Gå til innhold

Plutselig krampefølelse i underliv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg våknet nå for ca 30min siden merket jeg ikke noe i magen annet enn at jeg måtte litt på do for å tisse. Står opp og finner frem håndkle og mens jeg gjør dette kjenner jeg en lett murring i underlivet (fremsiden, rett ovenfor venusberget, ca 7-8 cm under navlen). Mens jeg går mot badet blir smerten sterkere og sterkere, nesten som kramper og når jeg tisser blird et helt ekstrem. Gjør ikke vondt i urinrøret mens jeg tisser, er krampefølelse i "livmoren". Tar en dusj og smerten er like sterk, merkes mest mot høyre, men sitter i hele området. Å strekke og bøye meg gjør forferdelig vondt. Nå er det gått ca 30 minutter og krampefølelsen har løsnet litt, men den sitter godt i, spesielt når jeg strekker meg. Merker jeg også er blitt litt småkvalm, noe jeg mistenker er pga smerten.

Ikke menstrasjon, skal ikke ha denne før fredag/lørdag neste uke. Hatt UVI en gang tidligere, men dette minner ikke om den følelsen i det hele tatt.

Noen som vet hva det kan være? Jeg må på jobb om 40 minutter og gruuuuuuuer meg :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig ut som UVI for meg. Krampene kommer sannsynligvis fra urinblæra og musklene rundt. Jeg får sånne kramper akkurat der når det kommer en spesielt aggressiv en.

Drikk mye syrlig juice og ta tranebærtabletter, og roer det seg ikke i løpet av fire dager, kontakter du lege.

Gjest Mildrid
Skrevet

Ville gjettet på uvi jeg og.

Skrevet

Det kan også være en cyste eller muskelkrampe.Om du ikke blir bedre,så får du traske til legen.

God bedring!

Skrevet (endret)

Jeg har hatt UVI'er som har utartet seg forskjellig, den ene gangen var det ganske likt som det du beskriver. Jeg hadde ikke ventet i 4 dager, fordi det kan spre seg til nyrene og det kan bli alvorlig. En begynnende UVI kan kureres med tranebær ol, men ikke en som antakelig har kommet så lang som din (hvis det er UVI du har). Og det skader ikke å dra til legen en gang for mye, la legen vurdere om du trenger antibiotika.

Eller så kan det være en cyste som har sprukket, eller muskelkramper som Kårky sier.

God bedring!

edit: skrivefeil

Endret av Pia82
Skrevet

Takk jenter <3 Det gav seg heldigvis sakte men sikkert i løpet av en halvannen times tid. På bussen til jobb var det ubehag, men greit, når jeg begynte å gå fra busstoppet løsnet det veldig og jeg har ikke kjent noe mer. Jeg tror nok jeg skal bestille time til legen i morgen og høre, for det var så grusomt vondt at det vil jeg ikke oppleve igjen om jeg kan slippe.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke ha vært luft? hehe ;) Bra det gikk over, da er det neppe UVI, for meg forsvinner iallefall ikke krampene og smertene når jeg har UVI. (høres ut som jeg har hatt det mange ganger men bare 4 over 15 år)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får rett og slett kramper i vagina i forbindelse med pms. Så det kan være det. Føles litt som jeg har slått meg inni vagina, blandet med følelsen av at noen blåser iskald luft oppi der.

Skrevet

Luft tror jeg ikke det er, for det kjennes virkelig ut som om det var i livmoren, ute i egglederne og bare "nedre del av magen", om det høres logisk ut? Jeg har opplevd å få "kramper" tidligere, men det har da vært snakk om sekunder, nå varte det så utrolig lenge og murringen satte i så lenge etterpå, spesielt på høyre siden.

Jeg er fortsatt litt øm på høyre siden, i nærheten av lysken, så jeg bestiller nok time hos legen just in case.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...