Gå til innhold

Trenger litt hjelp:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker trompet spilling i kirken. Kan dere komme med noen tips på kjærlighetsanger som kan bli fint på trompet?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trumpet voluntary som inngang/utgangsmarsj?

Kanskje ikke akkurat en kjærlighetssang... :roll:

Skrevet

'Time to say goodbye' er nydeleg på trompet... men er ikkje akkurat såpassande i bryllaup - hehe.

Kva med 'You'll never walk alone'? Kjem jo litt an på kor dyktig trompetisten er òg - blir jo finast viss han/ho beherskar nummeret optimalt... Mykje som er fint på trompet i alle fall! :)

(Me hadde begge marsjane på kornett me (saman med orgel) - og det var veldig fint!)

Skrevet

Noen flere der ute som har tips til meg ......om sanger som blir fine på trompet........

Skrevet

Ave Maria.

Eller noe av Jan Magne Førde. (Han har masse flott. Bare hør på Brass bros. Noe av det kan spilles alene/med orgel).

Filler'n. Jeg kommer ikke på mer i farten. Jeg skulle nok ha gått gjennom notene mine for å kunne kommet med flere tips. Men det finnes mange flotte stykker for trompet i tre satser. Sats nummer to er gjerne et rolig flott stykke, mens sats nummer en og tre gjerne er raskere. Det går ann å spille bare 2-satsen. (Det krever selvfølgelig mer av trompetisten enn stykker som Ave Maria).

Snakk med trompetisten så kan han/hun sikkert spille noen eksempler for dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...