Bentebent Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Noen som har noen gode oppskrifter på pai? (til middag)
Arkana Skrevet 30. januar 2004 #2 Skrevet 30. januar 2004 Denne synes jeg er kjempegod. Kyllingpai 150 g smør 200 g hvetemel 2 ss vann 400 g grillet kylling 150 g bacon 1 løk 3 dl melk 5 egg 1/2 pk frossen spinat 1 ts salt 1/2 ts hvit pepper 1 dl revet ost Smuldre smør og mel og tilsett vann. Dekk bunnen av en paiform og stek ved 200 grader i ca 15 minutter. Klipp bacon i biter og finhakk løk, fres i en panne. Skjær kyllingkjøtt i biter. Fordel av godt på den forstekte paibunnen. Hell over sammenvispet egg, melk, tint spinat, salt og pepper. Dryss revet ost på toppen. Stek videre i 25 minutter.
Bentebent Skrevet 31. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2004 nam. Hørtes veldig godt ut. Må prøve den!!!
the sun always shine Skrevet 4. februar 2004 #4 Skrevet 4. februar 2004 Skinkepai: Jeg bruker en ferdig paideig.... melblanding som jeg kun tilsetter 1 dl lunkent vann 1 boks bogskinke 1 purreløk 1-2 paprika i ulike farger ananas mais litt revet ost salt og pepper etter hva en liker samt annet krydder om en ønsker det..... visp sammen 3 egg og 2 dl fløte som du blander alle ingrediensene med før du slår det over deigen som du har trykt ut i formen. Strø litt ost på toppen. Stekes i forvarmet ovn på 200 grader i ca 30 min.
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2004 #5 Skrevet 4. februar 2004 Paprika og fetaost pai. paideig. 90 g smør 250 g hvetemel, 1 egg eller 2 ss vann Fyll 2-3 paprika 1 liten løk fetaost litt hakket hvitløk og chili eggestand. 1 pk lettrømme 1 dl melk 3 egg lag paideigen, surr grønnsakene i skiver til de er myke i en panne. smak til med salt og pepper. Legg grønnsaker og smuldret fetaost lagvis i paiformen og hell eggestanden over. Stek på 225 grader C i ca 30 min til eggestanden er fast i midten. Jeg bruker å servere denne med salat og godt brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå