Gå til innhold

Reol/bokhylle med skikkelig dybde

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har en grisestygg furubokhylle som skal på St. Hansbålet om en måned. For å erstattte denne trenger jeg en reol slash bokhylle med DYBDE. Dybden er veldig viktig da det er lite plass å ta av i bredden, men mye i dybden. Så minst 40cm dyp og opp til en 70cm skulle gå helt fint.

Vet noen om noe slik? Og nei, jeg handler ikke på IKEA :filer:

Endret av BM2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Montana har dybder opp til 46,7 cm, og da kan du stort sett få ting så smalt du vil også. Men prisen vil jo bli slik at det sannsynligvis er billigere å få en snekker til å spesialbygge noe dypere for deg, så det blir nøyaktig som du vil ha det. En spesialbygd reol kan ikke da være det dyreste en møbelsnekker lager.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg nesten døde litt innvendig nå...

• Liker 5
Skrevet

Montana har dybder opp til 46,7 cm, og da kan du stort sett få ting så smalt du vil også. Men prisen vil jo bli slik at det sannsynligvis er billigere å få en snekker til å spesialbygge noe dypere for deg, så det blir nøyaktig som du vil ha det. En spesialbygd reol kan ikke da være det dyreste en møbelsnekker lager.

Takk for tipset! Ser lovende ut.

Jeg har angst for å snakke med fremmede, så jeg betaler mye for å slippe å ringe en snekker ;)

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn kan du ikke handle bokhylle på IKEA? Expedit for eksempel. Den har brede hyller, kan til og med brukes som romdeler (dvs stå støtt alene), og det finnes innsatser og dører man kan supplere med.

Så vet jeg at andre har kopier av Expedit (ja faktisk. Skeidar, og lignende kopierer IKEA rett som det er).

Du skal IKKE kimse av IKEAS kvalitet. Noe av det de lager er billig ræl og er ment å være billig ræl. Det er fint for de som av en eller annen grunn vil ha billig ræl, men dumt for miljøet.

For de som ikke ønsker billig ræl, er det faktisk blitt en god del alternativer på IKEA: Grunnen til at det er rimeligere der enn mange andre steder har blant annet med volum og produksjon å gjøre.

Eks: En konkurs fabrikk som lagde handlevogner kunne enkelt gjøre om produksjonen til å produsere et IKEA møbel. Veldig rimelig løsning, ingen ting å si på kvaliteten.

Jeg skal ta deg med på IKEA -safari jeg. :fnise:

• Liker 8
Skrevet

Tror jeg nesten døde litt innvendig nå...

:nigo:

Marketing :cool:

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn kan du ikke handle bokhylle på IKEA? Expedit for eksempel. Den har brede hyller, kan til og med brukes som romdeler (dvs stå støtt alene), og det finnes innsatser og dører man kan supplere med.

Så vet jeg at andre har kopier av Expedit (ja faktisk. Skeidar, og lignende kopierer IKEA rett som det er).

Du skal IKKE kimse av IKEAS kvalitet. Noe av det de lager er billig ræl og er ment å være billig ræl. Det er fint for de som av en eller annen grunn vil ha billig ræl, men dumt for miljøet.

For de som ikke ønsker billig ræl, er det faktisk blitt en god del alternativer på IKEA: Grunnen til at det er rimeligere der enn mange andre steder har blant annet med volum og produksjon å gjøre.

Eks: En konkurs fabrikk som lagde handlevogner kunne enkelt gjøre om produksjonen til å produsere et IKEA møbel. Veldig rimelig løsning, ingen ting å si på kvaliteten.

Jeg skal ta deg med på IKEA -safari jeg. :fnise:

Jeg har aversjoner mot IKEA på mange nivåer. En ting er billig ræl, en annen ting er Ingvar Kamprad i seg selv (en slesk sexist). Dernest så har jeg aldri sett noenting som helst på IKEA (om en ser vekk fra en og annen yndig pike blant betjeningen) som har trigget "vil ha!" i meg.

Spesielt på det siste er jeg en vrang jævel. Om jeg ikke kjenner "vil ha" genet røske skikkelig så dropper jeg det.

Og IKEA-safari :blink: Jeg spiser heller på Egon! :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

<3 IKEA <3

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aversjoner mot IKEA på mange nivåer. En ting er billig ræl, en annen ting er Ingvar Kamprad i seg selv (en slesk sexist). Dernest så har jeg aldri sett noenting som helst på IKEA (om en ser vekk fra en og annen yndig pike blant betjeningen) som har trigget "vil ha!" i meg.

Spesielt på det siste er jeg en vrang jævel. Om jeg ikke kjenner "vil ha" genet røske skikkelig så dropper jeg det.

Og IKEA-safari :blink: Jeg spiser heller på Egon! :opplyser:

Kamprad er en skrue, men mener du virkelig at alt de selger på IKEA er stygt og at det bare er noen fra betjeningen du kunne få lyst på der? Du har virkelig ikke vært nok på IKEA: Skal vedde på at du ser fine IKEA ting rundt deg daglig, men at du ikke aner at det er fra IKEA:

Jeg utfordrer deg!

Vi to på IKEA i 45 minutter og du skal finne noe du syns er ok.

Så dropper vi Egon.

• Liker 5
Skrevet

Fantastisk promotering av egen tråd - selvsagt klikket jeg for hvem vil vel ikke dø litt innvendig :tommelsmil:

Staaaakars furuhylla :trist:

• Liker 1
Skrevet

La Kosemose ta deg med på Ikea-tur. Og jeg er enig - dropp Egon.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eller jeg og Kosemose kan komme og snekre en hylle til deg. Jeg har egen hammer. ;)

Endret av Snipa
Skrevet

Eller jeg og Kosemose kan komme og snekre en hylle til deg. Jeg har egen hammer. ;)

Det kan være Plan B, hvis han virkelig klarer å komme seg gjennom IKEA uten å finne en eneste ting (utenom medhjelperne...) som er fint!

:goodbye:

Skrevet

Kamprad er en skrue, men mener du virkelig at alt de selger på IKEA er stygt og at det bare er noen fra betjeningen du kunne få lyst på der? Du har virkelig ikke vært nok på IKEA: Skal vedde på at du ser fine IKEA ting rundt deg daglig, men at du ikke aner at det er fra IKEA:

Jeg utfordrer deg!

Vi to på IKEA i 45 minutter og du skal finne noe du syns er ok.

Så dropper vi Egon.

Nja, en softis kanskje?

• Liker 1
Skrevet

Forøvrig, Bolia er også fullstendig uaktuelt. Er bare ubrukelige møbler der.

Skrevet

Nja, en softis kanskje?

:opplyser: Kjøttbollene er jo veldig gode?

Skrevet

:opplyser: Kjøttbollene er jo veldig gode?

:nei:

Tror jeg er den eneste som ikke liker dem :gjeiper:

Skrevet

:nei:

Tror jeg er den eneste som ikke liker dem :gjeiper:

Jeg liker heller ikke kjøttbollene på IKEA. Enig i at softisen er det eneste gode spiselige på IKEA. Pluss pepperkakedeigen...

Bolia? Hva har de gjort galt? :klo:

Hva syns du om Skeidar og lignende da? Hvilke segment tenker du egentlig? Danske design? :gjeiper:

Skrevet

Jeg liker heller ikke kjøttbollene på IKEA. Enig i at softisen er det eneste gode spiselige på IKEA. Pluss pepperkakedeigen...

Bolia? Hva har de gjort galt? :klo:

Hva syns du om Skeidar og lignende da? Hvilke segment tenker du egentlig? Danske design? :gjeiper:

Møblene tar bare plass uten å romme noe. Eventuelt umulige å sitte behagelig i.

Montana forslaget over er det nærmeste noe brukbart i denne tråden :) Skeidar har mye bra, men det er ikke dypt nok. Og der IKEA har Kamprad har Skeidar Andresen :filer:

Men ja, det skal se solid ut og være solid. Pluss funksjonelt.

Skrevet

OK, men du skal vite at du kan dekke en hel vegg med expedit for prisen av en bitteliten Montana. Og expedit er IKKE stygg eller skranglete. Jeg syns det er trist hvis du skal la Kamprad-fordommer hindre deg fra å sjekke ut expedit-forslaget, men det er nå meg ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...