikk din vei. Ja Tror den kan det, har aldri opplevd at gnisten har kommet etter hvert, men opplever ofte at den blir borte. Med gnist mener jeg den gode følelsen i magen som sier at jeg vil seld livet med vedkommende Jeg har også opplevd det motsatt. Med min nåværende kjæresten kom ikke gnisten med engang, og jeg tenkte egentlig sånn som du skriver. Men nå er jeg stormende forelsket, og kan ikke tenke meg å være sammen med noen andre enn godgutten(mannen?) min. Herlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå