stinina Skrevet 30. januar 2004 #1 Skrevet 30. januar 2004 Jeg ønsker trompet spilling i kirken. Kan dere komme med noen tips på kjærlighetsanger som kan bli fint på trompet?!
cappocino Skrevet 30. januar 2004 #3 Skrevet 30. januar 2004 Trumpet voluntary som inngang/utgangsmarsj? Kanskje ikke akkurat en kjærlighetssang...
Pip Skrevet 30. januar 2004 #4 Skrevet 30. januar 2004 'Time to say goodbye' er nydeleg på trompet... men er ikkje akkurat såpassande i bryllaup - hehe. Kva med 'You'll never walk alone'? Kjem jo litt an på kor dyktig trompetisten er òg - blir jo finast viss han/ho beherskar nummeret optimalt... Mykje som er fint på trompet i alle fall! (Me hadde begge marsjane på kornett me (saman med orgel) - og det var veldig fint!)
stinina Skrevet 5. februar 2004 Forfatter #5 Skrevet 5. februar 2004 Noen flere der ute som har tips til meg ......om sanger som blir fine på trompet........
hallingbrud Skrevet 6. februar 2004 #7 Skrevet 6. februar 2004 Ave Maria. Eller noe av Jan Magne Førde. (Han har masse flott. Bare hør på Brass bros. Noe av det kan spilles alene/med orgel). Filler'n. Jeg kommer ikke på mer i farten. Jeg skulle nok ha gått gjennom notene mine for å kunne kommet med flere tips. Men det finnes mange flotte stykker for trompet i tre satser. Sats nummer to er gjerne et rolig flott stykke, mens sats nummer en og tre gjerne er raskere. Det går ann å spille bare 2-satsen. (Det krever selvfølgelig mer av trompetisten enn stykker som Ave Maria). Snakk med trompetisten så kan han/hun sikkert spille noen eksempler for dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå