Gå til innhold

Trenger input og tips i forbindelse med oppussing av hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp hele huset mitt, og i den forbindelse går det mye i fargeprøver og smarte løsninger i alle rom. Lite hus hvor alle kvm må utnyttes til det fulle :jepp: Det er to ting jeg hadde blitt glad for input på.

1. Jeg skal totalrenovere badet, og ettersom jeg må ha vaskemaskinen der er jeg på utkikk etter smarte løsninger for å skjule denne. Det jeg har tenkt er å bygge opp en vegg, slik at jeg på en måte får et lite vaskerom inne på badet på ca 1 kvm (badet er på 8 kvm). Der får jeg plass til et smalt skap ved siden av vaskemaskinen, benkeplate over, samt hyller oppover hvor jeg kan ha skittentøy og vaskemidler oppbevart. Det jeg lurer på er hva jeg skal ha i "døråpningen" til dette "rommet" for å skjule det som er innenfor. Har vurdert spesialbestilte skyvedører i frostet glass, men siden åpningen ikke er så bred (ca 1m), så er de vel egentlig ikke plass til det. En annen tanke er slike trekkspilldører i glass (finnes det?). Hadde blitt superglad for innspill eller tanker om hvordan jeg kan løse dette på en måte som er smart og ser fint ut.

2. I tillegg trenger jeg innspill på hvilken hvitfarge jeg skal velge til lister, dører og tak. Jeg skal male dørene og listene selv, så trenger ikke å tenke på fabrikkstandarden for hvit når det gjelder dører og lister. Men bør jeg ha samme farge på tak, lister og dører for å skape en slags helhet i huset? Skal sette inn Ikeakjøkken i enten Ädel offwhite eller Ramsjö hvit, men lurer da på om det blir rart om lister og dører er hvitere enn fargen på kjøkkenskapene? Har hørte en del fint om hvitfargen chi, men vil gjerne få litt mer input :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...