AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg er i gang med å slanke meg, og har holdt på i to uker nå. Veier meg hver søndagsmorgen, uten å ha spist eller drukket noe. Startvekten var på 82,6, og forrige søndag var jeg 81 kg! Synes det var rart jeg gikk ned så mye den uken, for følte jeg skeia em del ut og ikke var så flink. Den neste uka var jeg mye flinkere synes jeg, jeg har holdt meg på 1500 kcal (1200 - 1600 på det meste) men i dag veide jeg kun 80,7. Eneste forskjellen jeg kan komme på å ha gjort er at den første uka holdt jeg meg nesten helt unna pepsi max, drakk kanskje 2 glass i løpet av den uka. Mens denne uka drakk jeg mye pepsi max hver dag. Men skjønner ikke om det skal ha noe å si, inneholder jo 0 kcal.. kan også kanskje ha noe med at det har gått noen dager siden jeg hadde avføring sist, og forrige gang jeg veide meg hadde jeg netopp vært på do? Er 167 cm om det skulle ha noe å si? Er dette naturlig, eller er det noe jeg gjør feil?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #3 Skrevet 20. mai 2012 Jeg skulle ønske dette kunne skje meg... jeg kan være "flink" hele uka, og likevel gå opp i vekt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 Man går alltid litt ekstra ned første uka, fordi karbohydratlageret forsvinner/minker. For hvert gram karbo i de lagrene bindes det fire gram vann, som du da tisser ut slik at det ser ut som om du har gått ned kjempemye. Så går det tregere etter det, men hold ut.
Geparden Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 Det du beskriver er en helt naturlig vektnedgang. Vekt svinger, ikke noe å bekymre seg for. Det kan også komme en uke uten vektnedgang så det er viktig å ha blikket på det litt større bildet. Det er nedgang over tid som teller. Jo en ting til. Kunstig søtning har ikke kalorier direkte, men kan ha noen uheldige virkninger for det. Jeg har sett en del om at det trigger litt av det samme som sukker uten at jeg har sjekket detaljene om det. Hold det på et lavt nivå. Eller sjekk det ut hvis du ikke klarer deg uten.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Så om jeg fortsetter likt, vil jeg kanskje gå ned 1 kg neste uke da? Eller blir det bare 300 g i uka? TS.
Geparden Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Det er rett og slett ikke lett å si på forhånd. Det kommer jo an på aktivitetsnivå. Og du har menstruasjon i tillegg som gjør vektforskjell i løpet av en måned. Det viktigste er at du går ned og har kontroll på det. Fokuser på det. Jojoslanking er bortkastet slit. Jeg synes mat inn høres fornuftig ut. Jeg gjetter på tynt grunnlag at du vil ligge på mellom 0,5 og 1 kg slanking i uka. Det er et sunt nivå. Kanskje helst det siste men det kommer an på alder og aktivitet. Her kan andre mer enn meg. Det er viktig å fokusere på fremgang. Neste gang du er i butikken kan du kikke på en kilo fett. Smør eller delfiafett eller noe. Se og tenk på hvor mye volum som faktisk blir borte av paddingen din hver eneste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå