Gjest Anonymous Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Hei. Jeg er ikke interessert i motestoff egentlig og har ingen peiling. Av og til når jeg leser de store avisene på nettet (Aftenposten, Dagbladet og VG) så kommer det reportasjer på forsiden med bilder av de siste motene fra forskjellige storbyer. En del av disse motene virker ganske ekstreme på meg. Det er neppe klær som folk flest vil gå med. Mange ganger lurer jeg på om det i det hele tatt er noen som bruker de. Eller er det feil ? Eller har disse motfremvisningene noen annen funksjon? Hvilke steder er det man må gå for å møte noen i kreasjonene som f.eks. er vist her: http://www.vg.no/bilderigg/index.hbs?rigg_...id=1952&plass=7 http://www.vg.no/bilderigg/index.hbs?rigg_...id=1952&plass=9 http://www.vg.no/bilderigg/index.hbs?rigg_...id=1952&plass=5
Saga Skrevet 31. januar 2004 #2 Skrevet 31. januar 2004 Nei.. si det :o Men om Liv Tyler møter opp i noe slik i Cannes så vinner hun nok 'kveldens-kjole' pris av VG Noe av det er jo greit nok, men mye blir for urealistisk. Det er ikke mange som går ned gata med klær som er designet for å vise en pupp hengende ut.. 8)
Gjest gjesta Skrevet 31. januar 2004 #3 Skrevet 31. januar 2004 Antrekkene vi ser på catwalken er ofte ekstreme, langt mer ekstreme enn det den "vanlige" moten kommer til å bli. Likevell er det her trendene vises, en bar pupp her er kanskje tegn på at det blir mote å vise mye hud. Stoffer som brukes f.eks ullstoffer i kombinasjon med silke, blonder, BH som viser, farger - alt dette er med på å skape noe av den moten som kommer i butikkene, men altså i en moderert utgave i forhold til hva som vises på catwalken.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2004 #4 Skrevet 31. januar 2004 Er det noen som bruker disse antrekkene i det hele tatt? Er det f.eks. lukkede fester i Paris hvor motedesignerene møtes i slike antrekk? Eller blir disse antrekkene aldri brukt utenfor catwalken?
Gjest Myumi Skrevet 31. januar 2004 #5 Skrevet 31. januar 2004 Er det noen som bruker disse antrekkene i det hele tatt? Er det f.eks. lukkede fester i Paris hvor motedesignerene møtes i slike antrekk? Eller blir disse antrekkene aldri brukt utenfor catwalken? Jeg er veldig interessert i moter og pløyer gjennom 6-7 forskjellige moteblader hver mnd. (abo. på dem alle sammen) og når du snakker om helt ekstreme kreasjoner feks. Gallianos egyptiske kreasjoner som veier nesten 25 kg eller andre ting så har du helt rett: de blir ikke brukt av noen, de vises frem på catwalken og noen blir også brukt i utstillinger for å vise moteskapernes kreativitet etc. Men funksjon som klesplagg har de jo ikke. Men husk på at disse ekstreme kreasjonene er i fåtall og blir laget for å skape blest og omtale av designeren. Designerne lager kanskje en til to slike kreasjoner og en hel linje med mer ready-to-wear som både du og jeg kan bruke.
Gjest Étoile Skrevet 31. januar 2004 #6 Skrevet 31. januar 2004 Men husk på at disse ekstreme kreasjonene er i fåtall og blir laget for å skape blest og omtale av designeren. Designerne lager kanskje en til to slike kreasjoner og en hel linje med mer ready-to-wear som både du og jeg kan bruke. ...og ett av hovedpoengene med denne "blest og omtalen" er at vi skal huske designerens navn når vi f.ex står i parfymeriet og skal kjøpe sminke og hudpleieprodukter, for det er faktisk dette motehusene tjener mest penger på.
Gjest Myumi Skrevet 31. januar 2004 #7 Skrevet 31. januar 2004 ...og ett av hovedpoengene med denne "blest og omtalen" er at vi skal huske designerens navn når vi f.ex står i parfymeriet og skal kjøpe sminke og hudpleieprodukter, for det er faktisk dette motehusene tjener mest penger på. Helt riktig! For at ett motehus skal klare seg på verdensmarkedet holder det ikke å bare lage kjoler i 100 000 korners klassen til filmstjernene. Mange designere lager også rimeligere klær for vanlige folks lommebøker (eksempler på dette er Versace, Donna Karan, Tommy Hilfiger og Ralph Lauren) og de supplerer gjerne med sminke, hudpleie, parfyme, ting til hjemmet (sengetøy, håndklær, maling, kjøkkenutstyr og andre tekstiler). Særlig Ralph Lauren har hatt knallsuksess med dette.
Gjest gloria Skrevet 31. januar 2004 #8 Skrevet 31. januar 2004 "Houte Coutore" er sikkert hva dere referer som til de ekstreme klærne. Men for å være ærlig så synes jeg mange av de klærne som blir vist på catwalken er innmari stilige. Hadde ikke gjort meg noe å gått i dem. Men så klart, alt har sine grenser. Også klær.
Gjest Anonymous Skrevet 31. januar 2004 #9 Skrevet 31. januar 2004 Jeg pleier å sammenligne haute couture-kreasjoner med moderne samtidskunst..det er vel aller mest bare ment til inspirasjon, og, mange ganger, estetisk nytelse..(noen antrekk er bare latterlige selvsagt..men en god latter er da ikke å forakte=)
Gjest Anonymous Skrevet 1. februar 2004 #10 Skrevet 1. februar 2004 "Houte Coutore" er sikkert hva dere referer som til de ekstreme klærne. Men for å være ærlig så synes jeg mange av de klærne som blir vist på catwalken er innmari stilige. Hadde ikke gjort meg noe å gått i dem. Men så klart' date=' alt har sine grenser. Også klær.[/quote'] Litt nysgjerrig: Hvilke av de tre antrekkene jeg har peker til i det første innlegget ville vi kunne ha truffet deg i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå