Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kan få i boliglån?

Inntekt 495000,-

Bidrag 24000,-

Barnetrygd 47000,-

Totalt inn 566000,- pluss skatteklasse 2.

Har studielån på ca 300000 og billån og andre lån på ca 100000,-

Videoannonse
Annonse
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Tipper rundt 1500000, men mange banker har lånekalkulatorer på nettsidene sine, forsøk de.

AnonymBruker
Skrevet

Hørt om de som ikke får lån siden de er alenemødre. Du skriver ikke du flytter med noen så antar du er det? I hvert fall ikke mye. Kan jo være feil dette men :)

AnonymBruker
Skrevet

3 x inntekt = ca. 1.6 mill

Minus andre lån = 1.2 mill

Minus forsørgerbyrde for tre barn = maks 1 mill

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Tipper rundt 1500000, men mange banker har lånekalkulatorer på nettsidene sine, forsøk de.

Mente totalt, inkludert all gjeld, så ikke før nå at du hadde en del ved siden av, så da tipper jeg 1100000.

Skrevet

Hvor mye tror dere jeg kan få i boliglån?

Inntekt 495000,-

Bidrag 24000,-

Barnetrygd 47000,-

Totalt inn 566000,- pluss skatteklasse 2.

Har studielån på ca 300000 og billån og andre lån på ca 100000,-

Barnetrygd og bidrag betyr filla når banken beregner boliglån.

Banken krever at du stiller 15% egenkapital.

Du vil få 495 000*3= 1 500 000,- i boliglån, pluss at du MÅ stille 15% EK.

Dette er liksom bankens retningslinjer, men de fraviker reglene de som alle andre...

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Dette er liksom bankens retningslinjer, men de fraviker reglene de som alle andre...

Er ikke banken som krever 15% egenkapital, men norsk lov.

Skrevet

Er ikke banken som krever 15% egenkapital, men norsk lov.

Din forbanna kverulant, banken krever 15% egenkapital - hvilket de er pålagt å gjøre ifbm den norske stat.

I boken "Norges lover" står det ingenting om krav til egenkapital - ergo er det heller ingen lov.

• Liker 3
Skrevet

Er forresten ikke sint, det bare ser sånn ut :)

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Din forbanna kverulant, banken krever 15% egenkapital - hvilket de er pålagt å gjøre ifbm den norske stat.

I boken "Norges lover" står det ingenting om krav til egenkapital - ergo er det heller ingen lov.

Nå er du like kverulant selv.

Skrevet

Nåja, det er med i totalvurderingen både som inntekt og ugift. Spesielt det siste...

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Nåja, det er med i totalvurderingen både som inntekt og ugift. Spesielt det siste...

Det er riktig. Ikke alle banker gjør likt heller, derfor får man ulike tilbud i ulike banker.

Skrevet

Når det gjelder barnebidrag forsørgerfradrag så går jo vinninga opp i spinninga, det er ikke gratis å ha barn heller.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder barnebidrag forsørgerfradrag så går jo vinninga opp i spinninga, det er ikke gratis å ha barn heller.

Nåja... Praksisen i bankene er ikke nødvendigvis slik.

Skrevet

Nåja... Praksisen i bankene er ikke nødvendigvis slik.

Forklar meg gjerne hva du mente med det der.

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Forklar meg gjerne hva du mente med det der.

Det blir regner SIFO kostnader per barn, men bidrag kan variere fra familie til familie, så man kan både gå i pluss heller minus med barn og bidrag.

Skrevet

Det blir regner SIFO kostnader per barn, men bidrag kan variere fra familie til familie, så man kan både gå i pluss heller minus med barn og bidrag.

Ergo går bidrag og barnekostnader opp i opp og regnes dermed hverken som inntekt eller utgift, har jeg forstått hva dere mener?

Da er vi fortsatt like langt :sjenert:

Gjest _Blomsten_
Skrevet

Ergo går bidrag og barnekostnader opp i opp og regnes dermed hverken som inntekt eller utgift, har jeg forstått hva dere mener?

Da er vi fortsatt like langt :sjenert:

Du har misforstått. Bidrag varierer fra familie til familie, SIFO derimot varierer ikke og man kan ende om med å gå i enten pluss eller minus når disse postene regnes mot hverandre.

Skrevet

Du har misforstått. Bidrag varierer fra familie til familie, SIFO derimot varierer ikke og man kan ende om med å gå i enten pluss eller minus når disse postene regnes mot hverandre.

OK, skal vi virkelig legge oss hardt i selen for å forvirre TS ytterligere eller skal vi fortsette diskusjonen om hvem som er dummest?

Næææh, melder meg ut jeg.

TS, du får cirka halvannen mill i lån :)

Gjest _Blomsten_
Skrevet

OK, skal vi virkelig legge oss hardt i selen for å forvirre TS ytterligere eller skal vi fortsette diskusjonen om hvem som er dummest?

Næææh, melder meg ut jeg.

TS, du får cirka halvannen mill i lån :)

Svarte bare på det du spurte om, er ikke interessert i noen diskusjon rundt det. Jeg prøvde bare å oppklare litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...