AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #1 Skrevet 20. mai 2012 Jeg har hørt flere folk kalle andre feit, men ikke direkte. Men nå har en person jeg kjenner godt, plutselig begynt å kalle folk feit.. Direkte, også på facebook driver han å kommenterer. Meg inkludert med min bmi på 20. Spesielt når han vet at jeg slitt med bulimi på u-skolen, og akkurat blitt komfortabel med kroppen min. Jeg vet selv at jeg ikke er feit, men når jeg tenker meg om, så har han bare vært med jenter som er syltynne. Men hva er det som får folk til å kalle andre feite? Jeg synes det er så respektløst og frekt! Hva er det dere tror? Visste ikke hvilket emne jeg skulle skrive i dette, så jeg skrev det her. 3
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #4 Skrevet 20. mai 2012 At de er feite? Vel, å kalle TS med en BMI på 20 feit vil jeg si havner i en litt annen kategori. De aller fleste er nok klar over at ordet "feit" er negativt ladet, og jeg har aldri hørt det bli brukt i en sammenheng der det ikke var negativt heller. Det er et ord som ikke beskriver noe objektivt. Å si til noen som har hatt spiseforstyrrelser at de er feite er rett og slett korttenkt og idiotisk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #5 Skrevet 20. mai 2012 At de er feite? TS her. Var ikke akkurat det jeg mente. Folk går gjerne ikke å kaller andre feite uten mening, spesielt når personen sier det på en ekkel og frekt måte
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #6 Skrevet 20. mai 2012 Vel, å kalle TS med en BMI på 20 feit vil jeg si havner i en litt annen kategori. De aller fleste er nok klar over at ordet "feit" er negativt ladet, og jeg har aldri hørt det bli brukt i en sammenheng der det ikke var negativt heller. Det er et ord som ikke beskriver noe objektivt. Å si til noen som har hatt spiseforstyrrelser at de er feite er rett og slett korttenkt og idiotisk. Kanskje de er feite for noen med en bmi på 18? Feit er feit. Vi er alle fiete på vår egen måte. Fett har alle.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #7 Skrevet 20. mai 2012 Kanskje de er feite for noen med en bmi på 18? Feit er feit. Vi er alle fiete på vår egen måte. Fett har alle. Ok, så derfor er alle beinrangel også, siden alle har bein? For folk som har komplekser for utseendet sitt, så kan "feit", "beinrangel" og andre negative bemerkninger om kropp bli tatt ille opp, veldig ille opp. Det er kanskje verdt å tenke på før man buser ut med sånne kommentarer? Hvis man mener at noen med en BMI på 20 er feit, så har man en vrangforestilling og usunne kroppsidealer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #8 Skrevet 20. mai 2012 Ok, så derfor er alle beinrangel også, siden alle har bein? For folk som har komplekser for utseendet sitt, så kan "feit", "beinrangel" og andre negative bemerkninger om kropp bli tatt ille opp, veldig ille opp. Det er kanskje verdt å tenke på før man buser ut med sånne kommentarer? Hvis man mener at noen med en BMI på 20 er feit, så har man en vrangforestilling og usunne kroppsidealer. Nå har jeg en bmi på 22 og litt fett fordi jeg har litt muskler, men jeg bryr meg ikke om jeg er småfeit og chubby. Jeg er feit i noens øyne, slank i andres. Folk må slutte å ta seg nær av alt.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #9 Skrevet 20. mai 2012 Nå har jeg en bmi på 22 og litt fett fordi jeg har litt muskler, men jeg bryr meg ikke om jeg er småfeit og chubby. Jeg er feit i noens øyne, slank i andres. Folk må slutte å ta seg nær av alt. Jeg regner med poenget til ts er HVORFOR enkelte har denne trangen med å gi kommentarer ut av det blå. At folk ser på fettmengder med forskjellige øyner er ikke noe nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #10 Skrevet 20. mai 2012 Nå har jeg en bmi på 22 og litt fett fordi jeg har litt muskler, men jeg bryr meg ikke om jeg er småfeit og chubby. Jeg er feit i noens øyne, slank i andres. Folk må slutte å ta seg nær av alt. Du bryr deg ikke nei, men det gjør mange andre. Gjerne usikre, unge jenter som står i fare for å utvikle spiseforstyrrelser. Og det er faktisk livsfarlig. Hvis man går rundt og kaller andre feite, så vil jeg si at man mangler oppdragelse og dannelse, og at man gir inntrykk av å være kort i toppen. Det man sier påvirker faktisk, og det synes jeg ingen kan unnskylde med at du (eller jeg) ikke bryr seg, og at det derfor er greit.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #11 Skrevet 20. mai 2012 På samme måte som de slenger rundt seg med "Du er så homo"... Like stygt og fordomsfullt. Sånne folk har enten problemer med selvfølelsen sin, eller så er de rett og slett søplehuer. 4
Gjest foremma Skrevet 20. mai 2012 #12 Skrevet 20. mai 2012 Jeg tror at det som får folk til å kalle andre feite er fordi de kanskje ikke har noe "bedre" å komme med. Det virker dessuten som om veldig mange tror at å være feit er det verste et menneske kan være?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2012 #13 Skrevet 20. mai 2012 Nå har jeg en bmi på 22 og litt fett fordi jeg har litt muskler, men jeg bryr meg ikke om jeg er småfeit og chubby. Jeg er feit i noens øyne, slank i andres. Folk må slutte å ta seg nær av alt. TS igjen. Når en er spiseforstyrret, så tror jeg at de tar nært av alt når det gjelder utseende deres. Men du virker som du tåler kritikk, men det er ikke alle som gjør. Jeg nevnte jo at han sier det på en ekkel og frekk måte, og folk reagerer jo selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå