Gå til innhold

Gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha et lite, uformelt bryllup. Min kjære har familie på øst landet,foreldre,bror og 1 onkel og tante + fetter og kusine.

Vi skal ha middagen på hotell og kaffe og kaker hjemme hos oss etter vielsen i byfogden kl 1300. Middag blir om kvelden... Til kaffe og kaker så inviterer vi ikke kusine og fetre og venner. Hva ville dere gjort visst dere hadde familie som reiser langt,bør min kjæres fetter og kusine bli invitert til kaffe og kaker også,men da må vi jo invitere mine også,men det er hans fetter og kusine som har lang vei. Det er begenset hvor mange vi kan ha hjemme hos oss,middagen er jo grei,da er vi jo på hotell. Vi ønsker å ha et enkelt lite brylup,uten for mye stress.

Er det dumt å ikke invitere hans fetter og kusine til kaffe siden de reiser langt? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Me hadde kun to søskenbarn i bryllapet - fordi dei er nære baendomsvener... Me hadde mellom 50 og 60 gjester - dette inkluderte tanter, onklar og besteforeldra samt omtrent 20 vener til saman. Eg tenkjer ikkje på bryllaupet vårt som spes. lite - men meir middels.

Dette seier eg berre fordi eg ikkje tenkjer på det som 'lite og enkelt' viss ein inviterer alle i slekta... men det kan sjølvsagt hende de har mindre slekt enn oss - me har ganske stor begge to... :wink:

De har altså bestemt dykk for å ha søskenbarn til middag? For det kunne jo vere enklare å kutte dei ut der òg - så det ikkje vert fleire ennd e ynskjer dykk til kaffien...Veit ikkje.

Skrevet

hmmm...vet ikke jeg. Men tanken slår meg bare: Inviter de dere ønsker skal dele dagen med dere. ( dersom det er praktisk mulig da )

Vet bare at i vårt bryllup blir det en stokk med mennesker både til middag og kaffe. Vi kommer ikke til å invitere noen kun til kaffe.

Alle blir invitert til hele bryllupet.

Skrevet

Vi har ganske mange som må reise langt og da inviterer vi alle til alt. De som jeg anser som "kaffegjester" blir da bare ikke invitert i det hele tatt. Så vi får litt flere til middagen og litt færre til festen/kaffe&kake.

Men på den andre siden kan du jo invitere dem til vielse og kaffe&kake så får det jo være opp til dem om de vil reise langt for å være med på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...