Gå til innhold

Lønn lagermedarbeider - etc menn..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann har mistet jobben som kokk, og har hatt lønn på 30000 før skatt i 4 år nå....

Og nå har han mistet jobben etter en (etter min mening) latterlig konflikt.

Men han har lyst til å gjøre noe som innebærer løfting etc på jobben

Hva lønn kan han forvente å få?

Etter jobb da, han har ingen jobberfaring utenom kjøkkenet. Og tenker at det kan være aktuelt med en annen type jobb og ha kokkejobben ved siden av, ta noen jobber her og der og bygge opp eget firma.

Han er i 30 årene og vi må jo ha en viss inntekt for å klare oss..

Setter stor pris på svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mann har mistet jobben som kokk, og har hatt lønn på 30000 før skatt i 4 år nå....

Etter jobb da, han har ingen jobberfaring utenom kjøkkenet. Og tenker at det kan være aktuelt med en annen type jobb og ha kokkejobben ved siden av, ta noen jobber her og der og bygge opp eget firma.

Han kan jo bli førskolelærer eller så kanskje han kan jobbe som finansminister.. Jeg vet ikke.. Men han kommer nok til å tjene bedre i sin nye jobb.. værtfall om han tar en 100¤ stilling.. Hvis han har lyst.. Jeg kan ikke så mye akkurat i kveld, men ellers går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første:ta truckfører bevis,mange lagerjobber krever truckfører bevis.dette koster rundt 3000-4000kr.

mange lagermedarbeidere jobber skift,så han må belage seg på at det kan være vanskelig å finne en lagerjobb som er kun 08-16,pga de jobber skift,får de også bra betalt m.t.p natt,helg,hellidag og kveldstillegg.

lønna fulltid er alt mellom 26-30000kr e skatt.

deltid: alt mellom 13-16000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal vel slite med å finne noe dårligere enn kokkelønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobba med det i 2008 hadde jeg:

Dagskift:165 kr/timen.

Nattskift:195 kr/timen.

Så man kan tjene godt på å jobbe natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere kan forvente noe rundt 25-30k brutto, uten relevant erfaring, og 100% stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Slik arbeidsmarkedet er nå bør han belage seg på å ta truckførerbevis uansett. Men det koster bare ca 4000 og gjøres på 3-5 dager, mange har også kurs på kveldstid. (Nav har også kurs, men disse tar fryktelig lang tid.) Lagerjobber har mye skift, eller at man begynner dagen tidligere, feks er 07-15 eller 06-14 ganske vanlige arbeidstider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med truckførerbevis og skiftarbeid (dag og kveld) så tjener jeg 440000, men det er også med presentasjonslønn, altså hvor forterer jeg jobber - jo mer tjener jeg.

Bare skifttillegget vårt er på 5000 kr pr mnd. Så det er merkbart om man bare skal jobbe dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min er lagersjef, jobber for det meste på kontoret. Han tjener vel 410 000 i året (jobber bare dag). Før han fikk sjefsstillingen tjente han vel 350 000+ i året, jobbet da også bare dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

For det første:ta truckfører bevis,mange lagerjobber krever truckfører bevis.dette koster rundt 3000-4000kr.

mange lagermedarbeidere jobber skift,så han må belage seg på at det kan være vanskelig å finne en lagerjobb som er kun 08-16,pga de jobber skift,får de også bra betalt m.t.p natt,helg,hellidag og kveldstillegg.

lønna fulltid er alt mellom 26-30000kr e skatt.

deltid: alt mellom 13-16000kr

Sikker på at det er etter skatt og ikke før skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av meg jobber på lager, kun dagtid mandag-fredag, og han tjener 360.000 i året brutto.

Anonym poster: 817bffae9e982c50d89ddc4b006d58fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er etter skatt og ikke før skatt?

Ja jeg er sikker på at det er etter skatt. jobbet deltid på lager for litt over 2 år siden og fikk 17.000+ utbetalt pr mnd.

Kan være vanskelig å tro, for man tenker at lagerjobb er en "drittjobb", men når man jobber skift så må du ikke glemme at det er noe som heter natte og kveldstillegg:)

hadde jeg bare jobbet dag så hadde jeg fått noen færre lapper pr mnd, har jobbet fulltid i barnehage, og til sammenligning tjente jeg da ca 14000kr pr mnd(hadde sikkert fått mer hvis jeg var utdannet pedagog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skifttillegg så kan man tjene ganske så bra med å jobbe på lager, det er tross alt en jobb som ikke krever utdanning, bare truckførerbevis. Men man kan også ta fagbrev i logistikk, da får man litt mere lønn.

På min jobb tjener vi som har tre delt skift (altså natt, kveld og dag) ca 500000. På bare dag er det ca 350000. Brutto.

Så kommer det ekstra lønn i tillegg hvis man jobber fortere, såkalt PSL. Da kan man fort få noen tusen ekstra i mnd hvis man gidder å stå på litt.

Anonym poster: 882fd8aba189905a3f1fbfd62f03ae9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Min ekssamboer har alltid jobbe på lager og tjent ganske godt på det. Nå er han skiftleder og tjener 500 000, uten utdanning. De jobber da skift, annenhver uke kveld og dag men aldri helger. Alt han har av truckførerbevis har han fått gjennom jobben og ikke betalt noe for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Kan posta ett nytt inlägg om hur lönerna ser ut där jag arbetar.

Jag arbetar dagtid eller vi gör det och jag arbetar på ett matvarulager här i Norge. Vi som plockar varor har från 160-185 NOK i timlön beroende på "ansiennitet". De som är formann har 37.000 brutto.

Jag som plockar har ut 26.000-27.000 NOK efter skatt med plockbonus och då arbetar jag 7-15 Mån-Fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagermedarbeidere med litt erfaring tjener 350-450 i året avhengig av type stilling, men det er helt greit betalt fra starten av. I begynnelsen blir man gjerne satt til feks å stable paller, etter en stund kjører man truck, så stortruck eller liknende. Det er også slik man gjerne går opp i lønn-.

Anonymous poster hash: adff0...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lagermedarbeidere med litt erfaring tjener 350-450 i året avhengig av type stilling, men det er helt greit betalt fra starten av. I begynnelsen blir man gjerne satt til feks å stable paller, etter en stund kjører man truck, så stortruck eller liknende. Det er også slik man gjerne går opp i lønn-.

Anonymous poster hash: adff0...5dc

350-450 tusen? Det var ett väldigt stort mellanrum må jag säga, du kunde inte precisera lite bättre? :) I Sverige tjänar en lagermedarbetare 230.000-260.000 NOK brutto.

Jag tjänade förra året, på sex månader 246.000 och på senaste löneslippe (Augusti) hade jag tjänat 308.000 men då har jag arbetat över 200 timmar varje månad sen Januari.

Det jag gör är att jag staplat matvaror på pall med plocktruck, det är min arbetsuppgift.

Teamleder på min arbetsplats har 32.000 i brutto, 5.000 kr mindre än formann. Formann och teamledare har snittbonus på vad vi plockar på varje avdelning.

Endret av zzpac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

350-450 tusen? Det var ett väldigt stort mellanrum må jag säga, du kunde inte precisera lite bättre? :)I Sverige tjänar en lagermedarbetare 230.000-260.000 NOK brutto.

Jag tjänade förra året, på sex månader 246.000 och på senaste löneslippe (Augusti) hade jag tjänat 308.000 men då har jag arbetat över 200 timmar varje månad sen Januari.

Det jag gör är att jag staplat matvaror på pall med plocktruck, det är min arbetsuppgift.

Teamleder på min arbetsplats har 32.000 i brutto, 5.000 kr mindre än formann. Formann och teamledare har snittbonus på vad vi plockar på varje avdelning.

Det er jo derfor de som bor langs grensen jobber på norske lagre, de tjener nesten dobbelt så mye her i Norge.

Skifttillegg øker jo lønnen mye, så kan man jobbe tredelt skift så tjener man bra. Har man også gode tillegg hvis man er rask til å plukke så er lønnen fort oppi 500.000. Men uten skift så er jo ikke lønnen så god.

Men tung jobb, det er det.

Anonymous poster hash: 882fd...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...