Gå til innhold

Importere bil fra Tyskland (evt sverige)

eli79

Anbefalte innlegg

vi trenger snart ny bil, har en gammel en som knekker hele økonomien vår nesten...

Og hvilken bil svarer det seg å importere?

Vi har veldig lyst på en Volvo v70, men en annen modell som er god er også aktuelt.

SKyt løs med tips!

Tar imot med åpne armer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis en gammel bil nesten knekker økonomien deres så ser jeg ikke helt hvordan dere skal klare å det økonomisk med å importere bil.

Selv om de er billigere i andre land så koster det ganske mye å få de inn i Norge med skilter og alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, grunnen vår gamle bil tar knekken på økonomien er at den har måttet gå på verksted så mange ganger i det siste.... og en ny bil vet jeg koster litt å ha, men ikke en splitter ny en. men en nyere modell.

så noen som vet noe mer, eller har erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha en volvo så er de egentlig ikke noe spesielt billigere som brukt i tyskland, etter at du har betalt toll. du kan gjøre noen varp i sverige.

dog, jeg vil aldri mer anbefale å hente bil uten fabrikkgaranti i tyskland siden kvaliteten på verkstedene har falt drastisk de siste ti årene. vær også klar over at i tyskland er det ikke noe forbud mot å stille tilbake kilometerteller.

skal du ha volvo, kjøp den i norge med norsk service-historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Import av biler er mest lønnsomt for de som vil ha noe dyrt og spesielt. Skal du ha en helt vanlig bruksbil kan du like gjerne kjøpe denne i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...